Sinds een dikke week heb ik een probleem met mijn adsl verbinding. Ik gebruik hiervoor nog de standaard dommel FRITZ!Box Fon WLAN 7113 Annex A. De verbinding valt regelmatig weg, en komt dan ook bijna nooit meer terug zonder veelvuldig resetten van de FritzBox. Wanneer de verbinding wegvalt is de FritzBox ook onbereikbaar via het netwerk en valt ook het volledige wifi signaal weg. Het lijkt alsof de box crashed en zichzelf herstart (ook de event log is terug leeg als je nadien er toch terug op ingelogd raak, wat er dus op lijkt te wijzen dat hij zichzelf herstart heeft). Dit is natuurlijk heel vervelend
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Ik heb ook nog mijn vroegere siemens SX762 liggen en daar eens mee geprobeerd verbinding te maken, maar deze ontbreekt de RFC 1483/RFC2684 setting, dus daarmee raakte ik ook niet online. Het adsl lampje ging echter wel snel branden dus de adsl sync was wel ok denk ik.
Op welke manier kan ik te weten komen of de FritzBox de oorzaak is, of dat er misschien iets mis is met de telefoonlijn? Een nieuwe modem kopen om dan vast te stellen dat het daar toch niet aan lag wil ik vermijden
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
bedankt voor de hulp