Outage EDPnet 23-11-2012 OVL & WVL

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Hi,

Reeds een kwartier geen internet meer. Sync ok. Geen meldingen op twitter of blog. Looks down...
Nog iemand?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Zelfde probleem hier in Gent (09), "PPPoE connection terminated" stond in status log en wil niet meer verbinden..
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Zone 051 idem

[Afbeelding Post made via mobile device ]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

OK, ik ben al blij dat ik niet alleen ben. Vanmorgen 45 minuten zonder eletriciteit, nu zonder internet. :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Oei hier ook al een half uur geen internet :x

Verstuurd van mijn MEDION LIFE P4310 met Tapatalk
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ook hier problemen met edpnet! Twitteren maar...
9820 Merelbeke

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Geen reactie op twitter, niets op hun blog....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb liever dat het NOC nu werkt aan het probleem dan zitten twitteren...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

update op hun blog:
"There is currently an outage in East- and West-Flanders.
Internet and telephony is not working.
Edpnet is trying to solve this as fast as possible."
http://issues.edpnet.be
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tha_Matt_Man schreef:update op hun blog:
"There is currently an outage in East- and West-Flanders.
Internet and telephony is not working.
Edpnet is trying to solve this as fast as possible."
http://issues.edpnet.be
Doet mij denken aan een paar maand geleden... *zucht*

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Twitter: https://twitter.com/edpnet/status/272068006450954240

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Er is blijkbaar opnieuw een probleem met dezelfde link naar Gent. Onze leverancier zit er bovenop, we zijn er zelf ook niet erg gelukkig mee :bang:

Alvast onze excuses :oops:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Succes met de reparaties Joachim en co! Hopelijk krijgen jullie/jullie leverancier dit snel opgelost.
Bedankt om in alle heisa je hier even te laten horen :)

Is er een nummer waar bedrijfsklanten (vdsl2 pro) het NOC op kunnen bereiken om dergelijke storingen te melden?
Begin nieuwsgierig te worden wie die leverancier is :) Syntigo? :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Bizar dat er sinds de vorige outages nog geen backup voorzien is...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vorige outage is 2 maand geleden (4 oktober). Kan wel wat redenen bedenken waarom die er nog niet is. Glas leg je niet in 1-2-3 door de straten van Gent, ook al is het maar voor 2km (of iets in die grootorde)...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Je gaat me niet zeggen dat in de Belgacom POP in Gent maar 1 fiber toekomt hé Krisken. Zijn er nog andere providers offline in Oost- & West Vlaanderen ? Dus er zijn wel alternatieven, alleen misschien wat duurder 8)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Volledig eens met je hoor. Maar op 2 maand moet je offertes verzamelen, moet je gesprekken aanknopen, moet je fibers blazen of lassen(de fibers liggen wel in de POP's, maar waar ligt de andere kant hé), moet je connecteren op je netwerk etc etc etc.

Ik vermoed dat die leverancier die nu faalt syntigo is. De 2 POP's te Gent zijn als ik mij niet vergis 91GEN0 (heilige geeststraat te Gent) en het oude belgacomgebouw aan de Reep/keizer karelstraat te Gent. Deze liggen op iets van een 2km van het station Gent-Dampoort. En inderdaad, tussen deze 2 punten zijn er momenteel werken.

Let wel : bovenstaande zijn puur vermoedens!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

krisken schreef:Heb liever dat het NOC nu werkt aan het probleem dan zitten twitteren...
Uiteraard, maar het is wel prettig dat je je eigen setup niet gaat verdenken :wink:
Dit is de tweede lange outage op & weken nu mag het een tijd gedaan zijn. Het zal druk zijn morgenvroeg om de gemiste tijd in te halen :-(
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

on4bam : heb je wel gelijk in...is jammer

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Update op blog:
"Update 24 November 2012 03:07
Fault localisation continues, doesn't seem to be any edpnet hardware issue, we try to solve this together with our suplier. Sorry for the inconvience."
http://issues.edpnet.be/

Gaat moeizamer dan verwacht? Fout lokaliseren blijkt al moeilijk te zijn..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Reeds 13 uur down.

Update 24 November 2012 08:25
Fault localisation continues, a new end to end test is being performed.   Sorry for the inconvience.

Nog steeds de fout niet gevonden... ziet er niet goed uit (voor het behouden van mijn abo)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

begint nu toch een klein beetje belachelijk te worden, meer dan 12 uur down en men is nog bezig aan het zoeken waar het probleem zit!!!!!!!!

Gelukkig hebben we tethering via 3G
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Lijkt precies serieus prutswerk. Een onderbreking op een glasvezel is lokaliseerbaar tot op enkele meters, dus je hebt daar geen 13h voor nodig om die te vinden. Een goede meter volstaat. Het zou dus wel kunnen dat Syntigo de leverancier is.

Ik vind het trouwens wel erg dat een ISP afhankelijk is van één glasvezel om zo'n groot gebied te bedienen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Een storing is niet altijd op 1,2,3 opgelost. Vaak denk je "oh het is maar even dat fixen als buitenstaander", maar in realiteit is het vaak complexer. Ik denk dat dit ook zéér ongelegen voor hun komt, zo kort achter voorgaande storing. Vermoedelijk waren (hoop ik toch!) ze al bezig met andere plannen & upgrades om dit te voorkomen.

Ik wens iedereen veel geduld, niet makkelijk! En epdnet ook veel succes in het oplossen van het probleem + definitief vinden van een oplossing in de komende maanden.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Eerst dacht ik dat moeder de kabel uitgetrokken had bij het kuisen, maar nee...

Toch wel jammer dit, en zeker op zo'n korte tijd, en inderdaad, gelukkig hebben we tethering!
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Tijd om al m'n klanten over te zetten, teveel outages geweest om aan te tonen dat er geen deftig product kan worden geleverd, dus weinig te doen met de opzegtermijnen gezien de outages genoeg zeggen, en het werkt wel nog bij andere DSL aanbieders. Puur netwerk redundantie die eigenlijk niet redundant is zo te zien.
BkE, wanneer gaan we ene gaan drinken? ;-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

Tim.Bracquez schreef:Een storing is niet altijd op 1,2,3 opgelost. Vaak denk je "oh het is maar even dat fixen als buitenstaander", maar in realiteit is het vaak complexer. Ik denk dat dit ook zéér ongelegen voor hun komt, zo kort achter voorgaande storing. Vermoedelijk waren (hoop ik toch!) ze al bezig met andere plannen & upgrades om dit te voorkomen.

Ik wens iedereen veel geduld, niet makkelijk! En epdnet ook veel succes in het oplossen van het probleem + definitief vinden van een oplossing in de komende maanden.

dat klopt, ik heb meer dan 10 jaar ervaring als netwerk engineer bij verschillende ISP. Ik ben altijd tevreden geweest van EDPnet maar het is een feit dat zo een zware storing met zoveel impact zoveel tijd in beslag neemt om opgelost te geraken ook wel iets zegt over de capaciteit van een ISP om adequaat te reageren op zo een voorval. Een significant deel van hun klanten ligt nu al 15 uur buiten dienst, dat is toch echt niet normaal.
Tha_Matt_Man
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 aug 2010, 12:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dit zal ze aardig wat centen kosten vrees ik.. Frustratie van de klanten wel te begrijpen natuurlijk maar zoals vermeld door krisken is de vorige outage (ook toen in Gentse) een kleine 2 maanden geleden (4 oktober), blijkt nu een zwakke schakel te zijn? Ze moeten natuurlijk wel de tijd hebben om te zorgen voor een backup, daar zullen ze zeker wel werk van maken.
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hoewel ik zelf EDPnet klant ben (en voor mijn servers er toch redelijk afhankelijk van ben) en op zn zachtst gezegd "not amused" ben,begrijp ik de uitlatingen van sommigen hier helemaal niet. Vorige keer waren ze 8u down, deze keer van 19u38 exact (volgens pingdom). Dus op moment van schrijven is dit iets van een 17 uur down. Samen zitten we op een 25 uur downtime op een paar jaar dat alles prima werkte. Leuk is het niet, maar ik kan je alvast zeggen dat sommige, niet nader te vernoemen, isp's hier slechter in zin. En dan zijn het meestal geen fiber cuts van externe partijen zoals in dit geval!

Mijn inziens ligt het probleem dat het niet snel opgelost geraakt juist aan dit feit : het is niet iets dat ze zelf onder controle hebben.

Uptime van een ISP is niet echt een vanzelfsprekend iets. Ik heb grote datacentra UREN/DAGEN weten plat gaan door een kettingreactie van problemen. Dit zowel intern als extern. Ik zou het ook liever anders hebben maar al bij al ben ik nog steeds zeer tevreden van EDPnet.

Ik vind persoonlijk dat we mogen concluderen dat een volledig redundant netwerk in het Gentse momenteel prioriteit nummer één heeft. Maar dat ze ook werk mogen maken van backuppaden van de PoP's naar Sint-niklaas zodat ze per direct kunnen switchen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

ik maak mij eerder zorgen over het feit dat de laatste update van 8.25 deze morgen is (Fault localization continues, a new end to end test is being performed. Sorry for the inconvenience.) Het zou mij niet verwonderen dat er momenteel een ping-pong bezig is tussen Edpnet en een third party waarbij beide partijen zeggen dat het probleem niet bij hun zit, maw ze weten niet waar het probleem zit

[Mod Edit] onnodige fullquote verwijderd
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op zo niveau's spelen ze geen ping/ping hoor, al begrijp ik wel wat je bedoeld.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Uit ervaring: op die niveau's wordt nog veel meer ping/pong gespeeld....
bonzaike
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2010, 21:22
Bedankt: 2 keer

Het is inderdaad dat ze zeggen dat het probleem niet bij hun ligt

Heb dit bijna 2 maanden geleden meegemaakt maar niemand wou langskomen

waardoor ik een maand geen internet had :p

en ze willen mij maar voor een week minder laten betalen
AfbeeldingAfbeelding
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

krisken schreef:Op zo niveau's spelen ze geen ping/ping hoor, al begrijp ik wel wat je bedoeld.
Na meer dan 10 jaar ervaring in de service provider branche kan ik zeggen dat er wel veel ping pong is tussen partijen. Dit is niet ter kwade wil maar bij serieuze problemen waarvoor er niet direct een oorzaak te vinden is, is de natuurlijke reactie, "het zit niet bij ons"
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

krisken schreef:Ik heb grote datacentra UREN/DAGEN weten plat gaan door een kettingreactie van problemen.
Ik herinner mij LCL Diegem een paar jaar geleden. Met (onder andere) de grote netlog databasecorruptie tot gevolg.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Inderdaad, LCL Diegem, HET no-downtime-reputation-datacenter in België. En baf, alles lag plots plat!

Sub'ke : jij zal dan ook wel gehoord hebben van de immense problemen in Scarlet en de fibercuts in interxion? IX lag er ook uit voor meer dan 14uur. Ook hier in Gent : KPN datacenter op het stapelplein (nu is dat mobistar datacenter). Klein DC waar vroeger Cain (Realroot) een cage had : plots een downtime (elektriciteit) van meer dan 4 uur. Ze hebben het opgelost...er was een uurtje stroom en vlak daarna ging hun datalijn er ook door voor ongeveer 12 uur. En dan zwijgen we nog over LCL Diegem, die vroeger regelmatig problemen hadden met hun fibers

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

@krisken

Jij bent wel heel 'vriendelijk' voor EDPNet. Een beetje té. Of het probleem nu bij hun leverancier situeert of niet dit is HUN probleem. Het feit dat ze geen redundant hebben is ook HUN probleem.

Dit gaat hun een pak klanten kosten. Niet enkel particulieren maar ook firma's die zaterdags werken en niet meer kunnen telefoneren of bancontact betalingen doen etc.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

VOiD : dit gaat hun zeker een pak klanten kosten. Daar ben ik ook van overtuigd hoor.

Velen reageren (terecht) geërgerd omwille van de lange duur van de downtime en het feit dat dit de tweede is in evenveel maanden. Echter staan ze er niet bij stil wat voor moeite ze daar momenteel allemaal doen. Via-via-via ben ik iets beter (en met iets bedoel ik ietsje, niet serieus veel) op de hoogte gesteld van wat het probleem juist is en vooral de moeilijkheidsgraad om dit issue op te lossen. Dat is ook de reden waarom ik wat milder ben tov edpnet dan anderen.

Ik vind het gewoon op het randje dat velen plots zitten te blazen dat ze naar een andere ISP gaan, dat dit de druppel is etc. Terwijl dit in feite de derde grote storing is op de jaren dat ik EDPnet al ken (deze outage, vorige outage en de defecte kaart in PoP gent). Veel andere (grotere) isp's liggen er (in totaliteit) meer uit dan dat hoor! Moet je eens nagaan via bvb een smokeping ofzo als je wat mensen kent met fixed ip's!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

ik vind dat er wel een gebrek aan informatie is, laatste update was van deze morgen. Blijkbaar ben jij beter op de hoogte, wat is nu het probleem?

[Mod Edit] een fullquote van de vorige post is ongewenst (vandaar dat de CITEER knop hier afwezig is)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

't is maar wat je erger vindt he Krisken, een paar keer een uurke downtime of 1 keer een hele drukke werkdag.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”