TV met een kaartje: Samsung

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Afgesplist van Bij deze tv's werkt TV met een (Telenet) kaartje zeker
Sylvester schreef:op onze Samsung UE40EH5000 staan ze alfabetisch.
Roland3 schreef:Op mijne Samsung UE32EH5300 komen de zenders zoals een HD Box
Op mijn Samsung UE40EH6570S XXH komen de zenders ook alfabetisch :(.
Zouden vorige posters eens het volledige type van de TV kunnen opgeven?
Samsung produceert namelijk modellen voor een bepaalde regio, en dat kan je zien aan de letter code achter het type nummer, bijvoorbeeld:
  • XXN = Benelux
    XXH = Hongarije (Oost-Europa)
    XZG = Duitsland, Oootsenrijk, Zwitserland
In België zijn er veel XXH toestellen in omlooop (gekocht via on-line shops zoals i-Boood etc).
Toestellen die niet voor de Benelux zijn, geven ook de Benelux opties niet tijdens het instellen (je kan bijvoorbeeld niet kiezen voor "België" tijdens het scannen naar digitale kanalen).

Ik heb via een USB stick de laatste Firmware (1036) voor mijn toestel gedownload van de Samsung Benelux website, maar dat wijzigt de regionale instelling niet. Dit kan blijkbaar alleen via de (verborgen) Service Menu.

Op tweakers heb ik een uitleg gevonden, hoe je een XXH naar XXN kan omzetten (zelf nog niet geprobeerd): http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 4#38593224
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik heb een XXN, gekocht in Nederland.

Als er toch een 'Samsung' topic is gestart, kan ik van de gelegenheid gebruik maken om het volgende eens te vragen.
Er verschijnt niets in de EPG van mijn TV.
Wie heeft er wél een volwaardige EPG met een Samsung UE40EH5000 ?
alberto-capo
Starter
Starter

Ik heb het zelfde probleem. (Samsung UE46ES7000XXN)

Ik krijg enkel de naam vh programma of film met vermelding van "actiefilm, drama, thriller" enz. maar niks beschrijving of korte inhoud.
Zogoed als waardeloos. Heb ook satelliet met ci+ module maar daar werkt dit veel beter mee, volledige beschrijving van films + jaartal. Hopelijk wordt dit op termijn opgelost want dit is echt droevig...
Roland3
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

De mijne is een WXXN model (Benelux dus, gekocht in de eldi), sorry dat ik dat vergeten was te melden in de vorige post
Roland3
Starter
Starter

Sylvester schreef:Ik heb een XXN, gekocht in Nederland.

Als er toch een 'Samsung' topic is gestart, kan ik van de gelegenheid gebruik maken om het volgende eens te vragen.
Er verschijnt niets in de EPG van mijn TV.
Wie heeft er wél een volwaardige EPG met een Samsung UE40EH5000 ?
de mijn geeft EPG maar zeer weinig informatie :-(
Roland3
Starter
Starter

alberto-capo schreef:Ik heb het zelfde probleem. (Samsung UE46ES7000XXN)

Ik krijg enkel de naam vh programma of film met vermelding van "actiefilm, drama, thriller" enz. maar niks beschrijving of korte inhoud.
Zogoed als waardeloos. Heb ook satelliet met ci+ module maar daar werkt dit veel beter mee, volledige beschrijving van films + jaartal. Hopelijk wordt dit op termijn opgelost want dit is echt droevig...
Volgens Telenet (gevraagd via twitter) komt er op korte termijn geen verandering in de EPG, maar die ging het wel doorgeven
philippe_d
Moderator
Moderator

Dat heeft niets met Samsung te maken (dus eigenlijk off-topic hier), maar met de manier waarop Telenet EPG implementeert.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

philippe_d schreef:Samsung UE40ES6570S

PS.
Mijn TV heeft model code UE40ES6570S XXH (gekocht via i-Bood).
Blijkbaar is dit een toestel dat bestemd is voor de Oost-europese markt (XXH = Hongarije).
PS
Indien er nog Samsung gebruikers met hetzelfde probleem kan ik mijn zenderlijst exporteren (*.scm)
Ik ben onlangs ergens een site tegengekomen waar ze uitleggen hoe je die tv kan omzetten naar een belgische versie ..., heb namelijk ook zo een tv van ibood en toen even gezocht maar ben eigenlijk bij belgacom momenteel.

vind de site niet onmiddellijk terug maar hierna had je alvast de optie om belgië te selecteren als land.
philippe_d
Moderator
Moderator

Zo gemakkelijk is het niet ....
  1. Je moet eerst in de Service Menu geraken. Dit kan door de knoppen "INFO", "MENU", "MUTE" en "POWER" kort na mekaar te drukken, wanneer de TV in STANDBY staat.
  2. Nu zie je het service menu, waar één van de opties inderdaad de "Regio" instelling is. Deze optie is echter grijs, en kan dus niet gekozen worden.
  3. Om de optie zichtbaar te maken moet je achtereenvolgens de knoppen "FACTORY" en "3SPEED" drukken.
  4. Dan kan je de Regio wijzigen (naar BENELUX).
  5. Dan moet via het service menu een "Factory Reset" doen.
Het probleem is echter dat de toetsen "FACTORY" en "3SPEED" niet op de normale afstandsbediening staan. Daar heb je volgende mogelijkheden:
  1. Je gebruikt de "service remote control" die Samsung techniekers hebben (maar deze kan je als leek niet vinden)
  2. Je gebruikt een programma die communiceert met de Samsung TV, zoals ruSamsungTVCommunicator (ruSTVC). Deze tool is van dezelfde auteur als ruKernelTool, de tool om FritzBoxen te flashen. Heel interessant programmaatje, waarmee je onder andere je laptop keyboard kan gebruiken om tekst in te vullen op je Smart TV
    Hierop staan ook de knoppen "FACTORY" en "3SPEED" maar Samsung heeft in zijn recente Firmwares het ontvangen van de knoppen "FACTORY" en "3SPEED" geblokkeerd als die uitgestuurd worden van een "network remote control :(
  3. De derde methode is zelf een infra-rood afstandsbediening in mekaar prutsen, zoals hier beschreven.
    Aan de hand van de juiste wav files kan je theoretsich de knoppen "FACTORY" en "3SPEED" naar je TV sturen .... maar het is mij nog altijd niet gelukt :(
philippe_d schreef: Dit kan door de knoppen "INFO", "MENU", "MUTE" en "POWER" kort na mekaar te drukken, wanneer de TV in STANDBY staat.
Mensen die naar aanleiding van deze post proberen om in het Service Menu van hun Samsung TV te geraken wil ik wel waarschuwen, dat je de TV naar de knoppen kan helpen als je niet weet wat je doet.
Gebruik nooit de links-rechts pijltjes, want dat verandert de waardes, en als je niet meer weet er eerst stond ben je gezien ....
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”