overschrijvingen
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
heeft iemand een idee hoe het komt dat bij sommige banken enkele uren duurt andere 1 dag en nog andere banken 2 dagen.
Ik geef een voorbeeld
ik zef heb een lion account
als er iemand een overschrijving doet met argenta codep ontvang ik het na enkele uren
ing enkele minuten
kbc en post 2 dagen
andere banken 1 dag
Ik geef een voorbeeld
ik zef heb een lion account
als er iemand een overschrijving doet met argenta codep ontvang ik het na enkele uren
ing enkele minuten
kbc en post 2 dagen
andere banken 1 dag
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- proximusboyke
- Elite Poster
haha rente en ze lenen aan 0.25%
Den tijd dat we leven zou dat eigenlijk al bij de begunstigde moeten zijn![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Den tijd dat we leven zou dat eigenlijk al bij de begunstigde moeten zijn
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Inderdaad, ook typisch trucje van bedrijven hoor : loon een paar dagen achter houden. Als ze dat elke maand doen en we spreken over een paar honderd werknemers, is dat een mooi bedrag aan rente!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
How how, consipracy theories alom hier
.
De reden is simpeler, het heeft gewoon te maken hoe vaak het interbancair verkeer gebeurt. Je zal merken dat overschrijvingen binnen 1 bank meestal meteen uitgevoerd zijn (zowel afboeking op eigen rekening, bijboeken op rekening begunstigde), maar tussen verschillende banken gebeurt dat meestal in batches (niet 1-per-1). Da's omdat zo'n transactie "atomic" moet zijn. Je doet liever een rollback van alle acties van 3 uur, dan 300.000 na mekaar.
Of die transacties nu 1x dag, of om de paar uur lopen zullen afspraken zijn en afhankelijk zijn van welke interbancaire provider zij gebruiken.
Geloof me, het Belgische betalingsverkeersysteem is echt een van de beste ter wereld
. Mensen met rekeningen in het buitenland zullen het wel herkennen, vaak zijn rekeningnummers niet eens uniform over banken heen!
http://www.nbb.be/pub/09_00_00_00_00/09 ... 0.htm?l=nl
http://www.sepabelgium.be/files/Achter_ ... ustrie.pdf
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De reden is simpeler, het heeft gewoon te maken hoe vaak het interbancair verkeer gebeurt. Je zal merken dat overschrijvingen binnen 1 bank meestal meteen uitgevoerd zijn (zowel afboeking op eigen rekening, bijboeken op rekening begunstigde), maar tussen verschillende banken gebeurt dat meestal in batches (niet 1-per-1). Da's omdat zo'n transactie "atomic" moet zijn. Je doet liever een rollback van alle acties van 3 uur, dan 300.000 na mekaar.
Of die transacties nu 1x dag, of om de paar uur lopen zullen afspraken zijn en afhankelijk zijn van welke interbancaire provider zij gebruiken.
Geloof me, het Belgische betalingsverkeersysteem is echt een van de beste ter wereld
http://www.nbb.be/pub/09_00_00_00_00/09 ... 0.htm?l=nl
http://www.sepabelgium.be/files/Achter_ ... ustrie.pdf
- proximusboyke
- Elite Poster
bwa meon hebben ook een rekening bij cic frankrijk. En moet zeggen ze moeten hier nog veel leren.
Als ik naar carrefour, auchan, intemarché, super u of cora ga winkelen en er klop iets niet met de rekening (promo nie gekregen verkeerde prijs) dan moet ik mijn kaart in hun bancontact steken en 5 min later als ik kijk via iphone staat het al op de rekening !
Daar heeft iedere kaart automatisch visa en afhankelijk van klant gaat het 1x van de rekening of onmiddellijk van de rekening (en kan je ook zo vragen onmiddellijk van de rekening).
Het loon staat dezelfde dag op de rekening zoals collegas in belgie.
Als ik naar carrefour, auchan, intemarché, super u of cora ga winkelen en er klop iets niet met de rekening (promo nie gekregen verkeerde prijs) dan moet ik mijn kaart in hun bancontact steken en 5 min later als ik kijk via iphone staat het al op de rekening !
Daar heeft iedere kaart automatisch visa en afhankelijk van klant gaat het 1x van de rekening of onmiddellijk van de rekening (en kan je ook zo vragen onmiddellijk van de rekening).
Het loon staat dezelfde dag op de rekening zoals collegas in belgie.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik mag toch veronderstelling dat die transacties minimum 1x/dag gebeuren. En als ik vandaag een betaling doe om 18u dat het bedrag dan om 18u de volgende dag op de rekening van de begunstigde gaat staan? Helaas is dit - alvast bij Belfius - niet zo. Het duurt vaak 2-3 WERKDAGEN eer dit op de andere rekening staat. Wat overigens nog zoiets idioots is : waarom kan dit gewoon tijdens het weekend niet doorlopen? Als er op donderdag iemand geld naar mij stort mag ik blij zijn als het er maandag op staat, maar als ik op zaterdag de winkel betaal hoef ik maar op de parking ervan te kijken om te constateren dat het er al af is gegaan...
Telefonie = EDPnet + OVH
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Da's een afspraak, het zou anders onmogelijk zijn om telkens een service window af te spreken als er onderhoudswerken zijn bij betrokken systemen bij een van de banken.
@proximusboyke: bij LCL krijgt een bevestiging per brief als ge een vaste begunstigde toevoegt aan uw webbanking. Je kan niet zomaar een bedrag overschrijven naar een andere rekening, je moet die eerst toevoegen als begunstigde. Bedrijven willen niet zomaar een rekening nummer geven, blijkbaar vinden ze dat verdacht als ge daar naar vraagt, bijna alles gaat via prélevements (soort domiciliëring). Een clé RIB (relevée identité bancaire, een document dat in BE samengevat kan worden als "uw rekeningnummer" willen ze enkel per fax of brief doorgeven, niet e-mail, of telefoon. Overschrijvingsformulieren? Bestaan niet. Gestructureerde mededelingen (OGM)? Onbestaande.
@proximusboyke: bij LCL krijgt een bevestiging per brief als ge een vaste begunstigde toevoegt aan uw webbanking. Je kan niet zomaar een bedrag overschrijven naar een andere rekening, je moet die eerst toevoegen als begunstigde. Bedrijven willen niet zomaar een rekening nummer geven, blijkbaar vinden ze dat verdacht als ge daar naar vraagt, bijna alles gaat via prélevements (soort domiciliëring). Een clé RIB (relevée identité bancaire, een document dat in BE samengevat kan worden als "uw rekeningnummer" willen ze enkel per fax of brief doorgeven, niet e-mail, of telefoon. Overschrijvingsformulieren? Bestaan niet. Gestructureerde mededelingen (OGM)? Onbestaande.
-
- Moderator
- Contacteer:
Prima dat dit als onderhoudsvenster word gebruikt, maar afboekingen gaan dan wel per direct?
Telefonie = EDPnet + OVH
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Als dat niet zou gebeuren zou je snel zonder het te weten onder nul komen te staan eh ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Als je overschrijft naar een externe rekening wordt het bij jou weggehaald en gaat het naar een queue. Die queue wordt in z'n geheel doorgestuurd.
Ik weet dat bij Argenta dat destijds 1x per dag was, rond 23u. Ondertussen is dat meermaals per dag.
Ik heb al ooit van KBC (BE) naar Rabobank (NL) via SEPA overgeschreven (IBAN nummer). Heeft letterlijk 40 seconden geduurd eer dat bij de tegenpartij was bijgeschreven, dus het kàn wel heel snel gaan.
Als je overschrijft naar een externe rekening wordt het bij jou weggehaald en gaat het naar een queue. Die queue wordt in z'n geheel doorgestuurd.
Ik weet dat bij Argenta dat destijds 1x per dag was, rond 23u. Ondertussen is dat meermaals per dag.
Ik heb al ooit van KBC (BE) naar Rabobank (NL) via SEPA overgeschreven (IBAN nummer). Heeft letterlijk 40 seconden geduurd eer dat bij de tegenpartij was bijgeschreven, dus het kàn wel heel snel gaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Er is ook een verschil tussen het registeren op uw rekening en het weergeven op uw uittreksel.
Als ik wil weten of een bepaalde overschrijving gebeurt is, vraag ik altijd de intraday-stand op, zodat je effectief ziet wat er geregistreerd is en wat er nog moet verwerkt worden.
Ik heb wel geen idee of je dit met alle Home-banking applicaties kan zien.
Als ik wil weten of een bepaalde overschrijving gebeurt is, vraag ik altijd de intraday-stand op, zodat je effectief ziet wat er geregistreerd is en wat er nog moet verwerkt worden.
Ik heb wel geen idee of je dit met alle Home-banking applicaties kan zien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
En onze banken gaan, ondanks dat "onderhoudsvenster", niet onder nul zeker.meon schreef:Als dat niet zou gebeuren zou je snel zonder het te weten onder nul komen te staan eh
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- proximusboyke
- Elite Poster
meon ik had het over cic niet over lcl
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ha! Als consultant die al 5+ jaar voor Belgische banken werkt beschouw ik dit als een complimentmeon schreef:Geloof me, het Belgische betalingsverkeersysteem is echt een van de beste ter wereld.
Je opmerkingen zijn overigens correct, maar ik vermoed dat je ook klanten hebt in de branche
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
@ NickG: 100% akkoord.meon schreef:
Geloof me, het Belgische betalingsverkeersysteem is echt een van de beste ter wereld.
Maar willen ze dat het zo blijft dan gaan de banken dringend moeten correct gaan handelen inzake de nieuwe SEPA domiciliëringen. Want daar laten ze serieuze steken vallen. (lees het betreffende topic maar eens na).
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Hier gaan we weer over SEPA
.
Vergelijk eens met andere Europese banken, die zijn vaak enkel nog maar passief te bereiken in SEPA en nog niet actief.
Ook binnen SEPA zijn de Belgische banken bij de betere. Er zijn meerdere Belgische banken die de "motor" aanbieden aan andere Europese banken. Dat zal niet zijn omdat ze er niets van bakken é![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vergelijk eens met andere Europese banken, die zijn vaak enkel nog maar passief te bereiken in SEPA en nog niet actief.
Ook binnen SEPA zijn de Belgische banken bij de betere. Er zijn meerdere Belgische banken die de "motor" aanbieden aan andere Europese banken. Dat zal niet zijn omdat ze er niets van bakken é
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik ga niet beweren dat ik er ook maar iets van ken, maar als ik van m'n Fortis zichtrekening via PC banking geld overschrijf naar m'n Fortis Visa kaart, dan duurt dat de f*** ook drie dagen. Begrijpe wie dat begrijpe kan. Als je dan naar het loket gaat, dan kunnen ze wel een "spoed-overschrijving" doen .... tegen een vergoeding. w-t-f man.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- heist_175
- Elite Poster
Spoed kost bij de Fortis €6 dacht ik, heb ik ooit ook eens laten doen. Als je wat van uw oren maakt, durven ze nog wel eens een "commerciele geste" doen
.
Als klant denk je dan:
, maar in de realiteit zit er een duurdere clearing achter.
Overschrijven naar een VISA kaart valt, volgens mij, niet onder de SEPA regels.
Als je overschrijft naar een andere bank mag dat maar 1 of 2 dagen duren, binnen SEPA. Hou wel rekening met COT. Een betaling invoeren om 6u 's morgens of om 22u 's avonds is wel degelijk een verschil.
Als klant denk je dan:
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Als je overschrijft naar een andere bank mag dat maar 1 of 2 dagen duren, binnen SEPA. Hou wel rekening met COT. Een betaling invoeren om 6u 's morgens of om 22u 's avonds is wel degelijk een verschil.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Fortis is de traagste bank ooit, das een van de redenen dat ik daar overlaatst vertrokken ben.selder schreef:Ik ga niet beweren dat ik er ook maar iets van ken, maar als ik van m'n Fortis zichtrekening via PC banking geld overschrijf naar m'n Fortis Visa kaart, dan duurt dat de f*** ook drie dagen. Begrijpe wie dat begrijpe kan. Als je dan naar het loket gaat, dan kunnen ze wel een "spoed-overschrijving" doen .... tegen een vergoeding. w-t-f man.
- heist_175
- Elite Poster
Ik ga geen enkele bank verdedigen, dat moet hun commerciele dienst maar doen.
Niet zelden is het de ontvangende bank die zorgt voor de vertraging. Zij kunnen ook een dag float nemen é
.
En zoals ik al zei: binnen SEPA zijn er vastgelegde tijdschema's waarbinnen je een betaling moet afgewerkt hebben.
Vroeger, voor SEPA, was Argenta de trage bank: zij deden 1 of 2 keer per week een settlement met de andere banken. Nu is dat dagelijks, tot zelfs meermaals per dag.
Niet zelden is het de ontvangende bank die zorgt voor de vertraging. Zij kunnen ook een dag float nemen é
En zoals ik al zei: binnen SEPA zijn er vastgelegde tijdschema's waarbinnen je een betaling moet afgewerkt hebben.
Vroeger, voor SEPA, was Argenta de trage bank: zij deden 1 of 2 keer per week een settlement met de andere banken. Nu is dat dagelijks, tot zelfs meermaals per dag.
-
- Pro Member
Da's een goeie ! Als je dus je geld bij Fortis op een normale manier wil overschrijven dan kost je dat elke keer 6 euro, anders moet je wachten tot ze eens veel goesting hebben ? Tja, die COT natuurlijk hé...heist_175 schreef:Spoed kost bij de Fortis €6 dacht ik, heb ik ooit ook eens laten doen. Als je wat van uw oren maakt, durven ze nog wel eens een "commerciele geste" doen.
Als klant denk je dan:, maar in de realiteit zit er een duurdere clearing achter.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
En voor een normale werking mag je ook jaarlijks afdokken, en als je hen het werk uit handen neemt en de overschrijving ZELF uitvoert met PC banking, dan mag je daar ook nog jaarlijks voor afdokken. Maar een vergoeding krijgen voor het geld dat je maandelijks op die rekening deponeert: NO WAY natuurlijk.
Nu ja, zichtrekeningen bij grootbanken noem ik al jaren "bijdragerekeningen". Gelukkig zijn er nog alternatieven.
-
- Pro Member
Dat klopt 100%, je verdedigt gewoon onvoorwaardelijk ALLES wat de financiële sector in zijn geheel "uitspookt"heist_175 schreef:Ik ga geen enkele bank verdedigen, dat moet hun commerciele dienst maar doen.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- heist_175
- Elite Poster
@nete
Als je ontevreden bent over uw bank, gaat niemand u tegenhouden om daar weg te gaan.
Ben je ontevreden over alle banken, ligt het misschien aan u, maar zelfs dan kan je alles in cash houden. Ik denk niet dat je aan uw werkgever kan vragen om uw loon cash te geven, maar zeker ben ik daar niet van.
Veel plezier met zo'n cash-strategie
.
Er zijn maar heel weinig systemen die in realtime werken, overschrijvingen vallen daar alvast niet onder.
Als je denkt dat het wél realtime kan, er zal ook hier niemand u tegenhouden om het systeem uit te werken en een clearing op te starten. In de realiteit is het veel complexer. Je moet rekening houden me zo veel parameters dat het een klein wonder mag heten dat je een overschrijving op 1 dag uitgevoerd krijgt.
Dus een "normale" manier, die alle banken als "normale manier" aanduiden, is kosteloos per transactie, een spoed procedure kost geld. Doe eens een poging om toe te lichten wat daar zo aberrant aan is?
En zoals ik al eerder zei: ik verdedig geen enkele bank, maar ik probeer gewoon de feiten weer te geven.
Er zijn banken die hun diensten gratis aanbieden, maar gratis bestaat echt niet. Er is altijd wel iemand die de systemen moet onderhouden, in de gaten houden, updates uitvoeren, claims behandelen, ... en die mensen werken niet gratis.
Dat de ene of de andere bank een hogere of lagere intrest geeft of aanrekent, dat is gewoon de marktwerking.
Op de website van spaargids kan je een handige vergelijking vinden.
Als je ontevreden bent over uw bank, gaat niemand u tegenhouden om daar weg te gaan.
Ben je ontevreden over alle banken, ligt het misschien aan u, maar zelfs dan kan je alles in cash houden. Ik denk niet dat je aan uw werkgever kan vragen om uw loon cash te geven, maar zeker ben ik daar niet van.
Veel plezier met zo'n cash-strategie
Er zijn maar heel weinig systemen die in realtime werken, overschrijvingen vallen daar alvast niet onder.
Als je denkt dat het wél realtime kan, er zal ook hier niemand u tegenhouden om het systeem uit te werken en een clearing op te starten. In de realiteit is het veel complexer. Je moet rekening houden me zo veel parameters dat het een klein wonder mag heten dat je een overschrijving op 1 dag uitgevoerd krijgt.
Dus een "normale" manier, die alle banken als "normale manier" aanduiden, is kosteloos per transactie, een spoed procedure kost geld. Doe eens een poging om toe te lichten wat daar zo aberrant aan is?
En zoals ik al eerder zei: ik verdedig geen enkele bank, maar ik probeer gewoon de feiten weer te geven.
Er zijn banken die hun diensten gratis aanbieden, maar gratis bestaat echt niet. Er is altijd wel iemand die de systemen moet onderhouden, in de gaten houden, updates uitvoeren, claims behandelen, ... en die mensen werken niet gratis.
Dat de ene of de andere bank een hogere of lagere intrest geeft of aanrekent, dat is gewoon de marktwerking.
Op de website van spaargids kan je een handige vergelijking vinden.
-
- Elite Poster
Dat klopt misschien wel, maar ik had het bij Fortis bij elke overschrijving naar elke andere bank, iets te toevallig naar mijn zin. Ontvangen duurt daar ook lang, ik krijg mijn loon later dan de rest, een dag tot anderhalve dag later (niet van mijn vaste werkgever, van een of ander uitzendbureau van men bijverdienste).heist_175 schreef:Ik ga geen enkele bank verdedigen, dat moet hun commerciele dienst maar doen.
Niet zelden is het de ontvangende bank die zorgt voor de vertraging. Zij kunnen ook een dag float nemen é.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik kan MClaeys alleen maar bijtreden. Dat is 1 van de redenen dat ik bij Fortis weggegaan ben. Overschrijvingen tussen mijn zicht- en spaarrekening duurde ook al 2 dagen. Dat wil ik toch vrijwel instant kunnen doen. Ze keken zelfs niet raar op toen ik alles kwam opzeggen. Ik heb gewoon alles van de eerste keer daar gelaten.
Lang leve Keytrade en Rabobank.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Bij mij keken ze ook niet raar op toen ik m'n rekening bij Belfius wou downgraden. Ik wou eerst alles opzeggen maar dat kon niet wegens een woonkrediet, en mocht ik het opzeggen dan zouden er extra administratiekosten zijn voor de domiciliëring bij m'n andere bank daarvoor.
Nu goed, die overschrijvingen bij Belfius duren ook tot 48u van Belfius naar Keytrade alleszins, en omgekeerd ook. Argenta <> Keytrade 1 dag.
Nu goed, die overschrijvingen bij Belfius duren ook tot 48u van Belfius naar Keytrade alleszins, en omgekeerd ook. Argenta <> Keytrade 1 dag.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- THRene
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Tiens, ik heb ook BNP en Keytrade.Sub Zero schreef:Ik kan MClaeys alleen maar bijtreden. Dat is 1 van de redenen dat ik bij Fortis weggegaan ben. Overschrijvingen tussen mijn zicht- en spaarrekening duurde ook al 2 dagen. Dat wil ik toch vrijwel instant kunnen doen. Ze keken zelfs niet raar op toen ik alles kwam opzeggen. Ik heb gewoon alles van de eerste keer daar gelaten.
Overschrijven bij BNP tussen spaar en zicht: direct
Overschrijven BNP en Keytrade: 24 uur (en vice versa)
Banken bashen is plezant maar het moet wel serieus blijven. Overigens vind ik Key de beste maar een autolening kan je daar bijvoorbeeld niet afsluiten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Ik kan THRene alleen maar bijtreden en bevestigen dat bij BNP geld overschrijven tussen eigen rekeningen direct in orde is. Overschrijven naar andere BNP rekening (van mijn vriendin) ook trouwens. Naar andere banken duurt iets langer, maar 't is geen kwestie van een aantal dagen.
- heist_175
- Elite Poster
Ik heb een rekening bij Belfius. Overschrijven tussen eigen rekening is direct. Overschrijven tussen eender welke rekening van Belfius is ook direct.
Mijn vrouw heeft een BNPPF rekening en daar duurt het 1 dag eer is overgeboekt tussen één van haar rekeningen. Misschien hangt dat af van het type rekening dat je hebt (Easy Pack, Service Pack, ...).
Mijn vrouw heeft een BNPPF rekening en daar duurt het 1 dag eer is overgeboekt tussen één van haar rekeningen. Misschien hangt dat af van het type rekening dat je hebt (Easy Pack, Service Pack, ...).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor internet kan je nog discussieren dat provider X en Y verschillende specificaties hebben... maar voor een bank waarbij de meerderheid niet meer doet dan wat centen op plaatsen, het loon laten storten, enkele overschrijvingen, en betaalkaarten gebruiken begrijp ik nog steeds niet waarom mensen bij dergelijke grootbanken blijven zitten.
- heist_175
- Elite Poster
Ik zit bij Belfius omdat zij toch een aantal diensten aanbieden die kleinere banken niet hebben:
- smartphone app
- online betalen (bij heel wat webshops kan dat enkel voor KBC, Belfius, ING en BNPPF)
En verder
. Gewoonte...
€20 per jaar betalen om toegang te krijgen tot alle mogelijkheden die geboden worden, vind ik precies ook niet schandalig.
Als je het [url:http://www.capgemini.com/wpr13]World Payment Report[/url] leest, dan zal je zien dat Belgen eigenlijk heel goedkoper bankieren.
- smartphone app
- online betalen (bij heel wat webshops kan dat enkel voor KBC, Belfius, ING en BNPPF)
En verder
€20 per jaar betalen om toegang te krijgen tot alle mogelijkheden die geboden worden, vind ik precies ook niet schandalig.
Als je het [url:http://www.capgemini.com/wpr13]World Payment Report[/url] leest, dan zal je zien dat Belgen eigenlijk heel goedkoper bankieren.
-
- Elite Poster
Dan heb je toch hele andere ervaringen dan ik bij BNP, ik bash geen bank ik geef gewoon mijn mening van BNP en onderbouw ze.THRene schreef:Tiens, ik heb ook BNP en Keytrade.Sub Zero schreef:Ik kan MClaeys alleen maar bijtreden. Dat is 1 van de redenen dat ik bij Fortis weggegaan ben. Overschrijvingen tussen mijn zicht- en spaarrekening duurde ook al 2 dagen. Dat wil ik toch vrijwel instant kunnen doen. Ze keken zelfs niet raar op toen ik alles kwam opzeggen. Ik heb gewoon alles van de eerste keer daar gelaten.
Banken bashen is plezant maar het moet wel serieus blijven. Overigens vind ik Key de beste maar een autolening kan je daar bijvoorbeeld niet afsluiten.
-
- Moderator
- Contacteer:
Mijn ouders zitten ook bij BNP en merkten ook op dat een overschrijving tussen 2 fortisrekeningen (beide bankrekeningen, geen spaarboek oid) ook makkelijk 24u duurden. Maar de grootste ramp is nog steeds Dexia/Belfius : een overschrijving tussen je bankrekening en je spaarrekening gaat binnen het uur wat nog redelijk is. Maar overschrijvingen naar een andere bank duren makkelijk 3 dagen of zelfs langer. En laat dit laatste nu net niet toegestaan zijn...
Soit ik heb heel mijn boeltje genomen en naar VDK Spaarbank gegaan. En eigenlijk wel tevreden daar. Enig nadeel : afhankelijk van je filiaal zijn de openingsuren niet echt "het van het"...
Soit ik heb heel mijn boeltje genomen en naar VDK Spaarbank gegaan. En eigenlijk wel tevreden daar. Enig nadeel : afhankelijk van je filiaal zijn de openingsuren niet echt "het van het"...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Dat probleem had ik dus met BNP, maar blijkbaar niet iedereen. Kan dit andere oorzaken hebben?Maar overschrijvingen naar een andere bank duren makkelijk 3 dagen of zelfs langer.
- heist_175
- Elite Poster
Van Belfius naar een andere bank, heb ik nog nooit langer dan 2 dagen weten duren.
Maandag invoeren, woensdag is het geld aangekomen. Eender waar in SEPA zone (dat ik uit ervaring weet: NL, FR, IT)
Maandag betekent dan wel voor 16u ofzo, geen idee wat de cut-off is bij Belfius.
@MClaeys
Waar zou het van kunnen afhangen:
- product (bv bij BNPPF: Easy Pack, Comfort Pack, ...)
- wanneer je uw betaling invoert (dat is 100% zeker)
- naar welke bank je overschrijft
- vanuit welke bank je overschrijft
Niet elke bank is rechtstreeks verbonden met de clearing/settlement. Heel wat (kleinere) banken zijn enkel "bereikbaar" via een andere bank, als "Indirect Particimpant".
Bv: Bank van de Post en ik denk ook Ethias werken via BNPPF.
Maandag invoeren, woensdag is het geld aangekomen. Eender waar in SEPA zone (dat ik uit ervaring weet: NL, FR, IT)
Maandag betekent dan wel voor 16u ofzo, geen idee wat de cut-off is bij Belfius.
@MClaeys
Waar zou het van kunnen afhangen:
- product (bv bij BNPPF: Easy Pack, Comfort Pack, ...)
- wanneer je uw betaling invoert (dat is 100% zeker)
- naar welke bank je overschrijft
- vanuit welke bank je overschrijft
Niet elke bank is rechtstreeks verbonden met de clearing/settlement. Heel wat (kleinere) banken zijn enkel "bereikbaar" via een andere bank, als "Indirect Particimpant".
Bv: Bank van de Post en ik denk ook Ethias werken via BNPPF.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 20 keer
Hoe kan je dit nu onderbouwen als je geen klant (meer) bent. Bij mij is overschrijving Fortis > Fortis instant. Een aantal jaren geleden duurde het inderdaad wel wat langer.MClaeys schreef:Dan heb je toch hele andere ervaringen dan ik bij BNP, ik bash geen bank ik geef gewoon mijn mening van BNP en onderbouw ze.THRene schreef:Tiens, ik heb ook BNP en Keytrade.Sub Zero schreef:Ik kan MClaeys alleen maar bijtreden. Dat is 1 van de redenen dat ik bij Fortis weggegaan ben. Overschrijvingen tussen mijn zicht- en spaarrekening duurde ook al 2 dagen. Dat wil ik toch vrijwel instant kunnen doen. Ze keken zelfs niet raar op toen ik alles kwam opzeggen. Ik heb gewoon alles van de eerste keer daar gelaten.
- proximusboyke
- Elite Poster
allemaal goed en wel maar de vraag blijft hoe komt het bij delta loyd en argenta voor 11 uur een overschrijving doen en dezelfde dag staat het op de rekening van de begunstigde.
En dat het bij andere banken 1 a 3 werkdagen moet duren.
Softwarematig kan het probleem niet zijn, want blijkbaar is die er aangezien die 2 banken het kunnen.
En dat het bij andere banken 1 a 3 werkdagen moet duren.
Softwarematig kan het probleem niet zijn, want blijkbaar is die er aangezien die 2 banken het kunnen.
- heist_175
- Elite Poster
Daar is maar 1 reden voor: float
De bank zet uw geld even op haar eigen rekening en boekt het de dag nadien door.
Dat lijkt peanuts, maar als er elke dag ongeveer hetzelfde volume uitgaand verkeer is, heb je gewoon werkkapitaal.
Iets gelijkaardigs zie je bij supermarkten: jij betaalt op de moment dat je met uw appels de deur uitgaat, maar de supermarkt zelf heeft die appels nog niet betaald. -> Werkkapitaal.
De bank zet uw geld even op haar eigen rekening en boekt het de dag nadien door.
Dat lijkt peanuts, maar als er elke dag ongeveer hetzelfde volume uitgaand verkeer is, heb je gewoon werkkapitaal.
Iets gelijkaardigs zie je bij supermarkten: jij betaalt op de moment dat je met uw appels de deur uitgaat, maar de supermarkt zelf heeft die appels nog niet betaald. -> Werkkapitaal.
-
- Elite Poster
Ik ben er nog geen maand "weg" (mijn rekening bestaat nog voor mijn CC) ... Dus ja dat is onderbouwen want op een maand zal er een probleem dat jaren aansleept niet opgelost zijn...KerberosX schreef: Hoe kan je dit nu onderbouwen als je geen klant (meer) bent. Bij mij is overschrijving Fortis > Fortis instant. Een aantal jaren geleden duurde het inderdaad wel wat langer.
En ik ben dus blijkbaar niet de enige die het had!
Ik had het btw niet over Fortis Fortis, dat was iemand anders (lees maar na).