Info gebruikservaring TV via Snow

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Ik ben op zoek naar recente gebruiksinformatie bij SNOW over de decoder en de software hierop. Bij de opstart van SNOW waren hier her en der negatieve ervaringen over te vinden zoals:

- niet kunnen inplannen van een serieopname (was initieel nog niet aanwezig ofzo?)
- beeld van de GUI op de decoder die niet correct wordt weergegeven op sommige tv's (overscan/underscan-achtig iets?)
- vastlopen van de decoder bij het bekijken van een opname
- vastlopen of traag werken van de TV-gids
- niet kunnen aanpassen van de zendervolgorde en vastzitten aan een soort van 'home-screen' (irritant in dagelijks gebruik?)

Op twitter heeft SNOW tijdens de eerste maand tweets de wereld ingestuurd dat gedurende de volgende maanden geregeld updates naar de decoders zouden worden verstuurd om nieuwe functies te activeren en bugs te pletten... Tot op heden heb ik niet veel reacties gevonden over het resultaat van die updates (zijn er eigenlijk ook al heel wat updates naar de decoder gestuurd?) Graag had ik vernomen hoe de algehele gebruikservaring na enkele maanden SNOW op de markt is geëvolueerd!

Ikzelf heb Belgacom TV (V4 met nieuwste versie Charles) en mijn ouders Telenet (HD Digicorder AD2000, de trage zonder Yelo UI). We overwegen beide een overstap, maar hebben geen idee of het digitale tv-gedeelte bij SNOW veel beter, slechter,... werkt.

Voor mijn ouders primeert gebruiksgemak en vervolgens snelheid van de GUI (ze zijn ondertussen al gewend aan de traagheid van de telenet decoder). Belangrijk is dat het inplannen van opnames goed en duidelijk werkt en dat opnames effectief worden opgenomen (de telenet decoder mist eigenlijk nooit geplande opnames, hierop vertrouwen ze).

Alvast ne dikke merci aan de gebruikers van SNOW die hierover wat ervaring willen neerpennen, dit kan handig zijn voor allen die een overstap willen wagen!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Joost85 schreef:Voor mijn ouders primeert gebruiksgemak en vervolgens snelheid van de GUI (ze zijn ondertussen al gewend aan de traagheid van de telenet decoder).
Misschien moet je gewoon eens kijken of ze niet aan de voorwaarden voldoen om een nieuwe (AD2100) decoder te krijgen.
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Misschien moet je gewoon eens kijken of ze niet aan de voorwaarden voldoen om een nieuwe (AD2100) decoder te krijgen.
Heb ik gecheckt, we komen er niet voor in aanmerking :-(

Ouders hebben momenteel EDPnet voor internet, Belgacom voor telefonie en Telenet voor TV. Als ik dit samenbreng onder SNOW krijg ik hier een behoorlijke besparing op de maandelijkse factuur en das mooi meengenomen :wink: Drie verschillende facturen met hun specifieke voorwaarden worden dan ook 1 factuur.

Ikzelf ben niet heel erg tevreden met de Charles interface van Belgacom, heb ondertussen leren werken rondom de mankementen en irritaties zodat deze voor mij bruikbaar is (maar dit krijg ik mijn ouders niet aangeleerd)

Minpunten (imo) Belgacom TV:
- interface lettertype en kleurkeuze is vreselijk om aan te zien
- de allernieuwste versie van Charles (2.7.6.58, sinds een week of 2) maakt de navigatie interface op mijn V4 decoder net zo traag als de V3 of soms nog trager! (heb ervaring met beide types)
- niet gebruiksvriendelijk voor mijn ouders om series in te plannen omwille van de beperking PVR en nPVR (alsook de volgorde van het plannen van opnames kan hierin irritaties/bugs veroorzaken waarbij mijn ouders het dan in Keulen horen donderen)
- teletekst werkt minder vlot dan bij Telenet (ouders kijken vaak BBC met teletekst ondertitels als extra steuntje bij de Engelse taal)

Over de streamingkwaliteit en stabiliteit heb ik bij Belgacom TV niet te klagen (en zal geen verschil zijn bij SNOW).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij miijn ouders hebben ze ook Belgacom TV met een V4 decoder waarop de laatste versie van charles staat en zij ondevinden geen last om opnames te plannen zowel PVR al nPVR.
Heb hen wel moeten uitleggen om een nPVR op te dringen dat ze eerst een willekeurig programma moeten opnemen dat de uiteindelijk nPVR zal overlappen en zo zijn al de volgende opnames automatisch in nPVR.
En ik heb ze nog niet horen klagen van de lelijke interface en dat alles traag werkt !! en nochtans hadden ze niet lang geleden nog TN !

Ik heb nog niet veel telefoontje gekregen dat er iets niet goed werkt en zij kennen er nochtans ook niks van hoor.

Als er dan eens iets sporadisch scheef loopt dan moet ik hen alleen de raad geven van via de schakelaar achteraan de spanning af te zetten een tijdje wachten en terug laten opstarten en alles valt weer op zijn pootjes.

Het is nu wel zo en ik heb er geen uitleg voor ! dat er al veel mensen mij gecontacteerd hebben die ook een V4 decoder met de laatste Charles softw erop hebben en die wel problemen hebben met nPVR opnames !!! En hun bbox staat nochtans in bridged mode.
Zelf een facR van de decoder helpt niet, is wel moeilijk uit te leggen !
Onlangs belt er mij nog iemand op en die heeft twee decoders V4 en beide met de laatste versie van Charles en beide verbonden met utp kabel en de ene decoder geen enkel probleem met nPVR en de andere voortdurend problemen zelf de decoder is al omgeruild geweest ! ook nog van alles geprobeerd bbox een facR laten doen decoders facR laten doen , niks helpt !
Waar zit het dan !!
Aan het profiel zal het ook niet liggen hij staat op 50/6 met 21 dB DTM (stond vroeger op 70/6 maar na vervanging van bbox terug van 30/6 naar 50/6)
Fliz
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb snow, van sinds de launch, en er zijn idd al een aantal bugs verholpen. Echter blijven er ook andere bugs vlotjes voortbestaan. Ik trek me er persoonlijk niet zo heel veel van aan, want ik weet dat het wel op termijn goed komt. Meestal zijn de teams achter dergelijke software onnoemelijk traag met fixen en optimaliseren van de software. De grootste punten waar ik me momenteel aan stoor:

- De algemene traagheid van het systeem
- Als je live wil pauzeren, kan het toch met gemak een seconde of 8 duren tegen hij daadwerkelijk opneemt, en omdat je meestal niet goed beseft dat hij aan het laden is, druk je nogmaals op pauze en komt hij nog meer achter, en.. You get the point.
- Als je de tv gids opstart, kan het ook makkelijk een aantal seconden duren alvorens de laatste versie ingeladen is.

- Het niet kunnen aanpassen van de zendervolgorde (HD kanalen beginnen vanaf 900)
- Het zeer onhandig aanpassen van je favoriete zenders: je kan 5 favoriete zenders kiezen die op je homescreen komen, maar je moet die één voor één van de algemene zenderlijst naar de favoriete zenderlijst 'slepen'. Aangezien de meesten toch alle belgische HD kanalen in de favoriete lijst willen krijgen, en die zoals gezegd pas vanaf 900 beginnen, moet men telkens helemaal onderaan de lijst navigeren en dit pér kanaal.
- Overscan/underscan van het menu is nog niet opgelost
- Af en toe (weinig hoor) artifacts.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

r2504 schreef:
Joost85 schreef:Voor mijn ouders primeert gebruiksgemak en vervolgens snelheid van de GUI (ze zijn ondertussen al gewend aan de traagheid van de telenet decoder).
Gewoon een nieuwe aanvragen en de oude opzeggen.

Is sattv (enigma2 decoder) niets voor jullie ? Ik zet soms ook telenet digitv op, maar het gebruiksgemak (en snelheid:512MB ram bij sommige modellen) van de sattelietontvanger is veeel beter.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”