scarlet vdsl2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
zabadak
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer
Provider

Totaal kost of niet.

Scarlet
Internet VDSL2

tot 30 Mbps
tot 4 Mbps
onbeperkt volume
€ 35 Is hier Telefoonlijnkost 19.95 euro of row copper kost 10 euro inbegrepen.Want ik wil alleen internet.Geen telefoon of TV.
http://www.scarlet.be/nl/internet/vdsl2 ... tAodfzEAGQ
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Bij VDSL is raw copper altijd inbegrepen in de prijs.
zabadak
Forumtroll
Forumtroll
Provider

Hoe wordt dit gedaan,ik heb geen belgacom telefoonlijn liggen.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Provider

Je plaats een bestelling via de site. Scarlet zal je dan contacteren met een datum wanneer ze langskomen om alles te installeren.
Daarna krijg je de eerste factuur in je bus. Thats it...
zabadak
Forumtroll
Forumtroll
Provider

Wat is een raw copper! Is dat zoals 'n telefoonlijn aansluiting van buitenuit naar binnen toe.Want hier ligt alleen kabel tv dat mijn huis binnenkomt,verder niets.
Raw Copper kost u €12,10 per maand (incl. BTW) Is dit inbegrepen in die 35 euro.Dit vind ik nergens terug op hun site.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

zabadak schreef:Wat is een row kopper!
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Raw_Copper
Als je echt geen 'Belgacom' telefoonkabel in je huis hebt liggen in de kelder of zo, moet dit vanaf de straat binnengebracht worden. Geen wachtbuis, wel voortuin of oprit ?? Wordt graven dan... mét bijkomende kosten
Zoals reeds geantwoord, gebruik van de raw kopper nadien, zit inbegrepen in VDSL abo.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

raw copper = Belgacom-koperpaar zonder actieve telefoonlijn
zabadak schreef:Want hier ligt alleen kabel tv dat mijn huis binnenkomt,verder niets.
Oei, ook geen gas, water en elektriciteit? :eek:
Normaalgezien komt er in elk huis dat vóór 1998 gebouwd is een Belgacom-koperpaar binnen.
Dus ga maar op zoek. (http://www.weethet.be/Belgacom_soorten_ ... abels.html)

Als je in een nieuwbouwwoning woont dan is het goed mogelijk dat er alleen een Telenet-coaxkabel binnenkomt.

Als dit het geval is dan moet je op je privéterrein alle voorbereidingen treffen zodat Belgacom het koperpaar volgens de regels van de kunst kan binnenbrengen:

Infobrochure Thuisnetwerk bladzijde 12 en volgende: Nieuwbouw? Uw aansluiting op het Belgacomnetwerk voorbereiden
zie http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/s ... build.page?

Opgelet! Als je zeker bent dat er geen Belgacom-koperpaar binnenkomt, moet je Scarlet op de hoogte brengen van deze situatie zodat zij het nodige kunnen doen. De installatie zal dan in twee fasen verlopen:
1) Binnenbrengen van het Belgacom-koperpaar
2) Installatie van de Scarlet-modem en bijhorende producten(vb. internet, telefoon, tv)
zabadak
Forumtroll
Forumtroll
Provider

@raf1.Alle nutsvoorzieningen incl.
Mijn huis is enkelvoudige nieuwbouw 2010.Gelijkvloers en volledig onderkelderd.
Als daar nog eens extra kosten bijkomen bij scarlet,kan ik beter eens eerst kijken voor fibernet 60/4Mbps.Onbeperkt downloaden Fup is nieuw,en dubbel zo snel.
44.95 euro netto.Geen kabelkosten.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

zabadak schreef:Als daar nog eens extra kosten bijkomen bij scarlet
Scarlet rekent geen kosten aan voor de Belgacom-koperkaar, ook geen installatiekosten.
zabadak schreef:kan ik beter eens eerst kijken voor fibernet 60/4Mbps.Onbeperkt downloaden Fup is nieuw,en dubbel zo snel.
44.95 euro netto.Geen kabelkosten.
Telenet biedt geen onbeperkt internet aan, staat duidelijk op hun website.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Provider

Telenet biedt vrije download aan of FUP, dit wilt zeggen dat er toch een download limiet is. Dit wordt berekend op het gemiddelde verbruik van alle gebruikers in 1 zone/node.
Kijk zoals Raf1 het zegt na welke kabels er binnenkomt in het gebouw zelf. Hoogstwaarschijnlijk ligt er al een koperpaar, maar nog niet aangesloten.
zabadak
Forumtroll
Forumtroll
Provider

Er ligt geen koperpaar tot aan mijn huis.Alleen coaxkabel met dat vierkant grijs kastje voor mijn huis.3 meter verwijderd van mijn living.
Vrij downloaden,met geen beperking zoals basicnet dat ik nu heb 24.95 euro aan 100gb limiet.Dat is wat te weinig voor mij de laatste maanden.
http://telenet.be/2985/nl/thuis/interne ... s/fibernet
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Provider

Goed om te weten: alleen in de drukste periodes kan Telenet de snelheid tijdelijk aanpassen. Dat gebeurt in verschillende stappen, met een minimum gegarandeerde snelheid van 1Mbps. Dat is voldoende voor de belangrijkste internetactiviteiten zoals e-mailen, sociale netwerking, surfen, opzoeken.
Er is altijd wel een limiet. ;) En staar je niet blindt op de snelheden als het enkel voor normaal gebruik is(geen hevige downloader).
Ikzelf zit ook bij scarlet voor 25 euro per maand, onbeperkt en 12Mbps/640Kbps, wat ruim voldoende is. Mij verbruik zit elke maand rond de 300GB...
So what het downloaden duurt ietsje langer dan bij Telenet =)
zabadak
Forumtroll
Forumtroll
Provider

@ thepretorian ietjes langer downloaden zou ik zo maar niet zeggen. 5 x langer met jou abonement.
300GB zou voldoende zijn,omdat we sinds verleden week met 2 soms met 3 pc's op het net zitten.
Na 19 uur zullen we weinig online zijn.
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 32 keer
Contacteer:
Provider

Zabadak,

Als je een aanvraag indient voor VDSL2 zal er nagegaan worden of dit reeds mogelijk is op je adres en indien er nog geen koperpaar ligt, zal er nagegaan worden of Scarlet dit kan aanleggen. Hier zijn geen bijkomende kosten aan verbonden. Indien Scarlet als nog geen koperpaar kan aanleggen, dan mag je altijd kosteloos annuleren.

De snelheden waarop wij VDSL2 aanbieden liggen in realiteit tussen een minimum van 12 en een maximum 30 mbps down (in uitzonderlijke gevallen op basis van de afstand en kwaliteit van de lijn kan men automatisch verhoogd worden naar 50 mbps). Je hebt dan uiteraard wel het voordeel van geen downloadlimiet te hebben. De snelheid is afhankelijk van de technische situatie van de lijn, dit is op voorhand nog al moeilijk te zeggen als je geen koperpaar hebt, maar indien je dit wenst kan ik wel eens een poging ondernemen om dit na te gaan in je straat (op basis van je volledige adresgegevens, ook het huisnummer). Op basis van deze gegevens kunnen wij richtsnelheden voor een bepaalde lijn zien. Stuur me dan even een PM met je gegevens. Daar ik een aantal dagen niet op kantoor ben, zal ik dit waarschijnlijk pas volgende week voor je kunnen controleren.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”