Spotify stopt plotseling met optie om muziek aan te kopen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Het is niet langer mogelijk om muziek te downloaden via Spotify. De streaming-muziekdienst heeft deze optie, die enkel in Europa beschikbaar was, stopgezet. Waarom Spotify de optie niet meer aanbiedt, is niet bekend. Nummers die al gedownload zijn, kunnen nog steeds worden afgespeeld.
Volledig artikel: http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Muzie ... aden.dhtml
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb eigenlijk ook nooit echt het nut van dat downloaden ingezien. Spotify is een streaming dienst. Het werd ook nooit echt gepromoot, dus het lijkt me sterk dat veel mensen hiervan zouden gebruik gemaakt hebben. Als mensen muziek willen kopen en downloaden, zullen ze wel iTunes (oid) gebruiken.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Ik lees in een ander artikel dat het gaat over "aangekochte" downloads. Zoals je bvb ook muziek kan aankopen op itunes.

Kan je nu nog muziek offline beluisteren of niet? Ik gebruik momenteel een test-abonnement van Deezer en ik vind die offline optie wel handig om bvb in de trein naar muziek te luisteren of op andere plaatsen waar ik geen 3G heb.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Ja, het gaat enkel over muzieknummers die je downloadt na aankoop (zoals bij iTunes). Het downloaden van de muziek die je streamt op je telefoon kan je nog steeds doen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 17 keer

ldw schreef:Kan je nu nog muziek offline beluisteren of niet? Ik gebruik momenteel een test-abonnement van Deezer en ik vind die offline optie wel handig om bvb in de trein naar muziek te luisteren of op andere plaatsen waar ik geen 3G heb.
Op spotify kan dat nog steeds zonder enig probleem. Het verschil met een mp3 te betalen en nadien te downloaden is, dat je deze mp3 ook in andere apps kan beluisteren. Als je op spotify iets "offline" beschikbaar maakt, gebeurt dat in een formaat dat onleesbaar is voor alles behalve spotify zelf.

Vind ik persoonlijk geen probleem, gezien Spotify voor mij op zich een heel goede media player is :)
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Maglor schreef:Ik heb eigenlijk ook nooit echt het nut van dat downloaden ingezien. Spotify is een streaming dienst. Het werd ook nooit echt gepromoot, dus het lijkt me sterk dat veel mensen hiervan zouden gebruik gemaakt hebben. Als mensen muziek willen kopen en downloaden, zullen ze wel iTunes (oid) gebruiken.

Hiermee ben ik het oneens. Ik maak via deeze alles offline beschikbaar. Ik ben vaak in het buitenland, en aangezien 3g daar zo duur is, kan ik toch mijn muziek blijven beluisteren zonder dat het mij iets extra kost.
En mensen met een beperkt data abonnement zullen dit ook wel thuis downloaden om het onderweg te kunnen beluisteren.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Tot vervelens toe... De optie om je nummers/playlists offline te beluisteren (en in wezen dus eerst te downloaden) blijft gewoon bestaan in Spotify. Het is de optie om de nummers aan te kopen, zodat je ze downloadt als MP3, die verdwijnt. Volgens mij is dit een optie die nagenoeg niemand gebruikte, want waarom zou je een betalende streaming dienst nemen en daarboven op nog eens betalen om de nummers die je kan streamen ook te kopen.
Laatst gewijzigd door TiTanium 06 jan 2013, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: FullQuote verwijderd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hangt af van de prijs. Anders een maand aanloggen, hoopje mp3 downloaden en opzeggen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

metal schreef:
Maglor schreef:Ik heb eigenlijk ook nooit echt het nut van dat downloaden ingezien. Spotify is een streaming dienst. Het werd ook nooit echt gepromoot, dus het lijkt me sterk dat veel mensen hiervan zouden gebruik gemaakt hebben. Als mensen muziek willen kopen en downloaden, zullen ze wel iTunes (oid) gebruiken.

Hiermee ben ik het oneens. Ik maak via deeze alles offline beschikbaar. Ik ben vaak in het buitenland, en aangezien 3g daar zo duur is, kan ik toch mijn muziek blijven beluisteren zonder dat het mij iets extra kost.
En mensen met een beperkt data abonnement zullen dit ook wel thuis downloaden om het onderweg te kunnen beluisteren.
Ik ben het volledig met je eens, maar in mijn post heb ik het over de muziek die je kan (of liever kon) aankopen via Spotify en daarna dus kon downloaden. Dat is niet hetzelfde als offline playlists (waar ik overigens ook veel gebruik van maak).

Zoals ik al zei (en Tomby ook) vond ik het volledig nutteloos en overbodig dat je via Spotify ook muziek kon kopen en downloaden.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Laten we ter verduidelijking als onderscheid voortaan de volgende termen gebruiken:

Muziek downloaden = offline beschikbaar maken van nummers die enkel afspeelbaar zijn via spotify.

Muziek aankopen = muziek effectief aankopen, en wat nu dus niet meer mogelijk is.

Het is maar dat het nogal ingewikkeld begon te worden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

sirWard schreef:Laten we ter verduidelijking als onderscheid voortaan de volgende termen gebruiken:
Muziek downloaden = offline beschikbaar maken van nummers die enkel afspeelbaar zijn via spotify.
Muziek aankopen = muziek effectief aankopen, en wat nu dus niet meer mogelijk is.
Het is maar dat het nogal ingewikkeld begon te worden.
Ja, kwestie om het huidig nieuws zeker zo verwarrend mogelijk te houden :D. Want in alle nieuwsberichten gaat het over 'muziek downloaden' terwijl er eigenlijk, volgens jouw voorstel, aankopen bedoeld wordt ;).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”