Fritzbox met isdn centrale: soms eenzijdige verbinding

Plaats reactie
Tom36
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jun 2012, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb een fritzbox 7390, en via de S0 uitgang hangt die aan een ISDN centrale ooit aangekocht van bgc. De fritzbox is verbonden met internet en VOIP (weepee, freevoipdeal, edpnet)

Nu gebeurd het soms dat op willekeurige tijdstippen voor enkele minuten binnenkomende gesprekken geen uitgaande pakketten zullen versturen, de persoon die belt hoort dus enkel stilte. Wij horen wel de telefoon rinkelen en de andere kant spreken. In de calll log van de fritzbox staat het aantal verzonden pakketten gewoon op 0. Binnengekomen pakketten is wel normaal.
Toen de fritzbox nog aan een fysieke isdn lijn gekoppeld was, en geen voip provider gebruikte, denk ik ook even last gehad te hebben van dit probleem, maar dit was moeilijker analyseerbaar en heb ik gewoon de fritzbox er terug tussenuit gehaald in de hoop dat het zich niet meer zou voordoen met voip.
In de hoop dit probleem beter te begrijpen vraag ik mij af of dit door de fritzbox of door de centrale komt. Als de centrale op voicemail staat doet het probleem zich soms ook voor, dan hoort de andere kant ook gewoon stilte ipv de voicemail intro. Ik vind het nogal een moeilijk probleem, ook op google vind ik er niets over, misschien weet iemand van jullie meer?

Een ander probleem is dat soms uitgaande gesprekken met freevoipdeal niet werken. Dit komt de laatste tijd tamelijk veel voor, bijna iedere 3 of 2 dagen. In de system log van de fritzbox zie ik dan bv "04.03.13 10:10:10 Internet telephony with [email protected] via sip.freevoipdeal.com failed. Cause: Internal server error (500) "
Ik los dit op door even over te schakelen naar een andere provider, maar dit is nogal duur.
Nu heb ik eentje in de ticket tool gestoken van freevoipdeal om te kijken wat ze er van zeggen, met als resultaat "We have checked the system and everything works on our side. [...]" Ook zie ik op het forum hier niemand klagen over problemen fvd, dus heb ik de neiging om ze te geloven. Iemand een ideetje?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Kan je niet eens ipv de ISDN centrale, als test enkel een ISDN (of analoog) telefoontoestel eraan hangen, en zien of het dan nog gebeurt? Dan weet je tenminste al zeker of het probleem aan de ISDN centrale ligt of niet...

Heb je de ISDN bus volgens de regels van de kunst afgesloten? (100 Ohm afsluitweerstand)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”