Met Scarlet geen gehoor C470IP, wel bellen. Instellingen?

Plaats reactie
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

Sinds een jaar ben ik van Telenet naar Scarlet overgestapt. Ik heb alleen internet bij Scarlet, bij Telenet had ik ook alleen internet.
Ik heb dus geen vaste telefoon, alleen VDSL2 internet van Scarlet met hun Sagem modem.
Er is maar één aansluiting op de modem voor een computer, en twee tv-aansluitingen.
Daarom heb ik de aansluiting voor de computer op de modem verbonden met een netwerk switch (http://www.sitecom.com/network-switch-5-port/p/681), en het basisstation van de C470 IP ook aangesloten op de netwerk switch.
Op deze wijze was het ook aangesloten toen ik klant was bij Telenet en werkte het.

Nu ben ik klant bij Scarlet en werkt VOIP niet meer (ik heb de C470IP nu pas aangesloten).
De telefoon rinkelt wel als ik ergens heen bel, maar het probleem is dat de beller (ik dus) en degene die gebeld wordt elkaar niet kunnen horen.
Ik heb printscreens gemaakt van mijn C470IP en "Scarlet Sagem (VDSL2) modem" instellingen (bij het klikken op een thumbnail bij de C470IP instellingen en de Scarlet modem instellingen kan men op de site waar men terecht komt verder alle printscreens bekijken, moet men niet op elke thumbnail apart klikken).

Dit zijn mijn C470IP instellingen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dit zijn mijn "Scarlet Sagem (VDSL2) modem" instellingen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Welke instellingen moet ik aanpassen bij C470IP en/of de Scarlet modem?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Op de modem onder 'telephone' de poort (default 5060) aanpassen naar bv. 5070 en de modem rebooten :-D
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

Bedankt.
Het werkt.
Ik heb onder Telephone > bij "Gateway configuration"; bij "Outbound proxy"; en "Registrar / SIP domain" de port naar 5070 gebracht.
Is dit goed of is hier een poort die ik niet mocht veranderen?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dit lijkt mij inderdaad goed.
PS : je hebt wel 2 poorten voor pc's hoor!

Aan de achterkant zit één RJ45 voor PC. Aan de rechterkant zitten er 3 RJ45's : 1 voor PC, 2 voor TV.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”