weigering activatie Belgacom

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Hapole
Starter
Starter

Bericht gisteren 27-1-2013 naar Eva van Belgacom gestuurd door hapole (geannonamiseerd):

Beste Eva,
Ik had tv binnen mijn huurovereenkomst. Bovenburen zijn mijn huisbazen en hadden abonnement bij telenet. Zij besloten het ABO -zonder waarschuwing - op te zeggen. Ik was enkele weken het land uit. Bij terugkomst geen tv signaal meer. Bij navraag bleek dus de opzegging.
Daardoor behoefte aan heraansluiting. Bij Telenet was heractivatie en geheel jaar abonnement vooraf te betalen voordat ik signaal zou kunnen herkrijgen. Van de gekke dus! Daarom op zoek naar alternatief.
Ik heb sinds bijna 3 jaar Mobistar vast internet op basis van adsl-2. Bij aansluiting 3 jaar geleden is een Belgacom monteur langs gekomen om fysieke connectie tot in huis Daar gezocht naar TV-abonnement. Moet via schotel, en dat is hier in Antwerpen en bij deze huisbaas uitgesloten. Dus verder gezocht en kwam uit bij Belgacom. Info en prijzen zagen er op internet gunstig uit. Daarom:
Op 16-1 bestelde ik online Belgacom pack met internet en TV zelfinstallatie pakket voor 29€.
Voorkeursdatum aansluiting gevraagd: 25-1.
Brief gehad met mededeling dat er eerst een monteur moet langskomen en dat kan pas op 8-2!
Daarom gebeld met zowel klantendienst als technische dienst als dienst planning. Bij de laatste bijna ruzie gehad met dame die mijn vragen niet naar behoren wilde beantwoorden.
Mijn eerste vraag was: kan datum worden vervroegd. Dat blijkt niet mogelijk te zijn.
Tweede vraag: kan gebruik worden gemaakt van bestaande infrastructuur, aangezien ik reeds adsl-internet heb van Mobistar. Antwoord was nee. En dat bleef nee ook na doorvroegen waarom niet.
Op dinsdag 22-1 werd ik gebeld door iemand van de afdeling planning om de datum van 8-2 te bevestigen: er komt een monteur langs.
Aan hem vroeg ik of tv doorglipte op basis van bestaande infrastructuur bij mij thuis mogelijk is. Hij bevestigde dat bij hem het signaal op groen stond (waarschijnlijk technische website voor aansluitingen) en dat het dus geen probleem was mij nu te activeren. Het zou wel betekenen dat de bestelbon anders moment worden opgesteld (zoals ik het begrijp). Hij zou mij daarover contacteren. Dat gebeurde niet.
Vrijdag 25ste belde ik klanten afdeling waar mijn pakketje bleef voor zelfinstallatie. Ik had nog geen bericht van Kiala op mijn gsm nummer gehad. Op advies ben ik naar carefoure gegaan en daar bleek het pakketje er wel te liggen. Thuis aangekomen heb ik het opgestuurde modem aangesloten op de bestaand adsl-connectie van Mobistar. Blijkt adsl gewoon op het modem te functioneren; internet uiteraard niet, aangezien ik nog via Mobistar deze dienst afneem en de lijn door Mobistar is bezet. Zoals beloofd belde ik de klanten afdeling terug om te melden dat het pakketje er inderdaad al lag en dat er dus niet een tweede gestuurd moest worden. Tevens sprak ik weer met de technische dienst en opnieuw met de klanten afdeling en meldde dat mijn Belgacom modem functioneert op de bestaande infrastructuur en waarom niet per ommegaande activering van tv mogelijk was, aangezien infrastructureel de minimale voorzieningen functioneren, en de vdsl-2 montage ook na deze activering mogelijk is. Immers, zo doet Belgacom dat ook bij bestaande klanten. De afdeling planning kreeg ik niet meer te pakken, maar de dame van de klanten dienst deed echt haar best om een bevredigend antwoord te geven. Maar dat was niet het geval: ik weet niet waarom activatie moet worden uitgesteld, aangezien mijn behoefte aan tv erg groot is. Precies daar gaat het mij om: ik wil zo snel mogelijk TV, liever alleen SD NU, dan HD vanaf 8-2.
Gefrustreerd dat ik maar geen antwoord heb gekregen van vrijdag naar zaterdag geslapen. i.p.v. Tv kijken hebben mijn vrouw en ik films gekeken, zoals we al doen vanaf 16-1. We beginnen nu naar de tweede cyclus van de films te kijken, want zoveel dvd's hebben we niet. TV missen we erg, vooral het nieuws van Vlaanderen en vanuit Nederland.
Zaterdag - gisteren - heb ik opnieuw de klantendienst gebeld. Ik heb een klacht laten formuleren. Bovenstaande context is daar - in andere bewoordingen - opgenomen. Ik heb de klacht ingediend waarom ik geen goede uitleg krijg per ommegaande geactiveerd te kunnen worden. En dat het antwoord op mijn vraag slecht 3 opties kent:
- ik krijg een bevredigend inhoudelijk antwoord en moet definitief wachten tot 8-2. In dat geval moet ik meer dan 3 weken zonder tv doen, en zal overwegen mijn bestelling te annuleren.
- ik geen bevredigend antwoord, en zal tot 8-2 moeten wachten. Dat leidt automatisch tot cancelen van mijn bestelling;
- activatie is geen probleem en ik kan per ommegaande tv kijken, upgrade naar VDSL-2 kan gewoon op 8-2 plaatsvinden en ik ben een tevreden klant.
Uiteraard: indien tv kijken, dan ook internet!

Waarom ik dit schrijf, want er is toch al gecommuniceerd?
Tja, ik ben gefrustreerd. Bovendien heb ik weinig vertrouwen op de flexibiliteit en macht van de afdeling planning. Afdeling facturatie is in dit geheel nog niet betrokken, en misschien kunnen zij gewoon de activatie doen doorvoeren? En zeker niet in de laatste plaats: als mij geen goede uitleg wordt gegeven, schiet Belgacom tekort in haar klant gerichtheid. Als Organisatieadviseur ken ik organisatieculturen waarin organisatie interne logistiek de klantgerichtheid vooraf gaat. Met name ex-overheidsdiensten kennen dit. Dat zien we in heel Europa. Ik zal niet nalaten hier tegen te vechten en waar nodig middels diversiteit aan kanalen de noodzaak tot veranderen bij ook Belgacom te agenderen.
Met dit bericht is tevens e.e.a. schriftelijk opgesteld.

Enkele gegevens:
- Naam: hapole
- adres: xxxxx
- klantnummer: xxxx
- internet en Belgacom TV-identificatie: xxxxxx
- mailadres: [email protected]
- tel.gsm: xxxx

Hier verneem graag een reactie per ommegaande.
Toch ook een echt gemeende groet:

hapole

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ik kan die post niet meer openen van Hapole , is dat bij mij alleen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik had die post (tijdelijk) weggenomen, voor interne discussie.

Reden: De TS vraagt geen advies of hulp, maar gebruikt het Forum alleen om zijn frustraties te spuwen, zonder enige toegevoegde waarde (vond ik) :-( . Eigenlijk is dit geen post, maar een PM naar Eva.

Post wordt terug gezet als mijn kollega's een andere mening hierover hebben
(dat is onze normale procedure voor "twijfelgevallen") :)

[inmiddels teruggezet]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ja, dat had ik gemerkt :p
ik was er ook net een heel antwoord op aant schrijven en dan wil ik posten...
krak :(
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Juist even een kanttekening, het is normaal bij telenet wanneer je enkel kabeltv neemt je de distributiekost jaarlijks betaalt.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik vind het een erg warrig verhaal om te lezen... De TS is blijkbaar momenteel afgesloten omdat zijn bovenburen (en eigenaars) hun abonnement hebben stopgezet? De TS wil nu een nieuwe aansluiting bij Belgacom omdat de voorwaarden van Telenet hem niet zinnen en een schotel onhaalbaar is, maar de activatietijd van 3 weken is te lang? Of is het nu gewoon een kwestie van slechte communicatie en wil hij een uitleg waarom dit zo lang duurt?

Ik snap zijn frustratie en wil BGC hier zeker niet verdedigen (aansluiten zou toch écht wel sneller moeten kunnen), maar wat wil de TS bereiken met deze post? En wat is de motivatie om deze uiteindelijk dan toch (zij het geannonamiseerd) te laten staan? Ik zie hier in namelijk geen erg nuttige discussie uit komen, maar wederom wat providerbashing... :?
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Wat ik mij afvraag is of die lijn van Mobistar volledig van Mobistar is, of hier ook telefoon van bgc op zit.

Aangezien wanneer de huidige lijn die binnen zit bij de TS volledig van mobistar is, Belgacom niet aan deze lijn mag komen, behalve wanneer deze volledig is opgezegd en vrijgegeven is bij Mobistar.
Indien er bijvoorbeeld telefonie op zit van Belgacom veranderd de zaak volledig, maar dan zijn er enkele andere problemen die veroorzaakt worden door "chinese walls".
En er bestaat dan ook nog eens de mogelijkheid dat de TS te ver zit van centrale om tv aan te bieden over ADSL...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mobistar telefonie is toch VoIP?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

Nee heb het hier over het volgende, is het een Belgacom telefonie lijn + internet van mobistar. Of zitten er enkel mobistar diensten op deze lijn (of dit nu met telefoon is of niet maakt weinig verschil uit)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hapole schreef:Brief gehad met mededeling dat er eerst een monteur moet langskomen en dat kan pas op 8-2!
Belgacom heeft dus op een correcte manier gecommuniceerd, en jou een datum gegeven voor de overschakeling.
Tot op die dag heb je nog altijd Internet van Mobistar, tenzij je dat al hebt opgezegd.
Ik zie hier niets verkeerds in
Hapole schreef:Thuis aangekomen heb ik het opgestuurde modem aangesloten op de bestaand adsl-connectie van Mobistar. Blijkt adsl gewoon op het modem te functioneren; internet uiteraard niet, aangezien ik nog via Mobistar deze dienst afneem en de lijn door Mobistar is bezet
Als je in de Belgacom BBox2 jouw Mobistar logon (user + paswoord) invoert invoert, dan heb je terug internet.
Hapole schreef:Bij Telenet was heractivatie en geheel jaar abonnement vooraf te betalen voordat ik signaal zou kunnen herkrijgen
Dat is zever.
Bij Telenet moet je nooit betalen voor je signaal krijgt. Na de aansluiting zal je een factuur krijgen, niet ervoor.
  • - in geval van analoge TV (wat je normaal niet meer krijgt) betaal je jaarlijks abbonnement.
    - in geval van digitale TV betaal je maandelijks.
Hapole schreef:ik weet niet waarom activatie moet worden uitgesteld, aangezien mijn behoefte aan tv erg groot is. Precies daar gaat het mij om: ik wil zo snel mogelijk TV, liever alleen SD NU, dan HD vanaf 8-2.
Omdat Belgacom TV niet kan geactiveerd worden op een Mobistar ADSL lijn.
Als jouw TV behoefte heel groot is, neem dan vandaag nog on-line één maandabbo op WeePee TV (kost je 12 Eur), en je kan vanavond al naar 15 zenders kijken.

Ik heb ook geen idee wat je met deze post (jouw eerste post) wil bereiken, buiten een uitlaatklep voor je persoonlijke frustraties. Een snellere aanlsuiting zal je hiermee niet bewerkstelligen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

gezien het topic terugstaat, bij deze ook mijn volledige antwoord dat ik geschreven had en wou posten voor het (tijdelijk) verwijderen:

ik vind dat je persoonlijk wel veel verwacht van belgacom...

omdat je huisbaas tv opzegt (hoe kan je huisbaas trouwens jouw tv opzeggen?) zit jij zonder tv. niet de fout van BGC
je vraagt een nieuwe aansluiting. dat kan pas 8/2. sja, er zijn nog klanten, weetjewel? je bent geen god in frankrijk.
en je verwacht geactiveerd te worden op een lijn die van mobistar is? lijkt me nogal logisch dat dat nog niet kan.

het komt op het volgende neer:

- je vraagt een nieuwe aansluiting

- die moet in het systeem verwerkt worden (er moet een situatie toegekend worden, er moet geverifieerd worden welk signaal kan en dergelijke)

- je bent klant bij mobistar: dat betekent verder checken in de systemen:
1) hoeveel paren komen binnen?
2) hoeveel daarvan zijn rechtstreeks (en dus geschikt voor BGCTV - iets dat bij voorkeur trouwens niet over adsl(2) meer wordt aangesloten tenzij niet anders kan)
3) hoeveel van die paren zijn nog beschikbaar om jou op aan te sluiten

- gezien je 3j terug op mobistar bent gezet, zit je mogelijk op een retourpaar (wat ook niet geschikt is voor vdsl)

- de poort en situatie die mobistar gebruikt, MAG belgacom wettelijk niet zomaar gebruiken (ga maar bij de overheid/BIPT klagen)
dus zolang mobistar niet opgezegd is, en afgesloten, mag het systeem van belgacom niet zomaar die aansluiting "overnemen"

- gezien jij niet zonder internet zal willen zitten betekent het dus:
1) een nieuwe situatie moet worden opgemaakt in het systeem van belgacom
2) deze situatie mag wettelijk - en indien het mobistar hardware is - fysiek niet overgenomen worden bij een actieve abbo
3) een technieker moet dit dus omschakelen, en techniekers moeten nu eenmaal ingepland worden, en dat kan niet altijd wanneer jij wil
4) na die omschakeling - die dus kan inhouden enkel in de centrale, of in de centrale + straatkast + jouw thuis - ben je aangesloten.

- dat de bbox2 wél werkt op jouw mobistar verbinding is normaal: een modem van 10 euro uit de aldi kan dat bij wijze van spreken ook.
het is gewoon het signaal dat hij opvangt, en die modem geeft er echt niet om van wie dat signaal afkomstig is.

geduld is een schone deugd zeggen ze altijd, en als je verwacht om van 16/01 te bestellen en 25/01 aangesloten te zijn,
en als dat niet gebeurd al dadelijk gaat klagen, heb je dat duidelijk niet.

en dan komen we weer op: hoe kan in godsnaam jouw HUISBAAS, iemand die dus GEEN zeggen heeft over jouw contracten,
JOUW tv aansluiting opzeggen?
ergens lijkt me iets niet helemaal correct te zijn verlopen met hoe jij tv keek.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”