Belgacom telefoonlijn opzeggen maar scarlet diensten houden?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Heeft er iemand ervaring met volgende scenario : ?

Huidige situatie:
Belgacom telefoon abbo
Scarlet internet+tv

Nieuwe situatie:
Scarlet internet+tv
voip telefoon

Als ik mijn Belgacom telefoon opzeg, wat geeft dat dan voor de scarlet diensten ?
Of ik laat mijn nummer porteren naar een voip operator, wat doet belgacom dan ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je krijgt automatisch een nieuw (fictief) nummer toegewezen.
Tenminste, dat is hier gebeurd zonder dat ik iets specifiek heb gedaan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hmmm ik zou toch ook oppassen... Lijkt me indd situatie waar het mis zou kunnen gaan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Joe de Mannen schreef:Als ik mijn Belgacom telefoon opzeg, wat geeft dat dan voor de scarlet diensten ?
Of ik laat mijn nummer porteren naar een voip operator, wat doet belgacom dan ?
De ervaring leert dat het in de meeste gevallen mis gaat, waarbij het internet (tijdelijk) uitvalt.
Maar dat wordt dan natuurlijk terug rechtgezet.

In jouw geval:
a) moet je de nummer portatie aanvragen bij Scarlet. Zijn doen het nodige, en jij mag in géén geval je Belgacom lijn opzeggen.
b) Als de overgang mislooopt, en je zit (tijdelijk) zonder Internet, moet Scarlet het nodige doen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik had niet de indruk dat hij scarlet telefonie ging gebruiken???

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het was inderdaad niet de bedoeling om Scarlet telefoon te gebruiken maar OVH of iets dergelijks.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Joe de Mannen schreef:...
Als ik mijn Belgacom telefoon opzeg, wat geeft dat dan voor de scarlet diensten ?
Of ik laat mijn nummer porteren naar een voip operator, wat doet belgacom dan ?
J.
Dat zal moeilijk zijn. Bij mij sloot belgacom zelfs haar eigen internet lijn af (die nog maar een maand actief was) omdat ik mijn telefoon nummer liet porteren. (ondanks de vele uitdrukkelijke vermeldingen dat ik internet wou houden)
Achteraf zullen ze wel corrigeren, ga er best vanuit dat je dan een week zonder internet en telefoon zit.

Belgacom zeker niet opzeggen, maar nummer laten overnemen door de voip operator. Belgacom telefoon abo opzeg is dan automatisch.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Joe de Mannen schreef:Het was inderdaad niet de bedoeling om Scarlet telefoon te gebruiken maar OVH of iets dergelijks.
J.
Dan moet ik inderdaad mijn vorige post wijzigen naar:
a) moet je de nummer portatie aanvragen bij de nieuwe provider (OVH?). Zijn doen het nodige, en jij mag in géén geval je Belgacom lijn opzeggen.
b) Ik zou Scarlet op de hoogte brengen, dat je internet wijzigt naar "internet zonder vaste lijn".
c) Als de overgang misloopt, en je zit (tijdelijk) zonder Internet, moet Scarlet het nodige doen bij Belgacom....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Onthou vooral regel a van philippe : lijn opzeggen bij Belgacom = lijn is afgesloten = nummer is foetsie

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Nu ik er zo over nadenk, is het misschien een simpele tussenstap om wel Scarlet telefonie te nemen, dan zit er al 1 partij minder in de overgang, en daarna terug een downgrade te doen naar internet+tv bij overschakeling naar een andere voip provider.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Da's onzin! Vraag gewoon een nummerportering aan bij een VoIP-provider en wacht geduldig af tot je nummer geporteerd is.
Als je internet uitvalt, dan bel je naar Scarlet en leg je de situatie uit.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik volg raf hierin.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ok, bedankt allemaal voor de info. We bekijken het verder.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
iboloco
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 maa 2012, 10:35

Beste lezers

ik had een vraag ivm telefoonlijn van belgacom waarop ik een adsl abbo heb van scarlet.
nu zou ik willen overstappen naar weepee met hetzelfde nummer.
Als ik overstap naar weepee met hetzelfde telefoon nummer van belgacom heb ik dan nogsteeds internet of moet er iets anders aan gebeurd worden???
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dezelfde vraag werd enkele dagen geleden al gesteld en beantwoord. Zie hierboven.

[Mod Edit] uw post veplaatst naar de bestaande topic
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”