Situatie:
Sinds een dik jaar heb ik Scarlet One (en dus Belgacom TV), hiervoor had ik DVB-T.
Zelfs met BGC TV, kijken wij eigenlijk naar niets anders dan VRT en Canvas. Het enige wat we wel gemakkelijk vinden is de mogelijkheid tot opname (pauze). Met DVB-T zouden we dus meer dan genoeg hebben.
Daarom dus:
Wat gewenst?
Een (zuinig) toestel dat DVB-T ontvangt, maar waar ook mee kan opgenomen en gepauzeerd worden. Liefst op android, want dat kan ik ook XMBC draaien en kan ik ook gebruiken maken van Netflix (als dit ooit naar België komt), Deezer, Spotify, WeepeeTV (eventueel), ...
Budget is max 200 €.
Dus ben ik op zoek gegaan en heb ik iets gevonden als:
Of een Chinees alternatief:
http://www.aliexpress.com/store/product ... 00794.html
Mijn vraag:
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Of zijn er goede alternatieven (liefst niet teveel zelfbouw, want daar kruipt dan weer veel tijd in, die ik spijtig genoeg niet heb).
DVB-T PVR met EPG op android
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Da's zelfbouw... En ja ik heb een NAS, maar op FreeBSD, dus tvheadend is al niet zo vanzelfsprekend meer dan + dan moet ik mijn NAS 24/24 laten aanstaan en ik wil het juist zo zuinig mogelijk geregeld krijgen.Heb je een Nas? Zoja, kijk dan eens naar tvheadend
Toch bedankt voor de input.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Niks op android daar. Ik vind het raar dat die devices nog niet bekender zijn of dat er nog niet meer bestaan. Dat lijkt mij toch een killer combinatie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Een DVB-t recorder dus ? Heeft dus niets te maken met je scarlet/BGC DTV ?
Emtec heeft veel modellen, is wel een end-consumerproduct, niet om zelf vanalles aan te doen. En dus ook geen android.
Hun firmware is ook geen hoogvlieger. Komt erop aan die versie van de firmware te kiezen die best aan je behoefte voldoet (bv dvb-t opnemen) en dan ermaar mee te leven dat bv de internetfuncties van het apparaat niet (of niet allemaal) goed werken.
Heb zelf zo'n toestel al een jaar of 3, in de 1e plaats als dvb-t recorder. Ondanks bovenstaande belangrijke beperkingen/tekortkomingen ben ik toch heel tevreden van de aankoop.
Kijk ook vooral maar naar VRT, 19u journaal uitgesteld kijken bv en daarvoor is het toestel ok. Speelt ook veel digitale formaten af.
Stroomverbruik zal wel meevallen, ik heb geen belangrijke verhoging vastgesteld sinds die drie jaar. Het toestel staat dus bij niet gebruik steeds in waakstand.
Emtec heeft veel modellen, is wel een end-consumerproduct, niet om zelf vanalles aan te doen. En dus ook geen android.
Hun firmware is ook geen hoogvlieger. Komt erop aan die versie van de firmware te kiezen die best aan je behoefte voldoet (bv dvb-t opnemen) en dan ermaar mee te leven dat bv de internetfuncties van het apparaat niet (of niet allemaal) goed werken.
Heb zelf zo'n toestel al een jaar of 3, in de 1e plaats als dvb-t recorder. Ondanks bovenstaande belangrijke beperkingen/tekortkomingen ben ik toch heel tevreden van de aankoop.
Kijk ook vooral maar naar VRT, 19u journaal uitgesteld kijken bv en daarvoor is het toestel ok. Speelt ook veel digitale formaten af.
Stroomverbruik zal wel meevallen, ik heb geen belangrijke verhoging vastgesteld sinds die drie jaar. Het toestel staat dus bij niet gebruik steeds in waakstand.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro