Raar fenomeen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik ben nog bij edpnet met een ADSL2 aansluiting en tot 20 maart had ik een discovery lijn bij Belgacom. Ik heb een FB 7360. Op mijn contactdoos van Belgacom is een full rate splitter aangesloten en daarop de Y-kabel voor telefonie en internet. Nu had ik al heel erg lang last van disconnects, een gemiddelde van 1 per uur/dag. Navraag leerde mij dat er wel problemen waren op mijn lijn. Ik stap over naar Belgacom VDSL maar zonder vaste lijn. Dat abonnnement is ingegaan op 20 maart, ook de datum waarop mijn disco lijn werd geannuleerd (tel. nr. werd geporteerd naar OVH). Gisteren kijk ik dus in de logfiles van de FB en wat blijkt tot mijn grote verbazing?? De disconnects behoren al sinds een week tot het verleden, sinds 21/03 geen enkele disconnect meer gehad. Ik vind het toeval veel te groot dat mijn problemen van de baan zijn, precies 1 dag nadat mijn disco lijn werd geannuleerd. Persoonlijk denk ik dat er een rechtstreeks verband is/was tussen de disco lijn en mijn ADSL verbinding. Nochtans werden contactdoos, splitter geïnstalleerd door een technicus van Belgacom. En ja, het tel. gedeelte van de Y-kabel zit in de tel. aansluiting en het ADSL uiteinde zit in de splitter.
Heeft iemand hier nog weet van het feit dat een klassieke telefoonlijn voor storingen kon zorgen op de ADSL verbinding? Een andere mogelijkheid zou zijn dat mijn splitter niet naar behoren werkte. Ik mag echt niet zeggen of ik deze problemen van in den beginne heb gehad.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het kan ook de overschakeling van ADSL2 (signaal komt van lex) naar vdsl2 (signaal komt van kvd/rop) zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik zit nog steeds op ADSL bij edpnet. Geprobeerd om met mijn inlog gegevens bij Belgacom binnen te geraken maar het lukt niet. Bij edpnet wordt het ADSL signaal pas op 10 mei van mijn lijn gehaald. Ik zit dus nog bijna anderhalve met een overlapping van edpnet en Belgacom. Vanavond nog eens kijken of ik met mijn inlog gegevens binnen geraak bij Belgacom.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vermoedelijk zal je dit niet kunnen tot je effectief bent overgeschakeld. Maar aangezien je nu nog steeds ADSL2 hebt, zal dit dus de verandering niet zijn. Het kan dus inderdaad een kapotte splitter zijn dat voor problemen zorgde.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”