in-ear muziek tijdens rijden + prioritair rijden
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Euhm via oortjes luisteren naar je telefoon/radio terwijl je rijd met je wagen? Goed zot...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Sommigen rijden op het gehoor, ik rij altijd op zicht. Kan raar klinken. Doet mij ongewild denken aan het feit dat sommigen (fietsers, voetgangers...) elektrische auto's niet horen afkomen en dat ze zouden willen dat die lawaai maken. Kwestie van verrassingen te vermijden. Aan het verkeer neem je nog altijd deel met je ogen. En als het zou gaan om de sirene van politie, ambulance... Als de sirene aan staat, dan staan automatisch de zwaailichten aan. Dus je ziet ook hen weer van ver aankomen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 22 jan 2013, 16:46, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En hoe hoor je de ambulance of enig ander prioritair voertuig in je buurt?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zie vorige post: als de sirene aan staat, dan staan ook de zwaailichten aan, dus dat zie je. Nog nooit meegemaakt dat een prioritair voertuig enkel en alleen met loeiende sirene rondrijdt zonder dat de zwaailichten werken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Enkel sirene kan ook niet, maar dan nog hoe ga je weten dat bvb op een kruispunt in een bebouwde kom er een prio voertuig aankomt van de andere kant? Lichten zal je niet zien, sirene zal je wel horen... En led'jes zie je overdag, maar ook niet altijd...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Als ik in Aalst ben (van en naar het werk) aan kruispunt Gentse Steenweg met Sieseghemlaan (richting E40): daar zijn vaak ambulances (ASZ ligt aan Sieseghemlaan) die aan en af rijden met of zonder sirenes. Als er daar toevallig eentje rijdt met sirenes, dan weet ik ook niet van welke richting die komt en met mij zowat iedereen die daar staat. Hij kan van achter mij komen, of van links of van rechts of hij kan van voor mij komen en mijn richting uitrijden. Pas als je de lichten ziet, dan weet je van waar de ambulance komt. Doe voor jezelf eens de test: van zodra je een sirene hoort (op voorwaarde dat je nog geen zwaailichten hebt gezien) de ogen dichtknijpen en proberen te raden van waar hij komt.
Enne... normaal gezien ben ik nooit alleen op de weg. Tegen de tijd dat een ambulance mij nadert (met sirenes) heb ik het al lang gezien aan de andere auto's die aan de kant schuiven. Je mag rustig besluiten dat je je gehoor niet nodig hebt om met de auto te rijden. Iemand die doof is rijdt toch ook met de auto? En die hoort ook geen sirene.
Enne... normaal gezien ben ik nooit alleen op de weg. Tegen de tijd dat een ambulance mij nadert (met sirenes) heb ik het al lang gezien aan de andere auto's die aan de kant schuiven. Je mag rustig besluiten dat je je gehoor niet nodig hebt om met de auto te rijden. Iemand die doof is rijdt toch ook met de auto? En die hoort ook geen sirene.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een doof iemand mag ook normaliter niet alleen rijden met de wagen. Nu hoor je nog de sirenes, maar de vraag is of dit binnenkort nog zo is. Sirenes hebben ze altijd luider en luider gezet. Met als gevolg dat veel hulpdienstenpersoneel nu met gehoorschade zit. Om dit tegen te gaan (sirenes werden altijd verluid omwille van de verbeterde isolatie in auto's) gaat men nu de "kracht" van de sirene verlagen! En ja, ik kan je perfect zeggen van waar een sirene komt. Zonder probleem. Zie ook http://www.hulpdienstenforum-vlaanderen ... uid?p=1013Jack Daniels schreef:Als ik in Aalst ben (van en naar het werk) aan kruispunt Gentse Steenweg met Sieseghemlaan (richting E40): daar zijn vaak ambulances (ASZ ligt aan Sieseghemlaan) die aan en af rijden met of zonder sirenes. Als er daar toevallig eentje rijdt met sirenes, dan weet ik ook niet van welke richting die komt en met mij zowat iedereen die daar staat. Hij kan van achter mij komen, of van links of van rechts of hij kan van voor mij komen en mijn richting uitrijden. Pas als je de lichten ziet, dan weet je van waar de ambulance komt. Doe voor jezelf eens de test: van zodra je een sirene hoort (op voorwaarde dat je nog geen zwaailichten hebt gezien) de ogen dichtknijpen en proberen te raden van waar hij komt.
Enne... normaal gezien ben ik nooit alleen op de weg. Tegen de tijd dat een ambulance mij nadert (met sirenes) heb ik het al lang gezien aan de andere auto's die aan de kant schuiven. Je mag rustig besluiten dat je je gehoor niet nodig hebt om met de auto te rijden. Iemand die doof is rijdt toch ook met de auto? En die hoort ook geen sirene.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
is het dan niet gewoon een interessanter idee dat ambulances en andere prioritaire voertuigen worden uitgerust met een soort radio-jammer ding?
dat, als bv een ambulance in je buurt komt, je radio een soort TA doorkrijgt en waarschuwt dat de ambulance eraankomt?
of gewoon de radiofrequentie tijdelijk overneemt in x radius ?
op die manier kan de sirene een heel stuk minder luid, en weten de automobilisten dadelijk dat er een ambulance ofzo aankomt...
(moet technisch perfect mogelijk zijn, al kan het dat ze mss 1 van de gereserveerde TA kanalen moeten gebruiken)
dat, als bv een ambulance in je buurt komt, je radio een soort TA doorkrijgt en waarschuwt dat de ambulance eraankomt?
of gewoon de radiofrequentie tijdelijk overneemt in x radius ?
op die manier kan de sirene een heel stuk minder luid, en weten de automobilisten dadelijk dat er een ambulance ofzo aankomt...
(moet technisch perfect mogelijk zijn, al kan het dat ze mss 1 van de gereserveerde TA kanalen moeten gebruiken)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat staat ook op dat forum daar wat jij zegt, gebruiken ze in NL.
Echter probleempje : mensen die wonen in de buurt van een brandweerkazerne, ziekenhuis etc krijgen zowat altijd dat dan op hun huisradio. Vinden ze niet zo leuk
is via RDS dacht ik dat het werkt, maar kan TA zijn ook...
Echter probleempje : mensen die wonen in de buurt van een brandweerkazerne, ziekenhuis etc krijgen zowat altijd dat dan op hun huisradio. Vinden ze niet zo leuk

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ontopic:
Vandaag gewoon radio (online) geluisterd in auto met een radio met aux-ingang. Werkte wreed goed en na een paar uur was het verbruik was perfect te doen. Smartphone/gsm's hebben standaard headset nodig voor gewone radio, daarmee online luisteren wel de ideale oplossing is. Zaten wel in Antwerpen waar je praktisch overal mobiel internet hebt aan hoge snelheden.
Offtopic:
Tegenwoordig zijn alle auto's uitgerust met boordcomputers. Module standaard bijplaatsen dat automatisch signaal geeft als er een prioritair voertuig in uw buurt wordt opgemerkt in een straal van een paar 100m. Indien je niet horend bent kan je hierbij een vibrerend device in optie bijplaatsen. Al weet ik van iemand die doof rondrijdt dat ze visueel veel meer zien, vooral als de andere bestuurders allemaal gelijk hun rijgedrag aanpassen. Ze horen misschien niet, maar visueel zijn deze mensen erg sterk. Alleen heeft dit niets met het onderwerp te maken hier...
Vandaag gewoon radio (online) geluisterd in auto met een radio met aux-ingang. Werkte wreed goed en na een paar uur was het verbruik was perfect te doen. Smartphone/gsm's hebben standaard headset nodig voor gewone radio, daarmee online luisteren wel de ideale oplossing is. Zaten wel in Antwerpen waar je praktisch overal mobiel internet hebt aan hoge snelheden.
Offtopic:
Tegenwoordig zijn alle auto's uitgerust met boordcomputers. Module standaard bijplaatsen dat automatisch signaal geeft als er een prioritair voertuig in uw buurt wordt opgemerkt in een straal van een paar 100m. Indien je niet horend bent kan je hierbij een vibrerend device in optie bijplaatsen. Al weet ik van iemand die doof rondrijdt dat ze visueel veel meer zien, vooral als de andere bestuurders allemaal gelijk hun rijgedrag aanpassen. Ze horen misschien niet, maar visueel zijn deze mensen erg sterk. Alleen heeft dit niets met het onderwerp te maken hier...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Euhm artikel 8.3 van verkeerswetgeving?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Code: Selecteer alles
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik zal kijken voor al deze posts vannacht te verzamelen in één topic, en dit hier wat op te schonen. In het verkeer zijn trouwens ogen belangrijk, maar ogen evengoed. Hoe ga je anders een sirene horen? Of een claxon? Je kan maar een goeie 120° continue bekijken, de rest moet je afgaan op geluiden. Een sirene achter jou ga je enkel horen, niet zien (tenzij het te laat is). Ik rij zelf genoeg prio en kan je verzekeren dat 80% van de bestuurders pas na 10 tot 30seconden "uit de baan" gaan voor ons. Erg frustrerend!TiTanium schreef:Zegt niet zoveel over doven. Hij heeft een model 7 of 8 document meen ik mij te herinneren, dus hij moet om de zoveel jaar keuring doen. Hoe of wat de beperkingen zijn weet ik ook niet exact, maar hij heeft ze wel. Maar in het verkeer zijn u ogen belangrijker als u oren vind ik. Alleen is dit een offtopic discussie hier en kan het beter zijn eigen topic krijgen...Code: Selecteer alles
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten. Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
euhm... gisteren nog voorgehad: ik rij op een vak voor rechtdoor te rijden, naderend aan een kruispunt.krisken schreef:Ik rij zelf genoeg prio en kan je verzekeren dat 80% van de bestuurders pas na 10 tot 30seconden "uit de baan" gaan voor ons.
redelijk verkeer, dus op elk vak zit wel wat te rijden...
en dan komt er een ambulance aan op hetzelfde vak als mij (voor rechtdoor)
nu, ik heb geen enkel probleem om uit de weg te gaan, maar als je dus 3 opties hebt (rechtdoor, links, rechts),
en jij staat in het midden (rechtdoor) zonder enig idee waar de ambulance naartoe wil (rijdt op het rechtdoor vak, geen richtingaanwijzers),
dan is het moeilijk te wijken...
uiteindelijk ging hij trouwens vlak aan het kruispunt over naar links.
als je geen meerkeuze situatie hebt, of het is duidelijk (door het vak waarop de ambulance rijdt) waar je moet wijken,
dan gaat dat allemaal.
maar als een ambulance zigzagt en je dus geen idee hebt wat de uiteindelijke route is, dan kan je met vroegtijdig uitwijken eerder een ongeval veroorzaken dan plaats te maken!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En hoe komt het dat een prio voertuig zigzagt? Omdat we ons doorheen een mensen/automassa moeten wurmen met 90% daarvan bestuurders die ons niet horen. Beetje kip-en-ei verhaal!
Kleine enquete : waar moet een prio voertuig rijden op een autostrade? De grote meerderheid gaat nu zeggen "op de pechstrook". FOUT! Wij moeten rijden tussen de tweede en de derde band. Oftewel tussen de middelrijstrook en de linkerstrook. De mensen kunnen op linkerstrookperfect nog een meter laar links soms, en als die van de middelstrook tegen die van de rechterstrook rijden kunnen wij er perfect tussen. Maar helaas is dat iets dat mensen nog niet weten/snappen/whatever
Kleine enquete : waar moet een prio voertuig rijden op een autostrade? De grote meerderheid gaat nu zeggen "op de pechstrook". FOUT! Wij moeten rijden tussen de tweede en de derde band. Oftewel tussen de middelrijstrook en de linkerstrook. De mensen kunnen op linkerstrookperfect nog een meter laar links soms, en als die van de middelstrook tegen die van de rechterstrook rijden kunnen wij er perfect tussen. Maar helaas is dat iets dat mensen nog niet weten/snappen/whatever
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Op dat gebied is het in het buitenland weer stukken beter geregeld dan hier in B(ananenrepubliek). Wat is er trouwens in het buitenland niet beter geregeld dan hier? Ik dacht dat het bv. Duitsland was. Als er een ambulance komt aanrijden op een tweevaksbaan, dan blijft die amublance tussen de twee rijen auto's en zijn de chauffeurs (bij wet) verplicht om naar links uit te wijken voor diegenen op de linker rijstrook en naar rechts uit te wijken voor wie op de rechter rijstrook staat. Geen gedoe met zigzaggen voor prio voertuigen, gewoon rechtdoor rijden.
Ik wil anderzijds ook nog eens een boompje opzetten over het misbruik van de sirenes door prio voertuigen. Een hele weg rijden met enkel zwaailichten. Aan een rood licht plots de sirenes opzetten om toch maar door te kunnen rijden. Eens door het rode licht, weer de sirenes af en enkel met zwaailichten. Ofwel ben je prioritair en is dat de hele rit ofwel ben je niet prioritair. Maar niet even switchen tussen beide omdat je geen zin hebt om voor het rode licht te staan. In Dendermonde bv. aan kruispunt van Leopoldlaan met Mechelse Steenweg is het schering en inslag met ambulances die langs daar (moeten) rijden.
Ik wil anderzijds ook nog eens een boompje opzetten over het misbruik van de sirenes door prio voertuigen. Een hele weg rijden met enkel zwaailichten. Aan een rood licht plots de sirenes opzetten om toch maar door te kunnen rijden. Eens door het rode licht, weer de sirenes af en enkel met zwaailichten. Ofwel ben je prioritair en is dat de hele rit ofwel ben je niet prioritair. Maar niet even switchen tussen beide omdat je geen zin hebt om voor het rode licht te staan. In Dendermonde bv. aan kruispunt van Leopoldlaan met Mechelse Steenweg is het schering en inslag met ambulances die langs daar (moeten) rijden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
[scoren in open goal] Als ge op het zicht rijdt, is dat toch geen probleem, altijd opzij gaan
[scoren in open goal]
J.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik weet natuurlijk niet hoe specifiek jouw situatie is. Maar ik kan daar alvast het volgende over zeggen...
In BE hebben we 2 "groepen" die met ambulances rijden : de groep die behoort tot de dienst 100 (dit kunnen allerlei wagens zijn, van privéfirma's, over het rode kruis tot wagens van de plaatselijke brandweer of het plaatselijk ziekenhuis) en de groep die behoort tot het secundair vervoer (en ook dit kunnen allerlei wagens zijn, van privéfirma's, over het rode kruis tot het plaatselijk ziekenhuis). Eén ding is altijd zeker : een 100-wagen is verplicht om een rode band te hebben rondom de wagen, met duidelijk de cijfers 100 er op zoals opgelegd. Dus een secundaire wagen kan NOOIT een 100-opdracht vervullen, maar een 100-wagen kan wel een secundaire opdracht vervullen. Met secundaire opdrachten bedoelen ze overigens voor het grote deel "taxi" spelen voor bijvoorbeeld rolstoelpatienten, nierdialyse, ...
De mensen die op de 100-dienst zitten zijn allemaal gecertificeerd aan de hand van een opleiding/examen en kunnen een 100-badge voorleggen (voor de nieuwsgierigen, een online cursus DGH vind je op http://kris.derocker.name/index.php?dir=dgh%2F). Mensen op secundaire diensten hebben - als ge chance hebt - een brevetje EHBO. Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren maar meestal zijn dit de cowboys die je ziet vlammen met toeters en bellen aan, en uiteindelijk ziet staan op een supermarkt of aan het frietkot (om de cliché's er even bij te halen).
Tijdens de spits is wat je zegt dan ook absoluut not-done. Echter bij het aanrijden durven 100-mensen ook die sirene eens uit te zetten. Dit kan diverse redenen hebben en is soms zelfs gerechtvaardigd! Je moet weten dat er soms twee sirenes zitten op één wagen, en dat die elk dienen voor een apart "publiek". De sirene onder de bumper dient voor de auto's dichtbij te waarschuwen. De sirene op het dak voor de auto's in de wijde omtrek te waarschuwen. En wie zit er tussen de bumper en het dak. Juist ja : het ambulance/brandweerpolitiepersoneel! Het is immers niet voor niets dat gehoorschade en doofheid een erkende beroepsziekte is bij brandweer/ambulance/politie! Als de sirene kan uitgezet worden dan zal dit ook gebeuren. Dan spreek ik over een rit tussen bvb het ongeval en het ziekenhuis : als je enkel een gebroken been hebt maakt het niet uit of je daar een kwartier vroeger of later aan komt en zullen enkel de lichten aangaan ter signalisatie. Het voertuig gaat dan ook niet prio rijden! Bij andere (dringendere) zaken hangt het af van de situatie op de weg en de omgeving : als het een rustige autoweg betreft waar je voorrang hebt durven velen de sirene al eens uitzetten (en enkel bij rode lichten aan). Dit is ook meer rustgevend voor de patient zelf! Continue sirenes brengen patienten dikwijls in de war of bezorgd hun extra stress wat in bepaalde gevallen dodelijk kan zijn. Als de ventilatie aanstaat in de sanitaire cel (waar de patient ligt) kom je helemaal horendol aangezien de sirene die gemonteerd is op het dak vlakbij staat.
Een ander voorbeeld : mochten alle wagens die prio naar een opdracht moeten vertrekken ook prio rijden s nachts dan denk ik dat velen een omgekeerd leefritme zouden hebben. Ze zouden s nachts alvast niet slapen! Je zou maar eens in de buurt van een politiebureel (bvb Ekkergemstraat te Gent), Ziekenhuis (UZ Gent, Palfijn Gent, St Lucas Gent) of brandweerkazerne moeten wonen. Ook wij moeten ons zoveel mogelijk houden aan de regels rond nachtlawaai. En dan krijg je idd dergelijke taferelen.
Nogmaals : ik weet niet wat er exact op jouw situatie van toepassing is! Ik weet de aard van de opdracht niet, de straatligging, uur, ... Ik geef maar voorbeelden wat het mijn inziens kan zijn om enkel bij de lichten prio te rijden.
In BE hebben we 2 "groepen" die met ambulances rijden : de groep die behoort tot de dienst 100 (dit kunnen allerlei wagens zijn, van privéfirma's, over het rode kruis tot wagens van de plaatselijke brandweer of het plaatselijk ziekenhuis) en de groep die behoort tot het secundair vervoer (en ook dit kunnen allerlei wagens zijn, van privéfirma's, over het rode kruis tot het plaatselijk ziekenhuis). Eén ding is altijd zeker : een 100-wagen is verplicht om een rode band te hebben rondom de wagen, met duidelijk de cijfers 100 er op zoals opgelegd. Dus een secundaire wagen kan NOOIT een 100-opdracht vervullen, maar een 100-wagen kan wel een secundaire opdracht vervullen. Met secundaire opdrachten bedoelen ze overigens voor het grote deel "taxi" spelen voor bijvoorbeeld rolstoelpatienten, nierdialyse, ...
De mensen die op de 100-dienst zitten zijn allemaal gecertificeerd aan de hand van een opleiding/examen en kunnen een 100-badge voorleggen (voor de nieuwsgierigen, een online cursus DGH vind je op http://kris.derocker.name/index.php?dir=dgh%2F). Mensen op secundaire diensten hebben - als ge chance hebt - een brevetje EHBO. Ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren maar meestal zijn dit de cowboys die je ziet vlammen met toeters en bellen aan, en uiteindelijk ziet staan op een supermarkt of aan het frietkot (om de cliché's er even bij te halen).
Tijdens de spits is wat je zegt dan ook absoluut not-done. Echter bij het aanrijden durven 100-mensen ook die sirene eens uit te zetten. Dit kan diverse redenen hebben en is soms zelfs gerechtvaardigd! Je moet weten dat er soms twee sirenes zitten op één wagen, en dat die elk dienen voor een apart "publiek". De sirene onder de bumper dient voor de auto's dichtbij te waarschuwen. De sirene op het dak voor de auto's in de wijde omtrek te waarschuwen. En wie zit er tussen de bumper en het dak. Juist ja : het ambulance/brandweerpolitiepersoneel! Het is immers niet voor niets dat gehoorschade en doofheid een erkende beroepsziekte is bij brandweer/ambulance/politie! Als de sirene kan uitgezet worden dan zal dit ook gebeuren. Dan spreek ik over een rit tussen bvb het ongeval en het ziekenhuis : als je enkel een gebroken been hebt maakt het niet uit of je daar een kwartier vroeger of later aan komt en zullen enkel de lichten aangaan ter signalisatie. Het voertuig gaat dan ook niet prio rijden! Bij andere (dringendere) zaken hangt het af van de situatie op de weg en de omgeving : als het een rustige autoweg betreft waar je voorrang hebt durven velen de sirene al eens uitzetten (en enkel bij rode lichten aan). Dit is ook meer rustgevend voor de patient zelf! Continue sirenes brengen patienten dikwijls in de war of bezorgd hun extra stress wat in bepaalde gevallen dodelijk kan zijn. Als de ventilatie aanstaat in de sanitaire cel (waar de patient ligt) kom je helemaal horendol aangezien de sirene die gemonteerd is op het dak vlakbij staat.
Een ander voorbeeld : mochten alle wagens die prio naar een opdracht moeten vertrekken ook prio rijden s nachts dan denk ik dat velen een omgekeerd leefritme zouden hebben. Ze zouden s nachts alvast niet slapen! Je zou maar eens in de buurt van een politiebureel (bvb Ekkergemstraat te Gent), Ziekenhuis (UZ Gent, Palfijn Gent, St Lucas Gent) of brandweerkazerne moeten wonen. Ook wij moeten ons zoveel mogelijk houden aan de regels rond nachtlawaai. En dan krijg je idd dergelijke taferelen.
Nogmaals : ik weet niet wat er exact op jouw situatie van toepassing is! Ik weet de aard van de opdracht niet, de straatligging, uur, ... Ik geef maar voorbeelden wat het mijn inziens kan zijn om enkel bij de lichten prio te rijden.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Even topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=36539 opgeschoond en alles naar hier verplaatst...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Eerlijk gezegd ben ik blij dat ze soms de sirene uitzetten. Lijkt me onnodige overlast 's nachts, bij geen verkeer, ... Ik heb er dan ook totaal geen probleem mee dat ze de sirene even inschakelen bij een kruispunt of een rood licht om aan te geven dat ze door moeten, om vervolgens het lawaai weer uit te schakelen bij rustiger verkeer.
Ik denk alleen dat er idd redelijk wat misbruik gemaakt wordt van prioritair rijden. Volgens mij dan vooral bij politie en minder bij brandweer en ambulances. Deze laatsten zijn immers bijna altijd erg dringend, maar hoe vaak geldt dit voor politievoertuigen? Ik heb al een paar keer een politiewagen erg rustig op de autostrade zien rijden tot in de staart van een file, waarna de sirene opgaat en ze plots prioritair gaan rijden. Ik vraag me dan af of het dan niet gewoon is om de file te vermijden en op tijd thuis te zijn zodat de soep nog warm is. Wat mij betreft mogen ze dergelijke dingen wat meer controleren en zware sancties treffen bij misbruik. Maar... hoe gaat men dit controleren? Wie gaat er een prioritair voertuig doen stoppen of volgen om te kijken of het écht dringend was? Niemand, wat meteen de deur openzet voor misbruik!
Ik denk alleen dat er idd redelijk wat misbruik gemaakt wordt van prioritair rijden. Volgens mij dan vooral bij politie en minder bij brandweer en ambulances. Deze laatsten zijn immers bijna altijd erg dringend, maar hoe vaak geldt dit voor politievoertuigen? Ik heb al een paar keer een politiewagen erg rustig op de autostrade zien rijden tot in de staart van een file, waarna de sirene opgaat en ze plots prioritair gaan rijden. Ik vraag me dan af of het dan niet gewoon is om de file te vermijden en op tijd thuis te zijn zodat de soep nog warm is. Wat mij betreft mogen ze dergelijke dingen wat meer controleren en zware sancties treffen bij misbruik. Maar... hoe gaat men dit controleren? Wie gaat er een prioritair voertuig doen stoppen of volgen om te kijken of het écht dringend was? Niemand, wat meteen de deur openzet voor misbruik!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een prio voertuig zal nooit gestopt worden. Maar als wij bvb geflitst worden mogen wij het ook weldegelijk gaan uitleggen! Men gaat kijken wie de chaffeurs waren, wat de opdracht is die we doorkregen, of de snelheid waarmee we reden niet te hoog was naar het snelheidsverbod (70 waar je 50 mag zullen ze nog aanvaarden, 70 waar je 30 mag NIET) etc. Bvb bij rijden door rood licht gaat men altijd checken wat je snelheid was! In regel moeten wij rijden tot aan het rood licht, daar STOPPEN, en dan pas verder rijden. Als je door het rood rijd en je word geflitst aan 50km/u gaat niemand geloven dat je gestopt bent en ben je dus ook in de fout!
Vergeet niet dat veel prio voertuigen inmiddels ook apparatuur aan boord hebben (zogenaamde zwarte dozen) die alles registreert : waar je rijd (gps), of je lichten aan zijn, je pinkers gebruikt, de manier waarop je gas geeft of bruusk remt, je sirene/zwaailichten. Alles controleren ze inmiddels continue. Logisch, want ook voor je patient moet het een zo aangenaam mogelijke rit zijn. Bruusk stoppen en hard optrekken hoort hier niet bij! Bij de politie word dit alles zelfs doorgestuurd via ASTRID dus ze kunnen dit continue nagaan...
Als een politie rijd tot de staart van een file en pas dan de sirenes aan zet dan is dit volkomen logisch. Een file duid meestal op een ongeval. Als er reeds collega's aanwezig zijn van de politie dan is er geen haast bij, maar moet men wel trachten tot de kop van de file te komen. En dit kan men enkel door gebruik te maken van het geluidstoestel en de lichten.
Vroeger werd er héél wat misbruik gemaakt van de prioritaire signalen. Dit is nu al serieus teruggedrongen door bvb de black box in te voeren. Helemaal uitroeien zal niet snel gebeuren (bvb secundaire ambulances rijden zonder black box) maar in tegenstelling tot vroeger is het al héél wat rustiger nu...
Vergeet niet dat veel prio voertuigen inmiddels ook apparatuur aan boord hebben (zogenaamde zwarte dozen) die alles registreert : waar je rijd (gps), of je lichten aan zijn, je pinkers gebruikt, de manier waarop je gas geeft of bruusk remt, je sirene/zwaailichten. Alles controleren ze inmiddels continue. Logisch, want ook voor je patient moet het een zo aangenaam mogelijke rit zijn. Bruusk stoppen en hard optrekken hoort hier niet bij! Bij de politie word dit alles zelfs doorgestuurd via ASTRID dus ze kunnen dit continue nagaan...
Als een politie rijd tot de staart van een file en pas dan de sirenes aan zet dan is dit volkomen logisch. Een file duid meestal op een ongeval. Als er reeds collega's aanwezig zijn van de politie dan is er geen haast bij, maar moet men wel trachten tot de kop van de file te komen. En dit kan men enkel door gebruik te maken van het geluidstoestel en de lichten.
Vroeger werd er héél wat misbruik gemaakt van de prioritaire signalen. Dit is nu al serieus teruggedrongen door bvb de black box in te voeren. Helemaal uitroeien zal niet snel gebeuren (bvb secundaire ambulances rijden zonder black box) maar in tegenstelling tot vroeger is het al héél wat rustiger nu...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
krisken schreef:Als een politie rijd tot de staart van een file en pas dan de sirenes aan zet dan is dit volkomen logisch. Een file duid meestal op een ongeval. Als er reeds collega's aanwezig zijn van de politie dan is er geen haast bij, maar moet men wel trachten tot de kop van de file te komen. En dit kan men enkel door gebruik te maken van het geluidstoestel en de lichten.
De meeste files die ik tegenkom hebben nochtans geen ongeval als oorzaak, maar goed, deze reden had ik inderdaad over het hoofd gezien. Toch blijf ik erbij dat in 80% van de keren dat ik iets dergelijks zie gebeuren dit gewoon misbruik is! Maar ik geef je gelijk als je zegt dat misbruik volledig uitroeien quasi onmogelijk is...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Er is zeker misbruik, in alle diensten die prioritair mogen rijden (dus ook bvb eandis etc). Dat ga ik zeker niet ontkennen. Probleem is dat wij nooit de aard van de opdracht kennen en het dus altijd gokken is voor ons - als buitenstaander - of iets prio moet gedaan worden of niet. Een bekend voorbeeld van frappante overtredingen en misbruik van prio signalen is het Antwerpse Falck/Ambuce (zitten ook in Vlaams Brabant en Limburg). Daar moeten ze alles doen om tijd te winnen, zodat die laatste opdracht er nog bij kan etc.
Ik heb zelf enkele jaren terug gewerkt om een secundaire ambulancedienst in het Gentse. Een kleine schets...
Ik werkte van maandag tot zaterdagmiddag. Op maandag-woensdag-vrijdag startte ik om 5u45, op dinsdag-donderdag-zaterdag om 6u15. Eerst begon je met het rijden van de dialyse patienten naar het ziekenhuis. Uiteraard niet één voor één, maar na het ophalen van twee rolstoelen moest er ook nog eens "stappende" mensen bij komen. Zo mag je in een auto vol mensen rijden naar het ziekenhuis, waar al deze mensen moeten afgeleverd worden om 7u30 stipt. Stipt jawel want een half uur later wilt ook zeggen een half uur later gedaan met dialyse, een half uur later dat de volgende patient kan beginnen (middag dialyse) etc. Dus mag je heel Gent rondkoersen in de spits en hopen dat je overal op tijd bent. Of dit nu zomerweer was of sneeuw : overal geen 5 minuten te vroeg maar ook geen 5 minuten te laat... Zo rond 8u ben je klaar met die dialyses...en begin je aan de zogenaamde bestelde ritten : meestal van een rusthuis/ocmw naar de zieknhuizen voor dagdagelijkse onderzoeken. Hier heb je tijd genoeg voor, en kan je wel eens iets op het gemak drinken zelfs. Maar tegen de middag is het terug rush hour! De nieuwe dialysegroep afzetten, en de personen die je s morgens hebt gebracht terug naar huis brengen. Onnodig te zeggen dat dit ook met de nodige "spoed" is! Dan s middags is het terug wat kalmer, wat bestelde ritjes, wat mensen naar/van familie brengen en klaar. Maar s avonds moet iedereen terug naar huis gebracht worden! Als je chance hebt en iedereen heeft perfect op tijd gedaan ben je klaar met je werkdag omstreeks 18u. Heb je geen chance (mensen die langer aan de dialyse moeten hangen bvb wegens veel gedronken oid) dan kan dit makkelijk 20 a 21u zijn eer je naar huis kan.
Uiteraard - zoals elk bedrijf - dacht ook het bedrijf waar ik voor werkte aan winstmaximalisatie en besloot hij om ook luchthavenvervoer te doen. Extra mensen moet je daarvoor niet in dienst nemen (je hebt toch al genoeg volk), juist een extra auto (en je leent dan je privé wagen uit hiervoor). Ook had hij 2 wagens geschikt voor rolstoelvervoer die hij hiervoor kon inzetten. De toestanden waren ronduit belachelijk dan : om 21u thuis van je werk, en om 2u mocht je bij mensen thuis staan om ze naar de luchthaven te brengen. Wat ik dan allemaal heb meegemaakt sloeg werkelijk alles : met een ambulance mensen naar de luchthaven brengen (omdat de auto's defect waren of zodat je meteen aan je taken voor overdag kon beginnen) was echt geen uitzondering! Prioritair aja, want op de R0 (ring rond Brussel) zat het altijd potdicht en jij moet op tijd heen en terug geraken!
En dan zwijg ik nog over de keren dat we gevraagd werden om op fuiven en festivals te staan om de EHBO tent te bemannen...
Zonder te zeveren : je zat dus van maandag tot vrijdag van 6u (gemiddeld) tot 18u (minimum) achter het stuur, en als je pech hebt had je nog een luchthavenvervoerke s nachts of een dialyse die niet liep zoals het moest. De aantal keren dat ik in de ambulance geslapen heb kan ik niet op 2 handen tellen. Alle beetjes helpen om toch wat slaap in te halen. En op den duur (ja, ik heb er mij ook aan bezondigd) deed je alles prio...dan was alles rap-rap-rap en kon je...slapen!
Het regende dan ook klachten bij dit bedrijf...mensen die te vroeg of te laat werden afgehaald (sneeuw en gladheid is geen excuus), te brutaal rijden (hard optrekken/remmen/bochten/...), chauffeurs die niet kwamen wegens overslapen, etc etc etc. Ik denk niet dat ik er moet bijvertellen dat dit bedrijf na 3 jaar failliet verklaard is?
Dus ja, er rijden cowboys rond en ik was er één van. Ik heb het welgeteld een half jaar uitgehouden toen. Tot mijn moeder mij verplichtte om mijn ontslag te geven daar ik werkelijk overal sliep ofwel humeurig was wegens te weinig slaap. Ben blij dat ik naar haar raad geluisterd heb...want ik had toen letterlijk geen leven meer!
Ik heb zelf enkele jaren terug gewerkt om een secundaire ambulancedienst in het Gentse. Een kleine schets...
Ik werkte van maandag tot zaterdagmiddag. Op maandag-woensdag-vrijdag startte ik om 5u45, op dinsdag-donderdag-zaterdag om 6u15. Eerst begon je met het rijden van de dialyse patienten naar het ziekenhuis. Uiteraard niet één voor één, maar na het ophalen van twee rolstoelen moest er ook nog eens "stappende" mensen bij komen. Zo mag je in een auto vol mensen rijden naar het ziekenhuis, waar al deze mensen moeten afgeleverd worden om 7u30 stipt. Stipt jawel want een half uur later wilt ook zeggen een half uur later gedaan met dialyse, een half uur later dat de volgende patient kan beginnen (middag dialyse) etc. Dus mag je heel Gent rondkoersen in de spits en hopen dat je overal op tijd bent. Of dit nu zomerweer was of sneeuw : overal geen 5 minuten te vroeg maar ook geen 5 minuten te laat... Zo rond 8u ben je klaar met die dialyses...en begin je aan de zogenaamde bestelde ritten : meestal van een rusthuis/ocmw naar de zieknhuizen voor dagdagelijkse onderzoeken. Hier heb je tijd genoeg voor, en kan je wel eens iets op het gemak drinken zelfs. Maar tegen de middag is het terug rush hour! De nieuwe dialysegroep afzetten, en de personen die je s morgens hebt gebracht terug naar huis brengen. Onnodig te zeggen dat dit ook met de nodige "spoed" is! Dan s middags is het terug wat kalmer, wat bestelde ritjes, wat mensen naar/van familie brengen en klaar. Maar s avonds moet iedereen terug naar huis gebracht worden! Als je chance hebt en iedereen heeft perfect op tijd gedaan ben je klaar met je werkdag omstreeks 18u. Heb je geen chance (mensen die langer aan de dialyse moeten hangen bvb wegens veel gedronken oid) dan kan dit makkelijk 20 a 21u zijn eer je naar huis kan.
Uiteraard - zoals elk bedrijf - dacht ook het bedrijf waar ik voor werkte aan winstmaximalisatie en besloot hij om ook luchthavenvervoer te doen. Extra mensen moet je daarvoor niet in dienst nemen (je hebt toch al genoeg volk), juist een extra auto (en je leent dan je privé wagen uit hiervoor). Ook had hij 2 wagens geschikt voor rolstoelvervoer die hij hiervoor kon inzetten. De toestanden waren ronduit belachelijk dan : om 21u thuis van je werk, en om 2u mocht je bij mensen thuis staan om ze naar de luchthaven te brengen. Wat ik dan allemaal heb meegemaakt sloeg werkelijk alles : met een ambulance mensen naar de luchthaven brengen (omdat de auto's defect waren of zodat je meteen aan je taken voor overdag kon beginnen) was echt geen uitzondering! Prioritair aja, want op de R0 (ring rond Brussel) zat het altijd potdicht en jij moet op tijd heen en terug geraken!
En dan zwijg ik nog over de keren dat we gevraagd werden om op fuiven en festivals te staan om de EHBO tent te bemannen...
Zonder te zeveren : je zat dus van maandag tot vrijdag van 6u (gemiddeld) tot 18u (minimum) achter het stuur, en als je pech hebt had je nog een luchthavenvervoerke s nachts of een dialyse die niet liep zoals het moest. De aantal keren dat ik in de ambulance geslapen heb kan ik niet op 2 handen tellen. Alle beetjes helpen om toch wat slaap in te halen. En op den duur (ja, ik heb er mij ook aan bezondigd) deed je alles prio...dan was alles rap-rap-rap en kon je...slapen!
Het regende dan ook klachten bij dit bedrijf...mensen die te vroeg of te laat werden afgehaald (sneeuw en gladheid is geen excuus), te brutaal rijden (hard optrekken/remmen/bochten/...), chauffeurs die niet kwamen wegens overslapen, etc etc etc. Ik denk niet dat ik er moet bijvertellen dat dit bedrijf na 3 jaar failliet verklaard is?
Dus ja, er rijden cowboys rond en ik was er één van. Ik heb het welgeteld een half jaar uitgehouden toen. Tot mijn moeder mij verplichtte om mijn ontslag te geven daar ik werkelijk overal sliep ofwel humeurig was wegens te weinig slaap. Ben blij dat ik naar haar raad geluisterd heb...want ik had toen letterlijk geen leven meer!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti