Waterdispenser vragen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Ik had eens even paar vragen:

Ik woon in een app gebouw en het water van de kraan,is doordat we met drukpompen werken heel troebel...
pas na 5 minuten kan je erdoor zien lol.

Nu was ik gaan zien voor een waterdispenser,deze zowel filtert en ook het water koel of warm houd...
Bij sipwell verhuren ze zo'n waterdispenser voor op het leidingnet voor 23.90 + btw/maand (3 jaar contract)
dit lijkt me wel leuk omdat deze effectief het water filtert en ook op 87 graden anderzijds houd voor warm water ter beschikking te hebben..
en ik zou ziwozoo meer water drinken dan vermits ik met geen flessen water moet lopen van de winkel enz...
Maar nu is mijn vraag,
Kan ik zo'n waterdispenser niet aankopen?
ik vind enkel maar in nederland zo'n winkels via pc...

want als ik 36 maanden huur betaal heb ik al 860 euro + btw uitgegeven....
en mss lijkt het beter dan zo'n torstel te kopen ipv te huren...

iemand enig idee?

grtzzz
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

En gewoon een brita kan ? Die je vult en in de koelkast zet ? Volgens mij veel goedkoper voor thuisgebruik. Het water is troebel maar enkel van de lucht veronderstel ik ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik de makro verkopen ze die... maar dan moet je natuurlijk terug met water liggen sleuren.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

In de Aldi hebben ze er af en toe, en daar passen gewone flessen water op, inclusief die grote van 5 liter.
Primo: compact design voor gebruik in de keuken, badkamer, kantoor, enz., geschikt voor alle waterflessen van 0,33 liter tot 20 liter, kraantjeswater of andere dranken zoals fruitsap, open roestvrijstalen watertank, antibacteriële kunststof, voor drank op kamertemperatuur of koud water
Ik denk voor een 50 euro dat je ze kan vinden (maar je moet uiteraard wachten tot ze die nog eens aanbieden)
Ze warmen precies wel niet echt op zodat je er thee van kan maken.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member

iceke schreef:Ik de makro verkopen ze die... maar dan moet je natuurlijk terug met water liggen sleuren.
Hallo,

Ik zou graag de dispenser willen op voet....
maar op de wateraansluiting,idd het water is troebel door de lucht met die drukpompen...
ook is het water veel te warm,doordat deze ook in de buurt van de verwarming lopen in het gebouw...
Vandaar dat ik graag een dispenser wou op voet die zowel gekoeld als warm water aanbied...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik dacht dat het 200:300 euro of zoiets was, is een toestel op voet met warm en koud water..
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member

dommelgebruiker schreef:
iceke schreef:Ik de makro verkopen ze die... maar dan moet je natuurlijk terug met water liggen sleuren.
Hallo,

Ik zou graag de dispenser willen op voet....
maar op de wateraansluiting,idd het water is troebel door de lucht met die drukpompen...
ook is het water veel te warm,doordat deze ook in de buurt van de verwarming lopen in het gebouw...
Vandaar dat ik graag een dispenser wou op voet die zowel gekoeld als warm water aanbied...
200-300 euro??

en waar kan ik zoiets dan kopen?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Ik de makro verkopen ze die...
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik denk dat sommigen niet doorhebben dat de TS vraagt achter een filter die je op de waterleiding aansluit, dus zonder bidons.

Ik stem voor de Brita-oplossing, wij gebruiken die hier ook, één keer per maand de filter vervangen. Water is quasi onmiddellijk beschikbaar (vroeger bij oude filters duurde dat soms tot een uur eer dat volledig doorgelopen was)

Afbeelding

Truth be told, in veel regio's heb je zo een filter zelfs niet nodig, soms heeft kraantjeswater wel een "smaakje" door aanwezige mineralen en dan helpt die filter wel om deze te vermijden, maar "gezonder" is het eigenlijk niet.

Als je echt een unit wil die zowel warm als koud aanbiedt onmiddellijk uit de kraan kan je wel eens zoeken op internet naar "omgekeerde osmose" - units. Niet dat je zo een complex filtersysteem nodig hebt, maar de bedrijven die dat aanbieden bieden meestal ook gewone units te koop aan.

Voorbeeldje:
http://www.aquatechnic.nl/assortiment_waterkoelers.html

En eentje voor € 589
http://www.waterfilter.nu/categorie/pro ... -watertap-
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Afhankelijk van waar de TS woont kan je misschien eens met deze mensen contact nemen: http://www.twp.be/
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik herinner mij, vele jaren geleden, dat er een en ander te doen was over deze waterfilters en dat ze eigenlijk ongezonder zijn dan leidingwater zonder filter (met name de aangroei van bacteriën). Maar kijk anders even op dit forum over (Brita) waterfilters, met pro's en contra's van meerdere mensen:
http://www.consumentenbond.nl/forum/vie ... 13&t=11997

En hier is nog meer te doen, met name zwarte korreltjes onderaan de Brita filter:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... ita-water/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”