Versterking dvb-t signaal multiplex nr5 Franse TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

Goed nieuws voor wie ontvangst heeft (of net te weinig had) van de Franse dvb-t (zendmast Bouvigny).
De voorheen zwakker uitgezonden multiplex nr5 (kanaal 31) met daarop de zenders TF1 HD, France 2 HD, M6 HD werd sinds kort hoger opgehangen en ook veel sterker doorgestraald (van 20 naar 80 KW). HD kwaliteit, dus prima beeldkwaliteit als je ze kan ontvangen...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

mooi om te melden.
Als het bij U lukt in Gent, zal hier ook lukken dan.
Vanavond eens scannen
doodzonde dat 90% hier in Vlaanderen achter speciale decoder zit. Ik vindt dat alle Vlaamse zenders hierop gratis zouden moeten
plaatsnemen, of dat ze anders hun licentie kwijtspelen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

Woon wel op een dakflat, ik schat zo'n 65 meter hoog. Antenne is een kleine 'baksteenvorm' antenne, geen hark (die zijn wel veel beter maar vallen te veel op ...)

Op gelijkvloers zou deze ontvangst niet mogelijk zijn.
De verandering is bij mij wel duidelijk te zien, ik had vroeger slechts uitzonderlijk eens ontvangst van die hd zenders, nu heeft mijn ontvangstbalkje al dagen volledig aan.

Een goede site voor een inschatting van dvb-t ontvangst is http://www.tnttest.org/
(voor de Franse zenders toch, de Belgische staan er ook bij maar blijkbaar weten ze niet dat er in Gent ook een dvb-t antenne staat ...)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Bedankt voor de update!

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”