Ik ben van plan in mijn nieuwe appartement zo weinig mogelijk kabels te trekken dus ik ben aan het uitdenken hoe ik dit het beste oplos ivm belgacomtv decoder.
Ik ben geen fan van powerlines(vooral ivm incompatibiliteit met stekkerblokken en korte levensduur) dus zoek ik iets anders en ik dacht aan een wifi AP/ethernet bridge. Mijn bbox2 zou in bridge mode komen en dan verbonden met een NetGear N900(wndr4500),dus sterk wifi signaal, en dan zou ik dus de decoder via een AP in het wifi netwerk willen integreren. Gaat dit werken?(ik lees problemen met telenet digibox en een bridge maar van bgc niets gevonden)
Zo ja, zou deze voldoen,ook voor HD zenders? http://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-wa80 ... 0201300099 (moet maar krachtig genoeg zijn voor enkel de decoder aan te hangen, die 1 kamer van de router verwijderd staat.
Alvast bedankt!
bbox2 + router + wifi AP => bgctv?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Je wil dus BelgacomTV gaan streamen over wifi? Daar zou ik niet aan beginnen (ook niet d.m.v. die Ruckus dingen). Dan is zelfs powerline nog betrouwbaarder.
Vergelijken met Telenet is in dit geval overigens niet echt praktisch, bij Telenet gaan enkel de interactieve diensten over die verbinding, de stream komt over de coax.
Vergelijken met Telenet is in dit geval overigens niet echt praktisch, bij Telenet gaan enkel de interactieve diensten over die verbinding, de stream komt over de coax.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik ken iemand waar we met 5 verschillende powerline setjes nooit een stabiele oplossing gekregen hebben. Ik niet, en anderen niet. Belgacom heeft uit wanhoop denk ik Ruckus HD geinstalleerd met 2 decoders en dat werkt nu al maanden. Dus het kan wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Het kan met Ruckus, dat is zeker. Maar ik raad het ook niet aan. Ik ken iemand waarbij de technieker de Ruckus had gebruikt. In de meeste gevallen werkte dat perfect, maar bij HD-kanalen (of combinatie kijken + opnemen) kwamen de problemen toch naar boven. Veel happeringen, beeld dat amper doorkomt; etc. Ik heb toen aangeraden om eens een ander kanaal kiezen of te zorgen dat er niet veel stoorzenders tussenzitten. Het ging iets beter maar nog niet perfect, vervolgens powerlines geïnstalleerd en sindsdien geen problemen meer.
De kwaliteit hangt af heel sterk af van de kwaliteit van de wifi en stoorzenders. Op dat laatste heb je helaas geen invloed. Het kan natuurlijk bij u thuis perfect werken. Het is niet omdat het bij andere mensen faalt, dat het slecht is. Maar als ik mij goed kan herinneren raadt Belgacom deze opstelling af. (Al vind ik die bron niet meer, dus was het misschien een droom)
De kwaliteit hangt af heel sterk af van de kwaliteit van de wifi en stoorzenders. Op dat laatste heb je helaas geen invloed. Het kan natuurlijk bij u thuis perfect werken. Het is niet omdat het bij andere mensen faalt, dat het slecht is. Maar als ik mij goed kan herinneren raadt Belgacom deze opstelling af. (Al vind ik die bron niet meer, dus was het misschien een droom)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik begrijp wel da je in bestaande woningen zo weinig mogelijk wil gaan trekken.YannickG schreef:Ik ben van plan in mijn nieuwe appartement zo weinig mogelijk kabels te trekken dus ik ben aan het uitdenken hoe ik dit het beste oplos ivm belgacomtv decoder.
Als je echter een nieuwbouw aan het inrichten bent, en je hebt nog de mogelijkheid voor et opgedaan is, dan zou ik zoveel mogelijk kabels trekken ...
Je zal er achteraf geen spijt van hebben.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik krijg veel meer klachten binnen van powerline gebruikers om Ip-tv signalen over te brengen dan met Ruckus.
Overal waar ik deze vervangen heb door Ruckus zijn er achteraf geen klachten meer binnen gekomen.
Overal waar ik deze vervangen heb door Ruckus zijn er achteraf geen klachten meer binnen gekomen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je vals plafond moet leggen of vloerbedekking vervangen, smijt er dan zo veel mogelijk kabels in. Ik heb dit niet gedaan tot mijn grote spijt. Wat ook kan is slechts twee kabels trekken, de ene voor bgc tv en de andere voor het net en aan die laatste dan een hub hangen zodat er meerdere aparaten aan kunnen. Zo kan je een redelijk lange afstand overbruggen om daar dan bijvoorbeeld een wifi punt te zetten meer centraal.
[
Post made via mobile device ]
[

Bedankt voor de talrijke reacties,
Het is een huurappartement dus kabels gaan zowieso gewoon bloot moeten liggen, daarom dat ik ze wil vermijden, maar als ik alles hier goed lees is het AP idee dus al geen goede oplossing. Dan zal ik die ene kabel maar zo goed mogelijk proberen te verstoppen zeker... Ik dacht trouwens dat die Ruckus oplossing gewoon hetzelfde systeem was als een access point maar blijkbaar vergis ik mij daar dus in?
Nu nog 1 vraagje dan: Ik heb ergens gelezen dat bgctv via een apart atm protocol verbinding maakt, ik vraag mij nu af kan dit gewoon met een lan poort op mijn netgear of moet ik daar toch de tv poort op de bbox2 voor gebruiken? (ben niet helemaal thuis in de protocol wereld van internet)
Het is een huurappartement dus kabels gaan zowieso gewoon bloot moeten liggen, daarom dat ik ze wil vermijden, maar als ik alles hier goed lees is het AP idee dus al geen goede oplossing. Dan zal ik die ene kabel maar zo goed mogelijk proberen te verstoppen zeker... Ik dacht trouwens dat die Ruckus oplossing gewoon hetzelfde systeem was als een access point maar blijkbaar vergis ik mij daar dus in?
Nu nog 1 vraagje dan: Ik heb ergens gelezen dat bgctv via een apart atm protocol verbinding maakt, ik vraag mij nu af kan dit gewoon met een lan poort op mijn netgear of moet ik daar toch de tv poort op de bbox2 voor gebruiken? (ben niet helemaal thuis in de protocol wereld van internet)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Niet noodzakelijk, in overleg met de eigenaar kan meestal heel veel. Zolang je geen isolatie of buitenmuren doorboort is alles toch perfect in de originele toestand te herstellen?YannickG schreef:Het is een huurappartement dus kabels gaan zowieso gewoon bloot moeten liggen
Een sleuf uitfrezen in het plamuur, UTP-kabels leggen, alles terug proper dichtplamuren en overschilderen. De eigenaar zal alleen maar kunnen vaststellen dat de muur zich in een betere toestand bevindt dan vroeger.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik zou zelfs zeggen: het is een meerwaarde voor zijn appartement, dus misschien wil hij wel je materialen betalen
.

Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Of ook een zeer goed alternatief als er (houten) plinten zijn: vaak lukt het wel om de plinten eenvoudig los te maken en daarachter is vaak plaats (bezetting is niet altijd tot beneden) of kan je gemakkelijk plaats maken. Daarna gewoon plinten terug vastvijzen/nagelen. Je merkt er niets van, en je moet achter af ook amper iets herstellen. Enkel deurlijsten zijn lastiger; maar ook mogelijk.
Als je geen werk wilt doen, dan kan uw draad steeds op de plinten bevestigen (of er wat achter duwen), daar valt het niet zo hard op.
Als je geen werk wilt doen, dan kan uw draad steeds op de plinten bevestigen (of er wat achter duwen), daar valt het niet zo hard op.