snelheid Belgacom Comfort

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
chris61
Starter
Starter

Beste leden,

Ik ben zonet naar Belgacom overgestapt omwille van de "lagere kosten". Ik was een tevreden telenet klant (ouders)

Nu heb ik toch een paar struikelpunten.

Minpunten:
Configuratie om ook internet over tv lijn te krijgen
Geen TV overall
snelheid: 25-28Mbps (geen wifi meting/decoder staat uit)

Ik heb gekozen voor de lagere prijs (kabelkosten telenet waren te hoog) van Comfort pack.
Product= 50Mbps (ik ben op de hoogte afstand centrale).

Dit vind ik wel heel erg de helft van het beloofde product.
Nu moet ik godverdorie nog 2 jaar wachten om het contract stop te zetten omwille van die samsung tab die mijn vriendin er heeft bijgenomen.(volledige kosten anders)

Groeten,
Christophe
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Kan je misschien eens je modem waarde posten.
Het kan zijn dat je nog op 50Mbps komt na enkele weken via DLM.

Je krijgt standaard eerst een 30/6 profiel als het mogelijk is en daarna ga je stelselmatig omhoog tot 50Mbps.
Lees deze topic eens door: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=37295
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

28 mbps lijkt mij een normaal 30/6 profiel hoor. Eenmaal DLM zijn werkt doet op je lijn zal je vermoedelijk 50mbit krijgen (afhankelijk van verschillende factoren: afstand tot ROP, lijnkwaliteit etc)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En over je andere 'minpunten':

Configuratie om ook internet over tv lijn te krijgen: het is me niet direct duidelijk wat je hier bedoelt.

Geen TV overall : Dat staat toch duidelijk op de Belgacom website dat dit extra te betalen is? Je had je misschien beter moeten informeren?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
chris61
Starter
Starter

Dank u voor de snelle feedback,

DLM staat momenteel op 30000Kbps.

@Maglor:
Configuratie om ook internet over tv lijn te krijgen(full routed)
telenet is betere oplossing hiervoor. Dit is opgelost ondertussen.

@thepretorian/roygenz
Dit vind ik vreemd. Waarom zou de waarde van DLM plots stijgen.

Als Belgacom een product verkoopt van 50Mbps dan verwacht ik onmiddelijk een DLM van 40-45Mpbs ,maar toch niet de helft van het product.

Ik ben woonachtig te Tielt dus waarschijnlijk zal ik nog een tijd moeten wachten op een VDSL verbinding die zijn echte.

Groeten,
Christophe
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Omdat DLM je lijn test om de X tijd om te zien of er storingen zijn.
Lees heel die topic eens door en dan zal je begrijpen wat DLM is en wat het juist doet.

Je hebt nu duidelijk een standaard 30/6 profiel gekregen. De komende weken en dagen test DLM of je lijn stabiel genoeg is voor hogere snelheden.
Ik zit momenteel op een 40/6 profiel en wacht nog steeds op die 50Mbps (50/6). Wat je ook doet, pruts niet aan je modem door het aan en uit te zetten, want dan detecteert dat er waarschijnlijk iets mis is met je lijn.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

chris,

als je comfort bestelt wil dit zeggen dat je cap op 50 Mbps ligt dus zelf al zou je lijn een lijnsnelheid aankunnen van 100 Mbps dan zal je comfort abonnement je beperken tot 50 mbps nu anderzijds als je lijn maar 30 Mbps aankan dan zal je niet hoger geraken dan 30 Mbps .

Dus als je lijn ooit 50 Mbps zal aankunnen (DLM zal daarover beslissen) dan pas ga je ook een snelheid van 50 Mps kunnen halen
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

chris61 schreef: Product= 50Mbps (ik ben op de hoogte afstand centrale).
Zoals in het groot op de website staat "Maximumsnelheden³" (staat er vrij groot op), en als je dan naar nummertje 3 zoekt op de pagina vanonder zal je volgende regels terugvinden.

Code: Selecteer alles

De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik; deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne, obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.
Zelf bij Telenet staat er op de website iets in dezelfde zin dat gepromote snelheden theoretische snelheden zijn.

Mogelijks zal DLM jouw profiel verhogen, echter DLM heeft zijn tijd nodig. Zoals enkele hierboven al hebben uitgelegd.

En wat bedoel je juist met het volgende
chris61 schreef: Configuratie om ook internet over tv lijn te krijgen
Indien je bedoeld internet & TV over zelfde UTP kabel te sturen is dit mogelijk als je BBOX2 in Routed mode zet.
Indien je bedoeld dat je de coax kabel nergens bij bgc kan aansluiten, is dit ook correct, aangezien dit niet wordt ondersteund door bgc
chris61
Starter
Starter

Hey Leden,

Thx voor de info!

Nu sta ik al wat verder, maar ik hoop dat je de frustraties begrijpt :-)

@denkleine
Configuratie om ook internet over tv lijn te krijgen.
Dit is al uitgevoerd . ik heb gewoon die Full routed aangezet.

Groetjes,
Christophe
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als je geen TV gebruikt en dus ook geen VOD en nPVR zal dit geen problemen geven in uw geval.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”