Alvast bedankt aan iedereen voor al de info die er is! Ik heb al enorm wat bijgeleerd hier.
Wij gebruik thuis al jaren voip (betamax alternatieven) via de pc, en nu wou ik ook dit via de thuistelefoon doen, en Telenet telefonie wegdoen.
Nu, ik wou dit eerst testen dus ik heb nog niets via WeePee besteld (is wel de bedoeling naar de toekomst toe), maar als ik het goed heb begrepen, ben ik niet verplicht om dit te doen, om eerst te testen of ik mijn uitgaande oproepen kan instellen.
Ik zit eigenlijk al vast bij het begin;
Ik heb de Gigaset Siemens C610 IP gekocht, alles mooi verbonden, lichtje brandt, firewall uitgezet op de pc, ... Maar ik kan niet verbinden met de telefoon via de pc.
Ik krijg de melding (die je krijgt als je op een willekeurige PC naar de website gaat) dat hij niet verbonden is, of dat hij geblokkeerd is via de firewall.
Ik ben ook bij mijn zus gaan proberen, ik dacht dat het aan de PC lag, maar hier krijg ik de zelfde melding.
Nogmaals bedankt voor de hulp!
Gigaset wordt niet herkend op PC
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
- Locatie: Kapelle op den Bos
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
ook via de gigaset.net login ?castro schreef:Alvast bedankt aan iedereen voor al de info die er is! Ik heb al enorm wat bijgeleerd hier.
Wij gebruik thuis al jaren voip (betamax alternatieven) via de pc, en nu wou ik ook dit via de thuistelefoon doen, en Telenet telefonie wegdoen.
Nu, ik wou dit eerst testen dus ik heb nog niets via WeePee besteld (is wel de bedoeling naar de toekomst toe), maar als ik het goed heb begrepen, ben ik niet verplicht om dit te doen, om eerst te testen of ik mijn uitgaande oproepen kan instellen.
Ik zit eigenlijk al vast bij het begin;
Ik heb de Gigaset Siemens C610 IP gekocht, alles mooi verbonden, lichtje brandt, firewall uitgezet op de pc, ... Maar ik kan niet verbinden met de telefoon via de pc.
Ik krijg de melding (die je krijgt als je op een willekeurige PC naar de website gaat) dat hij niet verbonden is, of dat hij geblokkeerd is via de firewall.
Ik ben ook bij mijn zus gaan proberen, ik dacht dat het aan de PC lag, maar hier krijg ik de zelfde melding.
Nogmaals bedankt voor de hulp!
http://gigaset.com/hq/en/cms/PageIntern ... Login.html
Ik probeerde via mijn PC die via de kabel is verbonden met internet, en dit ging niet.
Ik dacht dat het zo moest, en dat het niet ging via wifi.
Ik probeerde toevallig via mijn laptop die via wifi (op hetzelfde netwerk zit) en hier lukte het wel.
Heel vreemd, en bedankt voor de reacties maar het is dus opgelost.
Op beide vragen moet ik wel negatief antwoorden (niet dat het nog uitmaakt), hij werd gewoon niet herkend op het netwerk alhoewel ik wel verbonden was; ik had oa weersvoorspellingen etc..
Ik heb nog één vraag:
Als ik nu mijn nummer wil overdragen via WeePee, maar ik heb bij Telenet een Shake, en de shake wordt dus verlaagd naar eentje zonder telefonie, krijg ik dan een administratieve boete van Telenet?
Dit durven ze wel te doen als je naar een goedkoper tarief wil gaan, maar als je de persoon van de callcenter onder druk zet door te zeggen dat je volledig weggaat, wordt deze boete teniet gedaan.
Ik dacht dat het zo moest, en dat het niet ging via wifi.
Ik probeerde toevallig via mijn laptop die via wifi (op hetzelfde netwerk zit) en hier lukte het wel.
Heel vreemd, en bedankt voor de reacties maar het is dus opgelost.
Op beide vragen moet ik wel negatief antwoorden (niet dat het nog uitmaakt), hij werd gewoon niet herkend op het netwerk alhoewel ik wel verbonden was; ik had oa weersvoorspellingen etc..
Ik heb nog één vraag:
Als ik nu mijn nummer wil overdragen via WeePee, maar ik heb bij Telenet een Shake, en de shake wordt dus verlaagd naar eentje zonder telefonie, krijg ik dan een administratieve boete van Telenet?
Dit durven ze wel te doen als je naar een goedkoper tarief wil gaan, maar als je de persoon van de callcenter onder druk zet door te zeggen dat je volledig weggaat, wordt deze boete teniet gedaan.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hoelang ben je al telefonieklant bij telenet? Volgens de nieuwe telecomwetgeving kan je weg na 6 maand, maar bij mijn weten kan je bij telenet vroeger vertrekken zonder boete.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik ben al langer als een jaar klant (met telefonie) bij Telenet dus dit bedoelde ik ook niet, ik heb het eerder over "de administratieve kost van 50 euro voor het veranderen van tarief". Deze "administratie" wordt toegepast als je een downgrade doet van je tarief (vb. van Fibershake naar Basicshake). Dus vroeg ik mij af of dit gebeurt als je uw shakeinhoud (zonder telefonie) veranderd?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Gelieve op het Forum geen geruchten te verspreiden niet niet waar zijn (tenzij je er bewijzen van hebt).
Telenet heeft gans de procedure van "éénmalige" kosten gewijzigd, en dit is al méér dan één jaar in voege nu.
Telenet heeft gans de procedure van "éénmalige" kosten gewijzigd, en dit is al méér dan één jaar in voege nu.
- actvatiekosten (50€) worden alleen gerekend bij nieuwe klanten. Als je al tenminste één digitaal product hebt (internet, telefonie of DTV), dan betaal je géén activatiekosten meer als je ene nieuwe product bestelt.
- Veranderen van abonnement is volledig kostenloos. Als je wegens de verandering een nieuwe modem nodig hebt (vb upgarde naar FiberNet), dan is de nieuwe modem ook gratis.
- Als je op eigen initiatief een nieuwe modem wilt (vb omruilen van de homegatway naar modem only), betaal je 75€ "swap kosten"
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik kan bovenstaande info enkel beamen.
Mijn broer is enkele dagen geleden overgetapt op VOIP, in beide richtingen.
Telenet heeft hem op geen enkele manier extra kosten aangerekend, hij heeft nu gewoon een goedkopere shake en belt WAANZINNIG veel goedkoper .
Mijn broer is enkele dagen geleden overgetapt op VOIP, in beide richtingen.
Telenet heeft hem op geen enkele manier extra kosten aangerekend, hij heeft nu gewoon een goedkopere shake en belt WAANZINNIG veel goedkoper .
Mijn excuses hiervoor, daarom dat ik het ook kwam vragen.philippe_d schreef:Gelieve op het Forum geen geruchten te verspreiden niet niet waar zijn (tenzij je er bewijzen van hebt).
Telenet heeft gans de procedure van "éénmalige" kosten gewijzigd, en dit is al méér dan één jaar in voege nu.Waar haal je dan de info dat er 50€ "administratie" wordt toegepast als je een downgrade doet van je tarief ???
- actvatiekosten (50€) worden alleen gerekend bij nieuwe klanten. Als je al tenminste één digitaal product hebt (internet, telefonie of DTV), dan betaal je géén activatiekosten meer als je ene nieuwe product bestelt.
- Veranderen van abonnement is volledig kostenloos. Als je wegens de verandering een nieuwe modem nodig hebt (vb upgarde naar FiberNet), dan is de nieuwe modem ook gratis.
- Als je op eigen initiatief een nieuwe modem wilt (vb omruilen van de homegatway naar modem only), betaal je 75€ "swap kosten"
Uit eigen ervaring weet ik wel dat dit iets meer dan een jaar geleden (januari 2012) wel nog zo was. Een bewijs? Neen ik heb het gesprek met het callcenter niet opgenomen maar toen ik vroeg om een downgrade te doen van Fibernet shake naar Basicshake werd dit destijds wel gezegd dat ik deze kost zal moeten betalen.
Ik ben blij dat het dan veranderd is.
PS: Het contract toen was al lang verlopen, dus hier lag het ook niet aan.
EDIT:
Ik zie net inderdaad op de website van Telenet staan:
Een ander internet-, digitale tv- of telefoonabonnement?
Je kunt altijd kosteloos van abonnement veranderen.