Wat is de maximale upload snelheid van de google servers voor youtube en Google Maps.
Ik praat hier niet over de proxy servers die bij providers staan.
Dank u
Youtube, Google Maps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Bedoel je nu de hoe snel jij kan downloaden van YouTube of Gmaps? (=upload vanuit Google's standpunt)
Dat hangt toch van een hele boel factoren af? Ik denk wel dat de uplink van Google snel genoeg zal zijn. De locatie van de data (Bergen/Amerika/...) zal ook wel een rol spelen, al staat die data nooit op één locatie.
Ze hebben een website met enkele foto's van hun datacenters, mocht het je interesseren.
Dat hangt toch van een hele boel factoren af? Ik denk wel dat de uplink van Google snel genoeg zal zijn. De locatie van de data (Bergen/Amerika/...) zal ook wel een rol spelen, al staat die data nooit op één locatie.
Ze hebben een website met enkele foto's van hun datacenters, mocht het je interesseren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Ik praat nu voor de tijd van HD filmkes op youtube maar dacht toch dat toen de upload beperkt was bij youtube tot 5Mb ook al heb je een 30Mb download bij telenet.
Ik kan toch moeilijk geloven dat als je een 100Mb verbinding van telenet hebt dat uw youtube filmkes tegen 100Mb van de server worden gedownload.
Ik kan toch moeilijk geloven dat als je een 100Mb verbinding van telenet hebt dat uw youtube filmkes tegen 100Mb van de server worden gedownload.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ah, op die manier: sorry, daar kan ik niet direct een antwoord op geven.
Wat ik wel merk tegenwoordig (nuja, de laatste maanden): het volledige filmpje wordt niet meer gedownload, maar enkel de volgende x aantal seconden. Als je ineens verder spoelt, dan buffert hij terug x aantal seconden vooruit. Op zich wel slim gezien en het spaart enorm veel bandbreedte uit vermoed ik. Er zullen wel veel mensen zijn die enkel maar een stukje van het begin bekijken.
Wat ik wel merk tegenwoordig (nuja, de laatste maanden): het volledige filmpje wordt niet meer gedownload, maar enkel de volgende x aantal seconden. Als je ineens verder spoelt, dan buffert hij terug x aantal seconden vooruit. Op zich wel slim gezien en het spaart enorm veel bandbreedte uit vermoed ik. Er zullen wel veel mensen zijn die enkel maar een stukje van het begin bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Vanuit mijn standpunt onlangs nog eens op belnet gezeten 200/200 en upload aan 180mbps en iets downloaden van youtube gaat ook wel rond de 130mbps (met internet download manager) ging op telenet ook hoor toen ik het nog had wel enkel met internet download manager