1) hou hun website in de gaten
Als klant had ik een ADSL aansluiting voor 41.28 Euro excl. BTW per maand (1 GB inbegrepen, 0.25 Euro per extra GB). Na enige tijd kwam ik er via hun site achter dat ze al ruim een jaar geleden de formule Max 6 Dyn voor 29.95 Euro inc. per maand (20 Gb inbegrepen, zelfde snelheid) hadden gestart. Dit wil zeggen dat ik zeker een jaar het dubbel heb betaald voor dezelfde formule. Nadat ik de telecom ombudsdienst had aangesproken (en zij EDPnet) werd volgend bericht van EDPnet naar de ombudsdienst gestuurd:
Wees dus gewaarschuwd voor nieuwe formules waardoor je stilzwijgend teveel betaalt!Aangaande de brief die u stuurde bij klacht 2008/1391 willen wij graag reageren op uw standpunt.
U geeft hier in aan dat EDPnet de klant tekort heeft gedaan door de klant niet te informeren via een melding op de factuur ivm goedkopere formules bij EDPnet. Wij zijn hier echter een andere mening aangedaan.
Volgens ons heeft artikel 110 § 4 enkel betrekking op spraakdiensten. In dit geval gaat het echter om een internetverbinding. Ook denkt EDPnet zijn klanten voldoende te informeren over nieuwe abonnementen. Onder andere via regelmatige nieuwsbrieven, via facebook, via rss alsook via onze website en in de pers.
EDPnet zal het advies van de ombudsdienst in dit klachtendossier niet volgen.
2) hou uw modem in de gaten
Na overstap naar de VDSL+ Pro zou ik 50Mbps download krijgen. Nu weet iedereen dan de effectieve ADLS/VDSL snelheden nooit overeenkomen met de belofte die een ISP maakt. Bij aansluiting bleef daar 20Mbps van over. Na een jaar werd het profiel aangepast naar 16Mbps. Uiteraard nam ik contact met EDPnet en uiteraard kreeg ik te horen dat het Belgacom was die hiervoor verantwoordelijk is.
Hou dus uw modem in de gaten want je krijgt lang niet waarvoor je betaalt!
Ik hoop dat bestaande klanten hier iets aan hebben.