Telinduspand te koop

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

bron: DataNews
Spijtig, mooi gebouw waar ik nog wel eens graag een cursus volgde/examen deed.

De mensen die er werken zullen ook niet echt zitten te wachten op een relocatie naar Brussel denk ik (spreek uit ervaring, momentaal al 8 maand project in centrum, woon-werk tijdsverlies is om te huilen). Toevallig een UB'er die er werkt? Staat er zoveel leeg bij Belgacom dat ze moeten centraliseren en gebouwen van de hand doen om kostenefficient te zijn?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

M'n vader werkt daar...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dergelijke beslissingen zijn natuurlijk altijd slecht nieuws voor de mensen die er werken.
Niet alleen wat betreft woon-werk situaties, maar ook omdat zo'n gebouw veel emotionele waarde heeft voor de ex-Telendus werknemers.
Maar achter zo'n drastisch beslissingen zal er wel altijd een goede reden zijn ...
  • 1) Het drukken van de kosten zal wel de officiële reden zijn. Waarschijnlijk zijn de bestaande Belgacom gebouwen groot genoeg om iedereen te huisvesten. Een commerciëel bedrijf, dat competitief wil blijven, heeft geen andere keus dan kostenefficiënt te zijn.
    2) Een andere reden zou wel eens de bedrijfscultuur kunnen zijn. Ik kan me goed inbeelden dat de Telendus site in Haasrode, in een gebouw dat nog de sporen achterlaat van de stichter (wijlen J. Cordier), nog altijd een andere bedrijfscultuur heeft dan de Belgacom groep, en dat dit een doorn in het oog is van de Belgacom directie.
    Zo'n sluiting - en het verdelen van het personeel over verschillende bestaande sites - zal de "convergentie en consolidatie van de bedrijfscultuur" wel bevorderen.
Ik zag dit in de jaren 90 ook gebeuren in een grote multinational waar ik werkte. Het managment besloot plots om gelijktijdig alle nationale hoofdkantoren in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Engeland te sluiten, de prestigieuze gebouwen te verkopen, en alle personeel in andere gebouwen onder te brengen.
Zogezegd kosten besparen, maar in feite was er maar één doel: de "koninkrijken" van die nationale directies te breken, die geen oor hadden naar de Europese / global convergentie, maar liever hun locaal imperium wilden behouden ...

Eigenlijk wel jammer. Ze konden evengoed andere - oudere - BGC vestigingen gesloten hebben, en zelf zo'n mooi modern gebouw behouden hebben ... Het verhuizen van zo'n state-of-the-art datacenter zal ook niet goedkoop zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Het verhuizen van het datacenter zal nog wel meevallen veronderstel ik: ik ken eigenlijk het DC van Telindus niet, maar ik veronderstel dat ze bij BGC toch ook wel ergens een deftige DC infrastructuur hebben? Het verhuizen van een volledig DC is nooit een makkelijke opgave, maar in mijn persoonlijke ervaring best wel te doen (mits genoeg planning, documentatie, overleg, ...)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”