Internet verdelen naar bijgebouw

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Hallo,

Iemand in mijn familie heeft Telenet. Dit gaat vervolgens naar een router. Van daaruit vertrekken allemaal netwerkkabels naar verschillende computers. Deze computers hebben allemaal toegang tot het Internet.

Eén van die kabels gaat ook naar een bijgebouw. Als ik dit rechtstreeks aansluit aan de computer, dan kan ik hiermee ook surfen. Echter ik wil dit graag ook "splitsen" met een toestel zodat meerder toestellen op het internet kunnen zonder meerdere kabels te moeten trekken. Wat heb ik hiervoor nodig (router/switch/hub?)? Ik zou wel vanuit elk gebouw toegang willen tot alle apparaten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een gewone switch dan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Inderdaad : een simpele switch :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Yup. Heb je nog een oude router liggen, dan kan je die als switch gebruiken door in de software de dhcp functie uit te schakelen, en de wan poort (waar je anders het internet op instak) af te plakken en nooit te gebruiken.
Anders een goedkoop switchje kopen, een switch is "transparant" voor het netwerk, dus alle toestellen die je erop aansluit zullen mekaar en de rest van je toestellen aan de andere kant zonder problemen zien.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”