Ik hoop dat hier iemand mij eventueel wat kan verder helpen.
Ik gebruik een Gigaset C610 IP met WeePee als inkomende lijn en VoipSTUNT als uitgaande lijn.
Vorige week is er een stroompanne geweest en sindsdien heb ik problemen met het toestel. Bij zowel inkomende als uitgaande gesprekken hoor ik niets aan mijn zijde, maar de mensen aan de andere zijde kunnen mij perfect verstaan.
Bij de providers is mij verteld dat het probleem niet bij aan hun zijde ligt en dat ik de instellingen opnieuw moest proberen in te stellen.
Dit heb ik gedaan, zelfs met de automatische settings via de instellingscode die je kan opvragen op de site van WeePee en met de standaard instellingen van VoipSTUNT die voor de panne wel werkte.
Eerst dacht ik dat de speaker kapot was, maar tonen zijn wel hoorbaar.
Iemand enig idee wat het kan zijn of hoe dit opgelost kan worden?
Bedank.
Problemen met Gigaset C610 IP
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je een STUN server ingevuld? (Zo neen, probeer eens stun01.weepee.org)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 mei 2013, 10:55
Ik heb hetzelfde probleem, dit heeft waarschijnlijk niets te maken met je stroompanne.
Ben je telenet klant? Blijkbaar zou daar het probleem zitten, een wijziging aan poorten door telenet doorgevoerd.
Daar willen ze me echter niet helpen.
Ik hoop dat iemand anders een oplossing weet, of ik zeg telenet op.
Ben je telenet klant? Blijkbaar zou daar het probleem zitten, een wijziging aan poorten door telenet doorgevoerd.
Daar willen ze me echter niet helpen.
Ik hoop dat iemand anders een oplossing weet, of ik zeg telenet op.
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Zet uw C610 eens in DMZ, en kijk of het dan werkt.
Als het dan werkt zal het ergens iets met de portforwarding te maken hebben.
Als het dan werkt zal het ergens iets met de portforwarding te maken hebben.
Wij hebben hetzelfde probleem bij inkomende gesprekken. Wij horen niets, maar diegene die ons opbelt hoort ons wel.
Uitgaande gesprekken werken perfect (zowel via weepee als via internetcalls).
Ik heb de user agent gereset en de Gigaset opnieuw geconfigureerd, maar niets helpt.
Weepee reageert weer niet op emails, dus heeft hier iemand een idee?
Uitgaande gesprekken werken perfect (zowel via weepee als via internetcalls).
Ik heb de user agent gereset en de Gigaset opnieuw geconfigureerd, maar niets helpt.
Weepee reageert weer niet op emails, dus heeft hier iemand een idee?
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
2 dingen.. laat je account switchen naar een gigaset account (mocht dit nog niet het geval zijn) & geef je basis een vast ip en zet dat dmz bij je telenet instellingen.
Om 1 of andere reden duiken er de laatste 2 weken terug problemen op met telenet wifi modems...
Om 1 of andere reden duiken er de laatste 2 weken terug problemen op met telenet wifi modems...
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 15:53
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Problemen met audio is veelal een NAT probleem. Wat je snel kan proberen is om in je thuisnetwerk een router te zetten met een eigen subnet en daar je gigaset aan te hangen. In plaats van je telenet router doet nu je andere router NAT. Worked for me before.
Succes.
Succes.