Dit zijn mijn gegevens van mijn router
Downstream line rate 25184 kbps
Upstream line rate 2048 kbps
Downstream Training Margin 19.5 dB
Op speed test haal ik +- 18Mbps down.
Nooit haal ik meer. Op de site van Belgacom staat tot 50Mbps. Maar dit lukt niet bij mij. Ik woon nochtans in het centrum van mijn stad.
Is dit normaal?
is deze snelheid normaal ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Dit is de max. snelheid die jouw verbinding nu haalt, de 50Mbps is het max. van jouw abonnement indien jouw lijn 50Mbps of meer (nu tot max. 70Mbps) zou halen. Vermoedelijk zit je te ver van de ROP om betere snelheden te halen.tekuro schreef:Downstream line rate 25184 kbps
Met kabel aangesloten zou je toch richting 24Mbps moeten kunnen halen (er is altijd was overhead dat je verliest))
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad "tot"tekuro schreef:Op de site van Belgacom staat tot 50Mbps.
Lees eens rustig deze topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 19#p483319
Waarschijnlijk is jouw lijn (wegens afstand/verzwakking) geprovisioneerd op 16.5/2, en heb je via DLM een verhoging gekregen tot 25/2.
Dat zal in principe het max. zijn dat Belgacom je geeft op jouw lijn (tenzij er een ander probleem is).
PS
Met een 25/2 sync zou je toch tegen de 23 Mbps download moeten gaan in plaats van 18 Mbps.
Is dit gemeten met een rechtstreekse kabel verbinding met de BBox2 (geen andere router ertussen, geen wireless) ?
[Edit] Besef wel dat je met WiFi (-g) nooit veel meer zal halen, een betere sync zal dus géén verschil maken !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
da's pure theorie wat je nooit haalt in de praktijk. Hoeveel wifi buren heb je?? Op welke kanalen zitten die?? Misschien dat je hiermee wat kunt 'spelen' en iets betere resultaten kunt halen.tekuro schreef:wifi tot 54 Mbps
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik ken iemand die met zijn Bbox 2 ook maar 18 mbit haalde ondanks zijn 40/6 lijn.
Aangezien ik een andere router had gekocht heb ik hem mijn D-link DIR-615 gegeven.
Dit in combinatie met een nieuwe wifi adapter heeft ervoor gezorgd dat hij nu 36 mbit haalt.
Aangezien ik een andere router had gekocht heb ik hem mijn D-link DIR-615 gegeven.
Dit in combinatie met een nieuwe wifi adapter heeft ervoor gezorgd dat hij nu 36 mbit haalt.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als je snelheden vermeldt, zet er dan ook bij of je die wireless haalt of niet.
Ik heb een 25/2 sync en haalde met de bbox2 wifi maar +/- 20Mbps. Ik heb een wifi-n router gekocht en haal nu zonder moeite 24Mbps via wifi.
Mijn schoonmoeder heeft een sync op 70Mbps en haalt draadloos ook maar 20Mbps (bbox2 wifi), met draad haalt ze 49Mbps (ze ziet het nut van meer dan 20Mbps niet, en geef ze eens ongelijk )
Ik heb een 25/2 sync en haalde met de bbox2 wifi maar +/- 20Mbps. Ik heb een wifi-n router gekocht en haal nu zonder moeite 24Mbps via wifi.
Mijn schoonmoeder heeft een sync op 70Mbps en haalt draadloos ook maar 20Mbps (bbox2 wifi), met draad haalt ze 49Mbps (ze ziet het nut van meer dan 20Mbps niet, en geef ze eens ongelijk )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Naar technische dienst bellen met klachten over u wifi (vermelden dat je kanalen al allemaal uitprobeerde), storingsnummer krijgen en in een belgacom center gratis omruilen voor een bbox3 met veel betere wifi is ook een mogelijke oplossing...
Reden: Wifi-n zit eindelijk ingebouwd, en deze laat hogere snelheden gecombineerd met beter bereik toe. Ook heeft deze modem de 5Ghz band en dat, indien de computer deze ondersteund, haalt vergelijkbare snelheden als met internetkabel. 5Ghz signaal gaat wel minder ver en heeft meer moeite met muren e.d., een combinatie van 2.4Ghz N en 5Ghz N is dus ideaal.
Reden: Wifi-n zit eindelijk ingebouwd, en deze laat hogere snelheden gecombineerd met beter bereik toe. Ook heeft deze modem de 5Ghz band en dat, indien de computer deze ondersteund, haalt vergelijkbare snelheden als met internetkabel. 5Ghz signaal gaat wel minder ver en heeft meer moeite met muren e.d., een combinatie van 2.4Ghz N en 5Ghz N is dus ideaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
bbox3 beter bereik met wifi-n !
is dit wel zo met de bbox3 want ik heb al vernomen dat dit zou tegenvallen net zoals het ook tegenvalt met wifi-bereik van de bbox2 !!
inderdaad dit klopt bbox2 wordt nog altijd omgeruild met bbox2 de voorraad zal nog te groot zijn dus voorlopig zal je er ene moeten kopen als je er echt één wilt !
is dit wel zo met de bbox3 want ik heb al vernomen dat dit zou tegenvallen net zoals het ook tegenvalt met wifi-bereik van de bbox2 !!
inderdaad dit klopt bbox2 wordt nog altijd omgeruild met bbox2 de voorraad zal nog te groot zijn dus voorlopig zal je er ene moeten kopen als je er echt één wilt !
-
- Moderator
Inderdaad, maar dat is full duplex (som van upload en download).tekuro schreef:het is via wifi. Maar ik dacht da wifi tot 54 Mbps ging ??
Theoretisch haal je dus maximaal 27 Mbps down op een 54 Mbps verbinding.
In de praktijk dus een stukje minder ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
In principe is wifi N altijd beter als B/G dus kan de bbox3 onmogelijk slechter zijn als de bbox2.
Men moet ook altijd rekening houden met andere (omgevings-)factoren en ik weet niet of dat men dat altijd doet als men bbox3 wifi problemen merkt.
Het is ook niet vergezocht om te denken dat een bbox2 mogelijks helemaal anders geplaatst werd bij die mensen als een bbox3 aangezien het toestel een andere grootte en vorm heeft. Mogelijks zijn dan ook zelfs de ingebouwde antennes helemaal anders gericht als bij de bbox2 het geval was.
Wat de praktijk betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik in een rampzalig appartement woon wat wifi betreft (en da's niet overdreven) en dat m'n bbox2 destijds over wifi op het meest ideale kanaal in mijn geval niet hoger ging als 18Mbits en dat was in beste omstandigheden want meestal zakte die snelheid ineen naar 11Mbits of minder vermoedelijk door intenser gebruik bij de buren of dergelijke op hun wifi, dus hogere interferentie. En wat dekking betreft, nog niet de helft van m'n appartement had ontvangst van m'n eigen wifi.
Toen ik de bbox3 testte: 48Mbits over 5Ghz band en stabiel. Over 2.4Ghz band 38Mbits en stabieler als er voor. Bereik zelf is toch ook verbeterd, geraakt nu toch al een kamer verder.
Men moet ook altijd rekening houden met andere (omgevings-)factoren en ik weet niet of dat men dat altijd doet als men bbox3 wifi problemen merkt.
Het is ook niet vergezocht om te denken dat een bbox2 mogelijks helemaal anders geplaatst werd bij die mensen als een bbox3 aangezien het toestel een andere grootte en vorm heeft. Mogelijks zijn dan ook zelfs de ingebouwde antennes helemaal anders gericht als bij de bbox2 het geval was.
Wat de praktijk betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik in een rampzalig appartement woon wat wifi betreft (en da's niet overdreven) en dat m'n bbox2 destijds over wifi op het meest ideale kanaal in mijn geval niet hoger ging als 18Mbits en dat was in beste omstandigheden want meestal zakte die snelheid ineen naar 11Mbits of minder vermoedelijk door intenser gebruik bij de buren of dergelijke op hun wifi, dus hogere interferentie. En wat dekking betreft, nog niet de helft van m'n appartement had ontvangst van m'n eigen wifi.
Toen ik de bbox3 testte: 48Mbits over 5Ghz band en stabiel. Over 2.4Ghz band 38Mbits en stabieler als er voor. Bereik zelf is toch ook verbeterd, geraakt nu toch al een kamer verder.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 03 aug 2013, 14:17, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Je kan er perfect naar vragen en een beetje klantvriendelijke medewerker gaat gewoon een andere modem uit de stock halen case closed.jackho schreef:inderdaad dit klopt bbox2 wordt nog altijd omgeruild met bbox2 de voorraad zal nog te groot zijn dus voorlopig zal je er ene moeten kopen als je er echt één wilt !
Ik deed het zelf zo vaak wat decoders betreft, maar dat komt op hetzelfde neer.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 03 aug 2013, 14:39, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
daaraan zie je dat het moeilijk is om op verhalen van anderen af te gaan, je moet het eigenllijk zelf kunnen testen bij u thuis,
want ik heb dit vernomen van iemand die zegt dat hij met zijn bbox3 nu problemen ondervindt, wegvallen van het signaal tijdens surfen en zijn bbox staat op dezelfde plaat net zoals zijn pc en toch had hij met zijn bbox2 daarvan geen last en hij werkt ook op het zelfde wifi kanaal op 2Ghz de afstand is ongeveer 18 m van de bbox met enekele bakstenen muren er tussen en haalde vroeger met bbox2 rond de 14 Mbps maar het sufen en downloaden was geen probleem en nu wel !!!!
want ik heb dit vernomen van iemand die zegt dat hij met zijn bbox3 nu problemen ondervindt, wegvallen van het signaal tijdens surfen en zijn bbox staat op dezelfde plaat net zoals zijn pc en toch had hij met zijn bbox2 daarvan geen last en hij werkt ook op het zelfde wifi kanaal op 2Ghz de afstand is ongeveer 18 m van de bbox met enekele bakstenen muren er tussen en haalde vroeger met bbox2 rond de 14 Mbps maar het sufen en downloaden was geen probleem en nu wel !!!!
-
- Elite Poster
dan hebben ze blijkbaar in Oostvlaanderen gemakkelijker verkopers in de Belgacom centers
dan zal ik maar mijn vrouw eens opsturen met haar mini roksken aan wie weet lukt het dan wel
dan zal ik maar mijn vrouw eens opsturen met haar mini roksken aan wie weet lukt het dan wel
-
- Moderator
Laat ons de discussie in deze topic beperken tot "snelheid".
Voor discussies over omruil mogelijkheden bbox2/bbox3 verwijs ik naar de bbox3 topics
Voor discussies over omruil mogelijkheden bbox2/bbox3 verwijs ik naar de bbox3 topics
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Vergeet de bbox3 gewoon, da's de moeite niet voor jouw probleem. Gratis ga je hem waarschijnlijk niet krijgen, en in aanschaf is hij op de moment te duur voor wat het is. Tenzij je echt je energiefactuur tot het absolute minimum wil beperken, zet je best gewoon een wireless access point achter je bbox2 voor betere wifi.
Of met draad werken, da's nog steeds het beste.
Of met draad werken, da's nog steeds het beste.