Apple timecapsule in combinatie met Telenet whoppa

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Beste forumleden ,
ik heb sinds kort de nieuwste Apple time capsule , deze hangt via een netwerkkabel aan de telenet wireless modem ( de befaamde ) , het wireless gedeelte van deze telenet modem staat wel uitgeschakeld aangezien ik het draadloze gedeelte van de timecapsule heb geactiveerd . N heb ik een vraagje : op de timecapsule heb je een tab 'routermodus' : daar heb je de mogelijkheden uit : 1. uitgeschakeld (brugmodus), DHCP en NAT of NAT .
Welke van deze opties moet ik eigenlijk kiezen ? Bij de configuratie kreeg ik de melding om dit uitgeschakeld te plaatsen .
Is dit de correcte manier ? :???:
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Provider

Uitgeschakeld, anders gaat dat spul routeren, en je wilt het enkel als wiki access point gebruiken vermoed ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Als het trouwens uit staat (aangewezen, anders heb je dubbele NAT) kan je ook je TN wireless activeren... zo heb je een ideale dekking (wel beide zelfde SSID, paswoord en encryptie gebruiken).
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dus die Telenet modem dient nu als router of zie ik dat fout? Want die wireless functie op die modem staat nu wel af.
Bedoeling van die timecapsule is om een beter bereik te hebben in huis.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

fieldoxide schreef:Dus die Telenet modem dient nu als router of zie ik dat fout? Want die wireless functie op die modem staat nu wel af.
De combi toestellen hebben drie functies... modem, router (wat je niet kan uitschakelen) en wireless (wat je wel kan uitschakelen).
fieldoxide schreef:Bedoeling van die timecapsule is om een beter bereik te hebben in huis.
Geen idee wat exact de mogelijkheden/prijs zijn van dat ding... maar een eenvoudig AP had volstaan.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Provider

In die timecapsule zit ook een draadloze netwerkschijf in , dus eigenlijk een combinatie van draadloze router en draadloze schijf . Ik gebruik deze in combinatie met mijn Apple producten , vooral om backups te maken ( via timemachine ) en eveneens als wireless point .
http://store.apple.com/be-nl/product/ME ... b?fnode=4d
Coronado38
Starter
Starter
Provider

Lokaal of intern werkt alles perfect. Ik kan de schijf overal benaderen. Zowel op pc, laptop, iPad en iPhone lukt het wonderwel, echter ben al 14 dagen aan het proberen om vanuit externe locatie de schijf aan te spreken. Zowel via wifi of LTE OF 3G. Nikt lijkt te lukken.
Iemand een oplossing ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Coronado38 schreef:Lokaal of intern werkt alles perfect. Ik kan de schijf overal benaderen. Zowel op pc, laptop, iPad en iPhone lukt het wonderwel, echter ben al 14 dagen aan het proberen om vanuit externe locatie de schijf aan te spreken. Zowel via wifi of LTE OF 3G. Nikt lijkt te lukken.
Iemand een oplossing ?
https://discussions.apple.com/docs/DOC-3413
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”