Kosten péage Frankrijk en Italië

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn vriendin zou graag eens richting Rome gaan tijdens de dagen rond 1 november. Op zich een leuk idee echter...zijn we er nog niet aan uit of we per auto of per vliegtuig zouden gaan. Om deze beslissing te maken zoeken we naar een manier die op een betrouwbare manier kan uitrekenen wat de kosten (tol) zouden zijn onderweg.

De weg die we zouden zouden volgen is Gent-Brussel-Luxemburg en dan ofwel Zwitserland (Nancy-Basel-Milaan-Firenze) ofwel via Frankrijk (Dijon-Lyon-Grenoble-Torino-Genova-Livorno.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Wij gebruiken http://nl.mappy.com/ als we op reis gaan met de auto.
Tol(wegen) en hun prijs e.d. wordt aangeduid, net als brandstofprijzen.

De tol komt vrij goed overeen/is gelijk met de realiteit.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Je hebt ook viamichelin.com die dat goed kan :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Voor Zwitserland hebt ge ook een wegenvignet nodig he, en vanaf november ook winterbanden dacht ik.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

En in Frankrijk alcoholtesters...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

In Frankrijk heb je (minstens) 2 alcoholtesters in de wagen nodig, al dacht ik dat die regeling dan weer tijdelijk is uitgesteld daar de alcoholtesters nergens nog te verkrijgen waren. Al kan ik dat laatste niet met 100% zekerheid zeggen..
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Klopt allemaal, ook als je door Duitsland rijdt heb je vanaf oktober winterbanden nodig, al is het daar niet verplicht zolang het mooi weer is. Van het moment dat het echter fel begint te regenen of bij de minste sneeuw komen ze daar op straat om de buitenlanders te controleren en te zien of er wel een sneeuwvlokje op hun banden staat.

Péage in Frankrijk kan je snel & correct berekenen via... de site van de Péage :-D

Ik heb het even voor jou berekend, Brussel => Rome geeft 200 euro enkel voor Péage (=50 euro) + naft (=150 euro), daar kan je al een vliegticketje van kopen me dunkt ;-) Auto lijkt me alleen nuttig als je van plan bent om rond te reizen of heel veel bagage mee te nemen.

Opgelet trouwens: zowel in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk (sinds dit jaar) is het verboden om in je GPS waarschuwingen voor flitspalen te hebben steken, staan stevige boetes op!

Edit: en omdat ik gewoon zo curieus ben heb ik ook even vliegticketten (Brussels Airlines) voor je opgezocht: als je wat flexibel bent met de data kan je bijvoorbeeld van 02/11 tot 09/11 naar Rome met 2 personen voor 194 euro. Dan kan je de 200 euro van de terugreis met de auto zelfs nog gebruiken om ter plaatse een auto te huren voor een paar dagen, of om een chiquer hotel te boeken ;-) En om mij een souvenirke mee te brengen voor het uitrekenen :D

Edit 2: tijdens het sluiten van de tabs zie ik trouwens dat de site van de Péage zelf voorstelt om via Zwitserland te rijden, weet dus niet of dat wegenvignet er al bij zat :)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Mathy, enkel je vervoer van en naar de luchthavens niet vergeten ;)

Bij ons zou daar bv al €35.80 bij komen pp voor een h&t naar Zaventem met de trein...
En in Rome zelf, na wat snel zoekwerk, zou daar €19 pp voor een h&t bijkomen. Dus dan zijn je vervoerskosten voor de vlieger ook al direct +€100

Neemt niet weg dat je er sneller bent dan met de auto, maar met de auto kan je ondertussen ook nog eens ergens anders stoppen...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb zin om met m'n volgend lief en een ander 'paar' vrienden een roadtrip te doen naar Kroatië & Albanië. Zeer mooi 't schijnt :p
't Moet! En ik weet alvast dat ik al centjes aan de kant mag leggen, maar me ook goed voorbereiden :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Wel reisdata zijn niet echt flexibel mbt het werk van mijn vriendin (ze zijn daar nogal stipt in...). De dagen die ze kan nemen zijn van 30 oktober tot 5 november.

Alcoholtesters hebben wij reeds liggen in de auto (stuk of 20) en op de gps kunnen we de flitspalen uitzetten (momenteel staan ze er enkel in voor België...maar in het buitenland zal de GSM ook dienen als flitsverklikker...en ik ben een onwetend iemand. Als iemand dat voor mij kan doen, dan mogen ze dat ;-)). Ook winterbanden liggen al te wachten op ons (zijn besteld).

Vignet voor autosnelwegen in zwitserland kost 29 euro, dat hadden we al opgezocht.

Trein Gent-Brussel Nationale Luchthaven (heen/terug) kost ons 28euro pp + diabolo toeslag, dus 60 euro totaal
Trein naar Charleroi wilt de site van de nmbs momenteel niet berekenen :)

Telefonie = EDPnet + OVH
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb zin om met m'n volgend lief en een ander 'paar' vrienden een roadtrip te doen naar Kroatië & Albanië. Zeer mooi 't schijnt :p
hopelijk heb je een roestbak? Als je daar met een nieuwe auto komt is het maar de vraag of die ooit terug in belgië geraakt hoor :roll:

En kris als het maar voor een paar dagen is lijkt de vlieger iets makkelijker denk ik.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Zou inderdaad maar voor een paar dagen zijn (maximum 5 aaneengesloten dagen) maar we zitten ook met het werk van de vriendin : zij heeft om 17u gedaan te Brakel, dus om 18u in de luchthaven geraken is nogal moeilijk (2u voor opstijgen). Echter zien we dat bvb bij Ryanair alle vluchten 's avonds zijn. Eigenlijk moet ze dus al een dag verlof nemen zodat ze s avonds kan vertrekken, iets wat ik ook wat zonde vind. Daarom dat we uitkijken naar de wagen als alternatief. Bij bvb Ryanair betalen we zo-ie-zo al 2x 30 euro extra (heen en terug) voor een "oversized" tas. Daar zit bvb al mijn fotogerief in. Iets wat niet mee kan met de gewone bagage (kan er niet meer bij) qua afmetingen.

Telefonie = EDPnet + OVH
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Je zou je soms verschieten hoe duur vliegen is, ook al boek je maar een vlucht van enkele tientjes... Extra kosten rekenen mensen vaak niet.
Let wel op, parking kan ook geld kosten voor je wagen... maar als je ginds een huurauto moet huren betaal je uiteraard ook... Een huurauto is niet altijd goedkoop. En lange afstanden afleggen met moderne wagens is zelfs goed voor je wagen :-) Zo kunnen diesels met moderne filters eens regenereren. Had dit voor met mijn wagen, telletjes van "op onderhoud gaan" ging in plaats van omlaag, omhoog ;)

Zelf ga ik graag altijd met de wagen, geeft je de vrijheid die je wilt, kost soms wat meer, maar we zijn niet echt op vakantie als we nog achter een huurauto moeten lopen of openbaar vervoer nemen. Het is hoe iedereen dit zelf wilt.

Wil je besparen op je rit naar daar en doet een uurtje of 2 langer er niet toe? Rij dan 90 héél de weg... dat doet bij sommige auto's enorm veel.

PS: Je hebt mooie wegen langs daar :-) Ik zou al gewoon even naar daar rijden om ginds rond te rijden en terug te keren
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, Rome heb je op 3 dagen wel gezien, als je er een week over kan doen heb je genoeg mooie plekjes om te stoppen :angel:
Deze zomer hebben we eens niet via Aken,Keulen,Frankfurt Duitsland doorgereden, maar via Luxemburg, Saarbrucken Karlsruhe. 'kmoet zeggen mooie streek, daarna naar Augsburg en Munchen Innsbruck & de Brennerpas via het mooiste stukje (alhoewel Como is nog mooier) Noord Italie naar Bologna.
Daarna is het altijd rechtendoor tot in Rome ;-)
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Voor de peage in Italië moet je zeker op een 40€ (enkel) rekenen.

Voor vluchten naar Rome kan ik je Ryanair aanraden, vanuit Fiumicino ben je op 30m in de stad voor een 7€ (enkel) met de bus.

Verder is luchthaven Charleroi te doen met de trein + TEC bus.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

krisken schreef:Wel reisdata zijn niet echt flexibel mbt het werk van mijn vriendin (ze zijn daar nogal stipt in...). De dagen die ze kan nemen zijn van 30 oktober tot 5 november.

Alcoholtesters hebben wij reeds liggen in de auto (stuk of 20) en op de gps kunnen we de flitspalen uitzetten (momenteel staan ze er enkel in voor België...maar in het buitenland zal de GSM ook dienen als flitsverklikker...en ik ben een onwetend iemand. Als iemand dat voor mij kan doen, dan mogen ze dat ;-)). Ook winterbanden liggen al te wachten op ons (zijn besteld).

Vignet voor autosnelwegen in zwitserland kost 29 euro, dat hadden we al opgezocht.

Trein Gent-Brussel Nationale Luchthaven (heen/terug) kost ons 28euro pp + diabolo toeslag, dus 60 euro totaal
Trein naar Charleroi wilt de site van de nmbs momenteel niet berekenen :)
Puur ter info: NOOIT in Euro's betalen in Zwitserland (ook niet aan bancontact automaten of betaalterminals). Deze zomer hadden ze de vignet prijzen gelijk getrokken, dus evenveel CHF als EUR. Ik heb toen iemand gezien die niks terugkreeg op €40...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Goh, Rome heb je op 3 dagen wel gezien, als je er een week over kan doen heb je genoeg mooie plekjes om te stoppen
We zijn er enkele jaren geleden 5 dagen geweest en hebben onze voeten onder ons lijf gelopen (je kan in Rome dan ook alles te voet doen als je hotel goed gelegen is). Op drie dagen ga je dus toch keuzes moeten maken vrees ik... al moet je dat altijd hé.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

kweet het, kweet het... ik bedoel, rij niet in 1 rit naar ginder als je tijd genoeg hebt, er zijn op de heen en terugweg genoeg interessante plaatsen om een namiddag of avond door te brengen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”