hallo iedereen
ik heb een vraagje , gezien Mobistar het al toe laat om apps te kopen in de Windows app store vroeg ik me af of het ook mogelijk word om apps te kopen voor de bezitters van een android telefoon in de Google play store? , gezien ik dit eens gelezen heb op internet dat Mobistar er dit jaar nog ging mee komen?
Mobistar Carrier Billing
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Voor zover mij bekend kan dit tot op vandaag niet.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 10 keer
zou nochtans de max zijn als ze dat konden doen e ... zou echt een reden zijn om meer klanten te krijgen bij Mobistar en ook een betere omzet en een win win situatie voor iedereen.
ze zijn al veel verbeterd vind ik , promo toekenning word nu direct afgehandeld , ook minder sms problemen , en nu nog 3G waar ik woon en die optie om te betalen in de Google Play Store met je Mobistar kaart (zoals ze dat al doen met de Windows market) en tis echt af vind ik .
ze zijn al veel verbeterd vind ik , promo toekenning word nu direct afgehandeld , ook minder sms problemen , en nu nog 3G waar ik woon en die optie om te betalen in de Google Play Store met je Mobistar kaart (zoals ze dat al doen met de Windows market) en tis echt af vind ik .
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 16 keer
betere omzet?
Carrier billing is enkel interesssant voor postpaid klanten, waarbij de aankoop apart gefactureerd wordt op de factuur, zoals gesorekken naar 0900 nummers
Bij prepaid lijkt me dat enkel verlieslatend
Stel, je bent prepaid klant en je herlaadt voor 15€
Je krijgt een boel gratis sms'en en surfvolume (internet on mobile, mobile vikins, generation connect,....)
Het is bekend dat sms'en een operator niks kosten, maar het zal hen ook niks opbrengen aangezien ze het gratis geven
Ik heb geen idee wat surfvolume kost, maar opnieuw, ze geven het hier gratis, dus het kan enkel maar iets kosten.
Dus moeten ze winst halen uit de 15€ belwaarde.
Als je ''on net'' belt (Mobistar -> Mobistar, Proximus -> Proximus, Base -> Base), dan kost het de operator opnieuw amper geld, en dan maken ze dus ''veel winst'' op je gesprek
Als je ''off net'' belt, dan dient de operator die het gesprek tot stand brengt een connectiekost te betalen aan de ontvangende operator
Stel dat je belt voor 5€, zowel off net als on net, dan verdient een operator misschien 2-3€ ?? Ik heb geen cijfers hiervoor, het kan meer of minder zijn ook.
Stel dat je een app koopt voor 4.99€, hoeveel zou er dan naar de operator gaan? Weet dat de app ook 4.99€ kost als je betaalt via kredietkaart. En ik denk niet dat de ontwikkelaar van een app minder zal ontvangen omdat jij via Carrier Billing betaalt?
Dus ALS een operator al iets van die aankoopkost krijgt, dan zal het vrij laag zijn. 0.5€ misschien?
Dus ofwel financieel lijkt me dit enkel haalbaar als je die 4.99€ op je factuur betaalt, niet afhoudend van je forfait.
Of als prepaid klant zou de operator eventueel een extra transactiekost kunnen aanrekenen?
Carrier billing is enkel interesssant voor postpaid klanten, waarbij de aankoop apart gefactureerd wordt op de factuur, zoals gesorekken naar 0900 nummers
Bij prepaid lijkt me dat enkel verlieslatend
Stel, je bent prepaid klant en je herlaadt voor 15€
Je krijgt een boel gratis sms'en en surfvolume (internet on mobile, mobile vikins, generation connect,....)
Het is bekend dat sms'en een operator niks kosten, maar het zal hen ook niks opbrengen aangezien ze het gratis geven
Ik heb geen idee wat surfvolume kost, maar opnieuw, ze geven het hier gratis, dus het kan enkel maar iets kosten.
Dus moeten ze winst halen uit de 15€ belwaarde.
Als je ''on net'' belt (Mobistar -> Mobistar, Proximus -> Proximus, Base -> Base), dan kost het de operator opnieuw amper geld, en dan maken ze dus ''veel winst'' op je gesprek
Als je ''off net'' belt, dan dient de operator die het gesprek tot stand brengt een connectiekost te betalen aan de ontvangende operator
Stel dat je belt voor 5€, zowel off net als on net, dan verdient een operator misschien 2-3€ ?? Ik heb geen cijfers hiervoor, het kan meer of minder zijn ook.
Stel dat je een app koopt voor 4.99€, hoeveel zou er dan naar de operator gaan? Weet dat de app ook 4.99€ kost als je betaalt via kredietkaart. En ik denk niet dat de ontwikkelaar van een app minder zal ontvangen omdat jij via Carrier Billing betaalt?
Dus ALS een operator al iets van die aankoopkost krijgt, dan zal het vrij laag zijn. 0.5€ misschien?
Dus ofwel financieel lijkt me dit enkel haalbaar als je die 4.99€ op je factuur betaalt, niet afhoudend van je forfait.
Of als prepaid klant zou de operator eventueel een extra transactiekost kunnen aanrekenen?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 10 keer
Nu kun je blijkbaar apps kopen in de google play store met je Mobistar herlaadkaart. Ik heb dit dan ook direct getest en ja ze het werkt. Het geld gaat van je belwaarde af en je hebt de app. Of is dit een tijdelijke fout dat dit kan? Want Mobistar heeft nog niets aangekondigd???
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
-> Apps, muziek en e-books kunnen vanaf vandaag aangekocht worden uit de Play Store met herlaadkaart en op factuur.
- Enkel apps kunnen een refund krijgen binnen de vijftien minuten na aankoop.
- Aankopen worden bevestigd met een e-mail en kunnen bekeken worden in de klantenzone.
- Minstens versie 2.2. van Android
- Enkel apps kunnen een refund krijgen binnen de vijftien minuten na aankoop.
- Aankopen worden bevestigd met een e-mail en kunnen bekeken worden in de klantenzone.
- Minstens versie 2.2. van Android