Vanavond nog eens naar de film, en blijkbaar ondersteunt Kinepolis nu Passbook op iOS (iPhone etc)
Als je via de website van Kinepolis je ticket koopt, dan krijg je op het einde de keuze om een passbook ticket via mail te laten versturen.
In die mail zit dan een attachment met het passbook ticket, klik erop en het wordt in je passbook gezet. Als ik nu straks met m'n iPhone in de buurt van de Kinepolis kom omstreeks dat uur, dan wordt dat passbook ticket getoond op het lockscreen - even laten scannen en klaar!
Nu moet Kinepolis alleen nog hun app op iOS aanpassen, zodat je vandaaruit ook passbook tikets kan kopen.
Afrekenen kan dan via een credit card (die je vooraf moet ingeven) of nog beter, via Paypal.
Mooi hoor!
Passbook tickets van Kinepolis
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
- Bijlagen
-
- 2012-10-23 14.33.25.png
- ticket in passbook
- (249.62 KiB) Nog niet gedownload
-
- 2012-10-23 14.33.27.png
- Mail met passbook ticket
- (136.8 KiB) Nog niet gedownload
-
- 2012-10-23 14.32.51.png
- details van het ticket
- (133.89 KiB) Nog niet gedownload
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb het enkele weken geleden in Oostende gebruikt op mijn Android smartphone.
Ik moest nog wel naar de kassa gaan, waar ze dan het reserveringsnummer overtypten en de gewone tickets uitprintten.
Het is nog niet volledig geautomatiseerd, maar wel handig als je vooraf wil reserveren, en je plaatsen kiezen, en toch geen printer in de buurt hebt.
Ik moest nog wel naar de kassa gaan, waar ze dan het reserveringsnummer overtypten en de gewone tickets uitprintten.
Het is nog niet volledig geautomatiseerd, maar wel handig als je vooraf wil reserveren, en je plaatsen kiezen, en toch geen printer in de buurt hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Moet wel zeggen dat ze bij Kinepolis mee zijn. Waar je een paar jaar geleden nog mocht bijbetalen omdat je je tickets zelf afprintte aan die ticetboots (e-service kost, LOL), kan je nu vanuit je luie zetel je tickets en plaats bestellen. Ticketprijzen zelf zijn dan wel weer nogal duur, maar dat is een andere discussie.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Is die passbook eigenlijk iets universeel? En daarmee bedoel ik dus dat er een variant is op andere platformen zonder dat de ticketservice specifiek meerdere platformen moet ondersteunen (want dan trekt men ios telkens voor en vallen anderen vaak uit de boot). Want het ziet er wel interessant uit, maar om daar nu men iPad voor mee te sleuren
Sent from my Lumia 900 using Board Express
- selder
- Moderator
Jawel hoor ... https://play.google.com/store/apps/deta ... llet&hl=en
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Das wel een niet-officiele applicatie en dus blijft de vraag hoelang Apple dit gaat tolereren.
In een ver verleden kon via niet-officiele Linux-applicaties ook gewoon muziek kopen van de iTunes Store.
In een ver verleden kon via niet-officiele Linux-applicaties ook gewoon muziek kopen van de iTunes Store.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Die ticketkost gaat naar Megatix, het bedrijf waar zij hun ticketingsysteem van afnemen. Kinepolis rekent deze kost simpelweg 1 op 1 door.Maglor schreef:Moet wel zeggen dat ze bij Kinepolis mee zijn. Waar je een paar jaar geleden nog mocht bijbetalen omdat je je tickets zelf afprintte aan die ticetboots (e-service kost, LOL),
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja... Internet Explorer 9 crashed gewoon op hun website !Maglor schreef:Moet wel zeggen dat ze bij Kinepolis mee zijn.
Ik wil hiermee geen schuldige aanduiden... maar als je als bedrijf dit niet kan oplossen zegt het ook veel.
Waarom trouwens allemaal zo complex... dat ze gewoon een mail sturen met de barcode erin... werkt voor iedereen en je hebt geen applicatie nodig. Gewoon mailtje openen en voor de scanner houden... tja, is vermoedelijk weer niet cool genoeg
- selder
- Moderator
Je krijgt ook nog een mail met een soort QR code in, en daarenboven ook nog eens een uniek nummer, waarmee je ook kan bewijzen dat je betaald hebt.r2504 schreef: Waarom trouwens allemaal zo complex... dat ze gewoon een mail sturen met de barcode erin... werkt voor iedereen en je hebt geen applicatie nodig. Gewoon mailtje openen en voor de scanner houden... tja, is vermoedelijk weer niet cool genoeg
Maar het werkte dus vlekkeloos, iPhone zei zelf "Kinepolis nearby", even swipen en dan de iPhone boven de scanner houden et voila, easy-peasy
Die passbook app - of beter het idee erachter - zit goed ineen. 1 plaats voor allerlei van die zaken, tickets, vliegtuigtickets, klantenkaarten, etc...
Nuja, dat heeft vooruitgang zeker? Misschien niet voor iedereen weggelegd?
-
- Elite Poster
Bij WP8 komt iets gelijkaardig maar dat gaat nog een stapje verder. Betaalkaarten zullen er ook in gestoken kunnen worden en met nfc kan je hiermee dan betalen. Of het passbook compatibel zal zijn weet ik niet.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het concept klinkt leuk, maar toch krijg ik koude rillingen over mijn rug als ik denk over hoe kinepolis dit kan (mis)(ge)bruiken op langere tijd. Je krijgt met dit systeem een soort monopolie voor tickets via je iDinges aan te kopen. Lijkt mij nooit goed...selder schreef:Je krijgt ook nog een mail met een soort QR code in, en daarenboven ook nog eens een uniek nummer, waarmee je ook kan bewijzen dat je betaald hebt.r2504 schreef: Waarom trouwens allemaal zo complex... dat ze gewoon een mail sturen met de barcode erin... werkt voor iedereen en je hebt geen applicatie nodig. Gewoon mailtje openen en voor de scanner houden... tja, is vermoedelijk weer niet cool genoeg
Maar het werkte dus vlekkeloos, iPhone zei zelf "Kinepolis nearby", even swipen en dan de iPhone boven de scanner houden et voila, easy-peasy
Die passbook app - of beter het idee erachter - zit goed ineen. 1 plaats voor allerlei van die zaken, tickets, vliegtuigtickets, klantenkaarten, etc...
Nuja, dat heeft vooruitgang zeker? Misschien niet voor iedereen weggelegd?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Niemand houd andere bioscopen toch tegen hetzelfde te doen? En als ze binnenkort ook andere platformen gaan ondersteunen (bvb. WP8 pass hub) dan maakt het me zelfs nog minder uit hoe goed werkt zo een scanner eigenlijk op een scherm? Ik heb laatst een ticket meegenomen dat ik in plaats van afdrukken op de iPad meehad (was voor een beurs), de code scannen ging niet dus moesten ze heb handmatig intypen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Laat die andere bioscopen nog maar een paar jaar/decennia wachten dan Als je eens naar de Kinepolis gaat met je vriendin en je neemt wat drank en wat sneukelgerief mee en je gaat achteraf nog eentje drinken zit je voor 2 personen snel aan €50. Vind ik iets teveel van het goeie...
Kleinere cinema's bieden zowat dezelfde films aan (hoewel niet allemaal) maar tja tis de naam hé...
Kleinere cinema's bieden zowat dezelfde films aan (hoewel niet allemaal) maar tja tis de naam hé...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Ik ga alleen als ik een paar tickets samengeraapt heb met bloed geven en iets te drinken smokkelt de vriendin naar binnen
Voor de rest naar de Siniscoop, daar valt de prijs wel mee al gaat dat voor de versnaperingen enzo ook wel achteruit.
Voor de rest naar de Siniscoop, daar valt de prijs wel mee al gaat dat voor de versnaperingen enzo ook wel achteruit.
-
- Moderator
- Contacteer:
Siniscoop...das St Niklaas? Daar aant station?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Klopt, jammer genoeg hebben ze daar niet altijd de films die ik wil zien En ik zit nog op het studententarief he ^^
Ik woon in Sinaai, een Kinepolis is nu eenmaal niet in de buurt
Ik woon in Sinaai, een Kinepolis is nu eenmaal niet in de buurt
- selder
- Moderator
Zonder problemen kunnen inscannen!MClaeys schreef:[...] Hoe goed werkt zo een scanner eigenlijk op een scherm? Ik heb laatst een ticket meegenomen dat ik in plaats van afdrukken op de iPad meehad (was voor een beurs), de code scannen ging niet dus moesten ze heb handmatig intypen.