DVB-T te Tienen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
In mijn appartement centrum Tienen ontvang ik met een klein sprietantennetje slechts 10 "tv- en radiokanalen" maar enkel en alleen de franstalige. Ik vermoed dat dit niet van de antennemast komt die door Telenet gebruikt wordt, maar van een mast van de rtbf? hoe komt het dat ik die zenders wel ontvang en de vrt-zenders niet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Je krijgt het signaal van de RTBF van Waver of Luik.
Dat is blijkbaar sterker dan dat van de VRT (Veltem).
Norkring heeft een zender dichterbij, in Attenrode-Wever, maar die krijg je alleen met een abonnement bij Telenet (Teletenne).
Zenderkaart: http://www.norkring.be/zenderpark/zendmasten-in-kaart/
Dat is blijkbaar sterker dan dat van de VRT (Veltem).
Norkring heeft een zender dichterbij, in Attenrode-Wever, maar die krijg je alleen met een abonnement bij Telenet (Teletenne).
Zenderkaart: http://www.norkring.be/zenderpark/zendmasten-in-kaart/
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
Dus als ik een abo neem op teletenne ga ik ineens wel het signaal van deze antennemast kunnen ontvangen. Betekent dit dat het signaal pas op antenne wordt gezet nadat je betaalt en niet zoals een ander radio of tvsignaal dat zowiezo uitzendt?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Er wordt vanaf die antenne constant uitgezonden hoor, je kan het alleen niet gebruiken omdat het signaal geëncrypteerd is.Betekent dit dat het signaal pas op antenne wordt gezet nadat je betaalt en niet zoals een ander radio of tvsignaal dat zowiezo uitzendt?

De zenders van de RTBF die je nu ontvangt worden FTA (Free-to-Air) uitgezonden. De VRT zendt ook FTA uit, maar niet via alle Norkring antennes.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Maar dan zou hij toch nu al moeten kunnen vinden bij een scan, enkel niet kunnen kijken, toch?
En al gespeeld met je richting, plaatsing? Je zou daar toch ook wel de FTA vrtzenders moeten kunnen krijgen...
En al gespeeld met je richting, plaatsing? Je zou daar toch ook wel de FTA vrtzenders moeten kunnen krijgen...