Beste forumleden ,
mijn broer heeft bovenstaande gsm aangeschaft bij een Telenet winkel en heeft een King abonnement . Het probleem nu is dat hij constant de roaming functie moet deactiveren indien hij wil bellen . HIj heeft dit gevraagd in de winkel om te deactiveren maar volgens de verkoper in de winkel is dit geen probleem als je niet naar het buitenland gaat . Deze persoon wist ook te vertellen dat er een probleem zou zijn met deze gsm in combinatie met het netwerk van Mobistar .
Lijkt mij een zeer vreemde uitleg . Nu zou ik aan jullie willen vragen of er iemand is deze smartphone eveneens in zijn bezit heeft op het Telenet netwerk en weet hoe die lastige boodschappen van roaming in en uitschakelen kan deactiveren . Indien hij nu wil bellen krijgt hij constant de boodschap van roaming .
IN de handleiding staat dit niet en hij vind de roaming functie niet bij instellingen .
ACER Liquid Gallant Solo E350 roaming deactiveren
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik heb de Duo maar beide SIMs zitten op het Base-netwerk.
Telenet zit op het Mobistar-netwerk waarbij roaming vereist is om het op bepaalde toestellen te laten werken. Ik dacht toch iets dergelijks op dit forum te hebben zien passeren.
[ Post made via mobile device ]
Telenet zit op het Mobistar-netwerk waarbij roaming vereist is om het op bepaalde toestellen te laten werken. Ik dacht toch iets dergelijks op dit forum te hebben zien passeren.
[ Post made via mobile device ]
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Dus die roaming optie valt dan nergens te deactiveren ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb op internet (nog) geen goede manier gevonden om de roaming-notificaties af te zetten, enkel mensen met hetzelfde Telenetprobleem. Zelf op xda-developers.com hebben ze geen oplossing.
Ik heb enkel dit gevonden voor een Samsung Galaxy, maar het lijkt mij weinig, al kan je eens proberen.
Ik heb enkel dit gevonden voor een Samsung Galaxy, maar het lijkt mij weinig, al kan je eens proberen.
(Bron: galaxyforums.net)To get rid of the notification try doing this: Settings > Wireless and network > Roaming > Roaming guard
Remove the checks from everything you don't want notifications for.