Buiteninstallatie Telenet :(

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
gedeco
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Bon, ik ben dus geen klant bij Telenet.

Nadat de gevel van mijn woning gerenoveerd werd, besloot ik de diensten van Telenet te contacteren om de nutsleiding terug te bevestigen.

Tot 3x toe werd er door hun servicedesk ingehaakt wanneer ik vermelde geen klant te zijn.
OK, het 4de slachtoffer kreeg droogweg de vermelding dat ik die leiding eigenhandig ging doorknippen indien er ingehaakt werd.

Geen probleem, op het afgesproken tijdstip daagt er een Telenet Medewerker op. Hij maakt de correct afweging dat een plaatsen van een ladder tegen een bepleisterde gevel waarachter isolatie verwerkt zit, waarschijnlijk niet goed afloopt. Hij besluit dat er een hoogtewerker moet langskomen. (Alle lof voor die gast)
De hoogtewerker daagt op en bevestigde de kabels opnieuw.
Amper één maand later, hangen alle kabels weer los, zie foto (slecht bevestigd). De bevestiging raakt meer en meer los.

Deze keer heb ik echt niet het geduld om mijn tijd te verdoen aan de telefoon.

Indien er mij iemand contact met mij opneemt om het probleem te verhelpen, des te beter.
In het andere geval ga ik mij behelpen met een snoeischaar van 6 meter voor klimop.

gedeco
Bijlagen
telenet.jpg
(23.85 KiB) 1893 keer gedownload
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer
Provider

... haal die snoeischaar maar boven :banana:

Zulke toestanden zouden de dag van vandaag toch niet meer mogen gebeuren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

gedeco schreef:Hij maakt de correct afweging dat een plaatsen van een ladder tegen een bepleisterde gevel waarachter isolatie verwerkt zit, waarschijnlijk niet goed afloopt.
Ik zie het probleem niet meteen... je muur is toch niet van gipskarton hé.

Neemt natuurlijk niet weg dat men het deftig moet bevestigen.
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

6 cm isomo + beplaastering houdt de druk van een ladder niet tegen
approximated.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Heb jij geen buitenmuur dan ? Isolatie zit hier nog steeds TUSSEN twee muren :?
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

Oud huis zonder isolatie. Nieuwe techniek.
approximated.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer
Provider

ALs je huis een gewone ladder niet kan verdragen, dan vraag ik me af of het andere zaken zoals gure weersomstandigheden kan verdragen. :???:
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

Daarvoor dient de bepleistering. Het is een oud bakstenen huis
approximated.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Waarom die kabel niet in de goot leggen? Kan toch tegen water... :x Mijn voorgevel trekt op niks door die kabel...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Deze vorm van bepleistering word tegenwoordig veel gebruikt bij renovaties.
Wanneer de ladder redelijk recht tegen de gevel word geplaatst zal er geen probleem zijn, maar wie durft er dan nog op die ladder. :wink:
Plaats de ladder wat schuin en je hebt een veiliger gevoel als je op die ladder staat, maar ze prikt er dan wel doorheen natuurlijk.

Wat wel gebruikt kan worden is een plank of dergelijke om aan de kopse kanten van de ladder te bevestigen zodat men een groter draagvlak heeft.
Maar er zullen in het verleden al wel akkefietjes geweest zijn met ladders die door die isolatie heen prikten met als gevolg extra kosten voor de (onder)aannemer.
Dus is het nu paraplu open trekken en hoogtewerker bellen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

gedeco schreef:6 cm isomo + beplaastering houdt de druk van een ladder niet tegen
En is uiteraard ook niet de ideale bevestigingsondergrond voor zulke kabels ... zonder aangepast bevestigingsmateriaal.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Kon men de ladder niet tegen de dakgoot plaatsen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Bij de renovatie had je beter een buis IN je gevel laten aanbrengen... dan kon de coax er onzichtbaar doorlopen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

gedeco schreef:Indien er mij iemand contact met mij opneemt om het probleem te verhelpen, des te beter.
In het andere geval ga ik mij behelpen met een snoeischaar van 6 meter voor klimop.
De enige correcte manier om dit af te handelen is een aangetekende ingebrekestelling.
Je geeft Telenet een deadline tegen wanneer dit hersteld moet worden. Zoniet dreig je ermee de herstelling zelf te laten uitvoeren op hun kosten.

En of de ladder tegen een dakmuur kan geplaatst worden of niet, maakt natuurlijk niets uit, dat is het probleem van Telenet (of zijn onderaannemer).

Bij zo'n mooie gevelhestelling had ik ervoor gezorgd dat er in de 6cm dikke isolatie een buis zat waardoor de Telenet kabel kon gelegd werden (of had ik de kabel ingewerkt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer
Provider

gedeco schreef:Oud huis zonder isolatie. Nieuwe techniek.
Ik ken het systeem... dat is natuurlijk een systeem waarin je geen kabels, vijzen, whatever kan ophangen.... ik vraag me dus af, of het eigenlijk niet uw probleem is.

In dit systeem voorzie je een wachtbuis en laat je kabels trekken. Een beetje uw fout dus....
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

@bambipower

Niet helemaal, als dit werk gedaan is door een renovatiebedrijf dan moeten zij daar rekening mee houden als uitvoerder.

Aan de andere kant zie ik niet in waarom ik kosten zou moeten doen (buis kopen en laten verwerken in de isolatie) voor een bedrijf waarvan ik geen diensten afneem. Bestaat er hier een wettelijk kader rond en zo ja, waar is deze te vinden?

Telefonie = EDPnet + OVH
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Provider

een moeilijk geval... de techniek is inderdaad vrij nieuw, en voornamelijk gebruikt bij oudere huizen (geen spouwmuur nodig, goede issolatie die weinig plaats vraagt, laag gewicht)

op bipt lees ik :
Gebruik van privédomein door een operator

Voor de aanleg van kabels, bovengrondse lijnen en bijbehorende uitrustingen heeft elke operator van een openbaar telecommunicatienet het recht kosteloos vaste steunen aan te brengen op muren en gevels langs de openbare weg, gebruik te maken van open en onbebouwde gronden, of eigendommen zonder aanhechting of aanraking te overspannen of te overschrijden.

Indien een operator van een openbaar telecommunicatienet het voornemen heeft kabels, bovengrondse lijnen en bijbehorende uitrustingen aan te leggen, op te ruimen of hieraan werk uit te voeren, probeert hij met degene wiens eigendom tot steun dient dan wel overspannen of overschreden wordt, tot een overeenkomst te komen over de plaats en de wijze van uitvoering van het werk.

Bij gebrek aan overeenkomst geeft de operator aan degene wiens eigendom tot steun dient dan wel overspannen of overschreden wordt, bij een ter post aangetekend schrijven een duidelijke beschrijving van de voorgenomen plaats en de wijze van uitvoering van het werk.

Binnen acht vrije dagen na de ontvangst van dit schrijven kan degene wiens eigendom tot steun dient dan wel overspannen of overschreden wordt, een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het BIPT. De indiening van het bezwaarschrift schorst de uitvoering van het voornemen.

De persoon die het gemotiveerd bezwaarschrift indient, wordt verzocht een kopie bij te voegen van de ter post aangetekende brief die de operator heeft verstuurd, of de naam van de operator, alsook het volledige adres van de contactpersoon te vermelden.
http://www.bipt.be/NL/433/ShowContent/1 ... bels_.aspx

Door het feit dat voor het vernieuwen van de gevel, de kabel er eigenlijk al vasthing, kan ik me moeilijk voorstellen dat je de gevel kan vernieuwen, maar geen oplossing voorziet voor die kabel. Of jezelf nu verantwoordelijk bent, of je aannemer... dat weet ik ook niet (begin maar eens te procederen, dat kost een een 10voud aan misserie)

PS. Herstellingswerken zijn er nu zo en zo nodig.... daar waar de kabel is losgekomen, zal er vocht in het gaatje komen en bij vriestemperaturen de gevel verder en verder beschadigen. Dit zal vrij snel gaan...
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Aan de andere kant...als jij je huis wilt renoveren (zoals nu bvb die gevel) dan moet telenet maar een oplossing zoeken voor die kabel. Het doet er nu niet toe of dit telenet is of eender welke maatschappij (kan evengoed Belgacom zijn, die testen in bepaalde steden met glasvezel en hoe ze deze het beste vasthangen...gevel is één van de geteste zaken) maar ik wil de eerste die mij gaat tegenhouden om mijn eigendom te verfraaien nog wel eens tegen komen.

Ergens ben ik het wel eens dat een pvc buis in de isolatie de meest geschikte oplossing is, maar toch heb ik hier enkele bedenkingen bij:
- wie draait er op voor deze kosten?
- er moet zo-ie-zo een TN technicus langskomen om de kabel los te schroeven van de tap, deze door de buis te leiden en deze terug aan te sluiten aan de tap (maw de 3 medewerkers van Tn die dichtleggen hebben deze persoon ook niet geholpen)
- wie staat er in voor de kosten als er juist op het stuk dat tussen jouw isolatie zit een probleem is?

Persoonlijk ken ik de manier van isolatie niet die deze persoon heeft aangelegd maar hij mag al van geluk spreken dat deze technicus er van op de hoogte was dat een ladder daartegen zetten geen goed idee was! Ik vermoed dat bij een eventuele reparatie er snel een ladder tegen deze muur zou staan wegens onwetendheid...

Telefonie = EDPnet + OVH
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat denk ik ook.... het bedrijf dat ik ken, dat die dingen doet, raad dit systeem niet echt aan voor langs de straatkant. De ruitenwasser, integan,.... tis inderdaad snel gebeurd dat men er door zit. Aan de achterkant van je woonst heb je er zelf meer controle over. Als er iemand nogal bruusk zijn fiets parkeert tegen je gevel gaat hij erdoor...
de koe zegt boe
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Ben zelf niet 100% op de hoogte van de gangbare zaken, maar onderstaande lijkt me realistisch:
  • kosten leggen PVC buis zijn voor de eigenaar, indien deze wenst dat de kabel in een buis in zijn isolatie komt te liggen ivm het uitzicht of wat dan ook. Voor Telenet hoeft de kabel niet in een buis te zitten, maar kabel dient wel deftig bevestigd te zijn.
  • of je nu kiest voor een PVC-buis of bevestiging op de gevel, je hebt sowieso een technieker van Telenet nodig
  • bij een defecte kabel zijn de kosten voor Telenet lijkt me. Ook niet zo moeilijk: oude kabel uit de PVC-buis trekken en nieuwe erdoor trekken, dus geen beschadeging aan de gevel.
Indien men bij reparatie een ladder tegen de gevel zet en dan de gevel beschadigd, dan zal Telenet moeten instaan voor de kosten van de herstellingswerken. Potje breken = potje betalen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ondertussen een telefoontje gedaan, met iemand die dit systeem plaatst....

volgens hem zit de fout bij telenet :-D telenet moet met lange pluggen werken (afhankelijk van de dikte issolatie). Pluggen van bvb 10cm lang kunnen een kabel wel dragen....
de koe zegt boe
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

Ik zou deze kabel laten vastleggen met behulp van muurbeugels waarbij de draadstang wordt vastgeschroefd in de onderliggende, stevige bakstenen muur. De plug wordt dus geplaatst in de bakstenenmuur.
Door de pleisterlaag en door de isolatie heen want deze zijn beiden toch niet draagkrachtig genoeg.
Uiteraard best in een roestvrijstalen uitvoering zodat men achteraf niet geconfronteerd wordt met roest op het mooie pleisterwerk.
Indien men dan het geboorde gaatje netjes vult (niet helemaal, maar bijna geheel) met een hydrofobe kit (die compatibel is met het isolatiemateriaal én het pleisterwerk) alvorens de muurbeugel vast te schroeven in de bakstenen, is men tevens ook gevrijwaard van indringend vocht op de plek van deze doorboring.
De kabel ligt dan wel niet in het pleisterwerk (net zoals nu trouwens) maar men kan dan wel zeer makkelijk deze toch wel stijve kabel vlot manipuleren in de toekomst. Mocht dit om de één of andere reden nodig zijn.
Met een buis ingewerkt in de pleisterlaag ligt dit mijn inziens toch gevoelig moeilijker/ minder praktisch.

Afbeelding

Edit: je was net wat vroeger met je bericht bambipower. :wink:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Provider

de persoon die ik gesproken heb, die vertelde dat in vele gevallen een wachtbuis niet zo altijd haalbaar is. Dit systeem wordt al gebruikt met piepschuim vanaf een dikte van 2cm, daarboven nog een gipslaag tot 1cm dikte, kan te weinig zijn voor een wachtbuis.
de koe zegt boe
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer
Provider

Wat ik mij al jaren af vraag is waar telenet het recht haalt om kabels op iemands zijn gevel te plaatsen?
Ze doen dit zonder enige vergoeding omdat dit blijkbaar veel goedkoper is dan in de grond
Telenet is toch geen maatschappij van openbaar nut maar een privemaatschappij
Belgacom plaatst toch ook geen kabels op de gevels
Zelfs elektriciteitsmaatschappij plaatsen hun kabels op palen of in de grond
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

lion51 schreef:Wat ik mij al jaren af vraag is waar telenet het recht haalt om kabels op iemands zijn gevel te plaatsen?
Misschien moet je de thread dan eens lezen... Bambipower heeft het antwoord reeds gepost.
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer
Provider

Sorry had dit niet gelezen maar men legt iedere burger regels op als men wilt verbouwen maar zoals vele gevels er soms uitzien met de kabels van telenet erop is het echt een zicht bevuiling
Sommige onderaannemers van telenet maken er een zooitje van.
Da is de reden van mijn reactie hierop
Via politici hebben ze dat recht verkregen nu zouden die zelfde politici eens regels moeten opstellen voor vergoedingen en netheid van uitvoering of gewoon verplichten alles in de grond te stoppen.
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

r2504 schreef:Bij de renovatie had je beter een buis IN je gevel laten aanbrengen... dan kon de coax er onzichtbaar doorlopen.
Daar is uiteraard iets over te zeggen, maar dan moet je ook rekening houden dat mijn buren hun gevel op deze wijze gaan renoveren endat aftakpunten bereikbaar moeten zijn.

Persoonlijk ben ik van mening dat elk nutsbedrijf wettelijk mijn gevel MAG gebruiken, voorzover dit netjes gebeurd. Hoe zij dit doen is hun probleem. Ik ben geen klant. Indien de kabel netjes bevestigd wordt tegen de dakgoot ben ik al heel tevreden.
approximated.
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

bambipower schreef:
gedeco schreef:Oud huis zonder isolatie. Nieuwe techniek.
.... ik vraag me dus af, of het eigenlijk niet uw probleem is.

In dit systeem voorzie je een wachtbuis en laat je kabels trekken. Een beetje uw fout dus....

Nee, mijn probleem niet. Het moet netjes of de kabel verdwijnt. Vooral de onbehulpzaamheid van hun servicedesk zit me hoog.
Als je ziet hoe ze de kabel bij mijn gebuur geplaatst hebben: Geen commentaar.
Bijlagen
telenet2bis.jpg
(37.1 KiB) 1309 keer gedownload
approximated.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer
Provider

Eigenlijk zou voor zo'n netwerk problemen er een apart nummer moeten zijn, bij voorkeur gratis. Het is ook in hun voordeel qua continuïteit van de dienstverlening dat de klanten eenvoudig en correct telenet kunnen informeren.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

De installateur heeft die kabel niet goed bevestigd, zoiets kan je stevig bevestigen met een draadstang en zoals hierboven in eternum zijn post een muurbeugel. Een draadstang kan men ook door slijpen als men een langer stuk wil en dan met 2-componenten bevestigen, dat spuit men in de (bakstenen)muur en komt nooit meer los. Deze methode gebruiken wij regelmatig om iets te bevestigen in een muur, zeker bij muren die aan de buitenkant niet echt stevig zijn.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer
Provider

gedeco,

Ik wil dit graag verder laten onderzoeken en zo snel mogelijk iemand langssturen om dit in orde te brengen. Kun je mij in een PB je exacte adres laten weten?
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

PB naar Charlotte.

Alvast bedankt voor de moeite!

Geert
approximated.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

lion51 schreef:Via politici hebben ze dat recht verkregen nu zouden die zelfde politici eens regels moeten opstellen voor vergoedingen en netheid van uitvoering of gewoon verplichten alles in de grond te stoppen.
Die politici hebben de coaxkabel verkocht aan Amerikanen, ze hadden beter moeten weten, maar de eenmalige opbrengst voor de gemeentekassen was het enige dat telde natuurlijk.
En kijk maar eens hoe Amerikanen kabels ophangen: http://www.google.be/search?q=utility+poles&tbm=isch

Verplichten om alles in de grond te stoppen is inderdaad het beste... maar dat zou dan een exclusieve bevoegdheid moeten zijn van een door de overheid gereguleerde infrastructuurbeheerder.
Het onderzoek van http://www.terrainproject.be/ is alvast een stap in de goede richting, maar zo'n kleinschalig onderzoeksproject is voorlopig niets waard zolang een Amerikaans privébedrijf als Telenet onze politici met succes kan manipuleren.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

bambipower schreef:Op bipt lees ik :
Gebruik van privédomein door een operator

Voor de aanleg van kabels, bovengrondse lijnen en bijbehorende uitrustingen heeft elke operator van een openbaar telecommunicatienet het recht kosteloos vaste steunen aan te brengen op muren en gevels langs de openbare weg, gebruik te maken van open en onbebouwde gronden, of eigendommen zonder aanhechting of aanraking te overspannen of te overschrijden.

Indien een operator van een openbaar telecommunicatienet het voornemen heeft kabels, bovengrondse lijnen en bijbehorende uitrustingen aan te leggen, op te ruimen of hieraan werk uit te voeren, probeert hij met degene wiens eigendom tot steun dient dan wel overspannen of overschreden wordt, tot een overeenkomst te komen over de plaats en de wijze van uitvoering van het werk.

Bij gebrek aan overeenkomst geeft de operator aan degene wiens eigendom tot steun dient dan wel overspannen of overschreden wordt, bij een ter post aangetekend schrijven een duidelijke beschrijving van de voorgenomen plaats en de wijze van uitvoering van het werk.

Binnen acht vrije dagen na de ontvangst van dit schrijven kan degene wiens eigendom tot steun dient dan wel overspannen of overschreden wordt, een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het BIPT. De indiening van het bezwaarschrift schorst de uitvoering van het voornemen.

De persoon die het gemotiveerd bezwaarschrift indient, wordt verzocht een kopie bij te voegen van de ter post aangetekende brief die de operator heeft verstuurd, of de naam van de operator, alsook het volledige adres van de contactpersoon te vermelden.
http://www.bipt.be/NL/433/ShowContent/1 ... bels_.aspx
De vraag is natuurlijk wat ze verstaan onder het begrip "vaste steunen". Want een kabel vastleggen zoals telenet dat doet kan je niet een "vaste steun" noemen mijn inziens. Deze methode ondersteund de kabel helemaal niet, het is jouw muur die deze kabel de steun geeft (ttz coax bevestigen ze tegen je muur met een U-vorming stuk over).

Dit is natuurlijk ook BIPT proza, maar een echte wettekst vind ik hier zo niet meteen rond (dus de wettekst zelf, niet het stuk dat site op de site van het BIPT).

Telefonie = EDPnet + OVH
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Provider

hier lees ik :
De kabelmaatschappijen hebben het recht om voor de aanleg van de kabels en de bijhorende uitrustingen van hun kabelnetten, op blijvende wijze steunen en ankers aan te brengen op muren en gevels die uitkomen op de openbare weg en hun kabels in open en onbebouwde grond aan te leggen of zonder vasthechting of aanraking boven particuliere eigendommen te laten doorgaan (art. 110 van de decreten betreffende de radio-omroep en de televisie, gecoördineerd op 25 januari 1995);
een beetje tzelfde dus http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps ... asp?id=272

hier ook nog meer info (dat artikel 110 dus) http://www.vlaamseregulatormedia.be/med ... 202009.pdf
de koe zegt boe
Telenet
ISP Official
ISP Official
Provider

gedeco,

We hebben je vandaag meermaals proberen te contacteren hierover.

Morgen (29/08) komt er in de loop van de dag een technicus langs om de situatie te analyseren. Deze zal nog geen herstellingswerken uitvoeren en je hoeft hier ook niet voor thuis te blijven.

Deze persoon heeft de nodige instructies gekregen en is op de hoogte van het feit dat er geen ladder tegen de muur mag geplaatst worden.

Na deze analyse nemen we opnieuw contact met je op voor verdere stappen.
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

Ondanks meerdere techniekers, contacten met Charlotte zijn we nog geen stap verder.
De aangetekende ingebrekestelling is de deur uit en binnenkort wordt er geknipt.
Mijn geduld loopt op zijn eind.
approximated.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

En soms kan het ook makkelijk ...., eergisteren stond er een Technieker voor de deur om het aansluitpunt terug tegen de muur te boren (ik woon ondertussen al 5 jaar in m'n nieuwbouw!). Ik woon op het einde van zo'n aftakpunt en vroeg dus om die doos ipv van op mijn gevel op de gevel van de buren(m'n ouders) te boren. Na een tas koffie en 2 marsepeinekes was dit geen enkel probleem. ('t was z'n eerste werk, anders kreeg hij gerust een borrel erbij ook) :angel:
Soit, zorg dus altijd voor een wachtbuis in je gevel, 't is een pak mooier dan zo'n zwarte kabel over je muur....
Telenet
ISP Official
ISP Official
Provider

gedeco,

Kun je ons meer info geven over de laatste afspraak?
Is er iemand langs geweest? Weet je waarom de kabel niet verwijderd werd?
gedeco
Pro Member
Pro Member
Provider

Vandaag bij mijn thuiskomst was de kabel ineens netjes geplaats. Nu nog hopen dat het blijft.
De laatste afspraak? Er is hier iemand geweest om na te kijken of de kabel weg mocht en die heeft beslist dat de kabel ooit wel eens weer gebruikt zou worden. (Het ontgaat me totaal, de enigste mogelijke aansluiting, betreft mijn gebuur, die geen klant is en waarschijnlijk de overstap in de komende generaties niet zal maken. Dus er werden kosten gemaakt voor iets dat niet gebruikt wordt. Er zijn toch al een 6-tal werfbezoeken door telenet gebeurd, dus dacht ik dat het voor jullie goedkoper was van die kabel te verwijderen en tevens voor mij een oplossing zou brengen.Maar dit terzijde)

Geert
approximated.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”