1 MB kost dan 10 cent, dat maakt zo'n abonnement 'Prijs volgens verbruik' wel interessant om in het buitenland te gebruiken.
En in het buitenland heb je geen last van het Mobistar-netwerk
is idd iets dat de laatste jaren erger en erger is geworden met die EU-richtlijnen die de roaming prijzen drukken.
De buitenlandse netwerken smijten u gewoon van het netwerk als je data aan zet (of laten data gewoon niet toe). Was vroeger bij BASE en heb ik vaak gezien ook al was het officieel een roaming partner. Alleen op KPN-netwerken ging het goed.
Nu bij Proximus gaat het wat beter, maar meeste landen hebben een goede Vodafone-partner en die laten je wel het netwerk vrij gebruiken.
Toen ik telenet teste en op automatisch zette ging ik soms om 14 uur de grens over en om 19 uur had ik bereik.
Met proximus mobistar base een paar seconden en overgeschakeld.
En ik was heus niet aleen, trouwens op fora zijn er verschillende mensen die daarover klagen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Door hier weer te komen bashen help je niemand. De kans is zelfs groot dat je zelf helemaal niets hebt getest. Wie test er nu 4 providers? Waar zijn die bewijzen van al die klanten met problemen? Telenet maakt gebruik van het mobistar netwerk waarvan je zelf zegt dat het supersnel ging. Ik heb alleszins geen problemen.
Sylvester : dit bovenstaande is geen gebash maar realiteit! Ik ben met enkele mensen even heen en weer naar Nl gegaan in Maart en daar was er identiek hetzelfde probleem : meer dan 2 uur voor ze verbinding hadden in NL (ik dacht dat roaming optie bij Telenet mss uit stond, maar plots was die daar). Bellen en sms'en ging perfect, maar van zodra je data wou verstoken gooien ze je van het netwerk.
just my 2c
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sylvester testen doen we niet in een keer hé !!!
dat is ieder jaar een ander 12 maand lang.
Hier in belgie is telenet best prima !!!!
maar als je zoals wij een huis hebben gekocht in frankrijk en zo een 3 a 4 maal per week de grens over moet trekt het op niks
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Niet boos worden op wat ik nu ga zeggen. Toch wel vreemd dat ik hier op korte tijd de 3 leden van userbase bij elkaar heb gekregen die niet verlegen zijn om een negatieve uitlating over telenet. Ik heb inderdaad geen problemen en ook onder mijn vrienden en familie is er niemand die problemen heeft. Maar ik kan het niet bewijzen. Vergeet niet dat je op fora hoofdzakelijk problemen vindt. Als het goed gaat komt men het niet vertellen.
Tuurlijk, daar heb je absoluut gelijk in. Echter geld dit voor elk merk, toch?
Nu niet kwalijk bedoeld, maar wat vind jij er "vreemd" aan dat je de 3 UB-leden die "niet verlegen zijn om een negatieve uitlating over telenet te doen" bij elkaar hebt gekregen? Als je telkens klikt op "nieuwe berichten" dan komt jouw topic vanzelf naar boven. En wat ik en anderen beweren zijn alvast geen leugens, doch bittere waarheid.
I mean...er zijn mensen die geen problemen hebben met Mobile Vikings en er zijn mensen die klagen als ze niet overal 3G hebben. Er zijn mensen die geen probleem hebben met proximus en er zijn mensen die proximus veel te duur vinden. Er zijn mensen die met Telenet geen probleem hebben, en er zijn mensen bij die sommige ongemakken reeds hebben ondervonden.
Ik kan alleen maar zeggen wat er toen is gebeurd, niks meer maar ook niks minder. Misschien was dit omdat het de eerste keer in het buitenland was met zijn Telenet abonnement dat het zo lang duurde? Misschien was dit iets dat men toen fout had ingesteld? Ik ken enkel de feiten, niet de waarheid volgens Telenet...
Overigens blijf ik erbij dat deze problematiek niet altijd ligt bij Telenet zelf, maar bij Mobistar! Het is nu eenmaal gekend dat hun netwerk op sommige plaatsen rampzalig is...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
proximusboyke schreef:Toen ik telenet teste en op automatisch zette ging ik soms om 14 uur de grens over en om 19 uur had ik bereik.
Met proximus mobistar base een paar seconden en overgeschakeld.
En ik was heus niet aleen, trouwens op fora zijn er verschillende mensen die daarover klagen.
krisken schreef:
Overigens blijf ik erbij dat deze problematiek niet altijd ligt bij Telenet zelf, maar bij Mobistar! Het is nu eenmaal gekend dat hun netwerk op sommige plaatsen rampzalig is...
Ik zeg het nogmaals, hier geen problemen met Mobistar. Mijn vrouw en oudste zoon hebben Mobistar.
Wij gaan regelmatig naar het buitenland. December 2012 in de Caraïben geweest. Diverse eilanden bezocht. Niet één seconde een probleem met verbinding gehad. Zelfs in het midden van de oceaan hadden we verbinding via de GSM verbinding van de boot (via satelliet denk ik).
De gesprekken waren helder , en altijd verbinding.
Over dataroaming kan ik niets zeggen, die zetten we meestal uit in het buitenland.
Minstens één keer per jaar gaan we naar Frankrijk. Geen enkel probleem. Ook hier kan ik niets zeggen over dataroaming.
nee, wist ik ook niet. Totdat ik uit het niets in het midden van de oceaan gewoon verbinding had met de thuishaven...
En de factuur was natuurlijk ook behoorlijk opgelopen.
ik weet niet of je weet maar telenet gebruikt proximus in het buitenland maar hun software is op een of andere manier niet compatibel en ze doen er niks aan.
Als je in het buitenland bent en je belt met ander toestel naar telenet beweren ze bij hoog en laag dat het toestel zich in belgie bevind.
Als je zegt ik bel vanuit rijsel en het toestel ligt ier naast mij, ja dan ist dat kan niet.
op een hoog niveau krij je dan volgende mail
Beste Mr.Pxxxx
De cross-test (is het nakijken van een andere sim in een toestel) die u met Proximus nano sim kaart deed, zal inderdaad wel werken omdat zij een andere technische connectie maken dan Telenet.
Om te weten of het aan de sim zou liggen, zou deze cross test eigenlijk met een Telenet sim kaart moeten gebeuren.
Wij hebben hier een aanpassing gedaan op het nummer van Jan waardoor die automatisch het netwerk zou moeten vinden als hij in Frankrijk is. Hij moet wel eerst zelf in zijn iPhone menu nog iets aanpassen, hier een kort script dat hij best even volgt:
Eerst even u iphone uit/aan zetten
Bij grens oversteek dient u de volgende actie uit te voeren op u iphone:
Bij grens oversteek internationaal:
Instellingen -> Telefoon -> sim apps -> Roaming diensten -> Selecteer mode -> manueel -> Internationaal
Als u dit heeft gedaan gaat u bij instellingen en dan aanbieders een netwerk zoeken. U krijgt de beschikbare netwerken, een netwerk selecteren en u bent bereikbaar.
Bij terug keer naar België
Instellingen -> Telefoon -> sim apps -> Roaming diensten -> Selecteer mode -> automatisch -> nationaal
Ik heb begrepen dat u deze namiddag met Jan naar Frankrijk gaat, laat u ons weten of de connectie nu wel lukt?
Alvast bedankt
En wij wensen u en uw familie prettige feestdagen.
Met vriendelijke groeten,
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Op een ander forum ook redelijk wat positieve reacties gelezen ivm roaming dat perfect werkt. Nu, zoals al gezegd, in het buitenland vallen ze terug op de proximus roaming. Je GSM moet wel automatisch de netwerken kiezen blijkbaar of het lijkt niet altijd te werken. Ook niet vergeten zoals ik deed, uw connectie weer uit te schakelen. Was nu maar 7 MB extra, maar bon.