Hallo,
Ik heb eigenlijk volgend probleem
ik had graag dat de cel f3 een geel kleurtje krijgt 7 dagen voor de systeemdatum ( het is te zeggen als je 3 maanden bij de ingevulde datum telt en dan vanaf 7 dagen voor de systeem datum): dit werkt.
Maar indien de systeemdatum bereikt is of later dan moet het rood kleuren. Afzonderlijk werkt dit maar tezamen niet ...
Wellicht omdat er nog steeds aan de eerste regel is voldaan ... ik had gedacht dat wanneer er aan voorwaarde 2 is voldaan hij wel rood zou kleuren maar dat is blijkbaar niet het geval.
Iemang goed in excel want hier is het jaren geleden ...
Alvast bedankt
excel voorwaardelijke opmaak
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Hmm, moet je niet gewoon volgende formule in de tweede conditie ingeven?
=DATE(YEAR(E3),MONTH(E3)+3,DAY(E3))<=TODAY()
Als ik dan bvb 12/5/12 ingeef als datum, kleurt die mooi rood.
=DATE(YEAR(E3),MONTH(E3)+3,DAY(E3))<=TODAY()
Als ik dan bvb 12/5/12 ingeef als datum, kleurt die mooi rood.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Hier blijft gewoon alles geel (wel vervangen door vandaag). Het werkt wel goed als ik slechts enkel de rode voorwaarde opgeef .. dan doet hij wat hij moet.
Of als je alletwee de voorwaarden ingeeft en de volgorde van de opmaak aanpast maar dan doet hij het rode goed en het gele weer niet
Of als je alletwee de voorwaarden ingeeft en de volgorde van de opmaak aanpast maar dan doet hij het rode goed en het gele weer niet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik probeer het te begrijpen. Wanneer moet (met een systeemdatum van 20/8/2012) de cel juist geel kleuren en wanneer rood (precieze datum)?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Hallo,
stel dat je bij opnamedatum 13/02/2012 opgeeft ... dan moet de andere cel bijvoorbeeld rood oplichten exact 3 maand later (hoeft zelfs geen datum in te komen zoals in het voorbeeld: enkel de opmaak is ok).
de laatste 6 of 7dagen voor het vervallen dient de cel echter geel te kleuren ... om aan te duiden dat het eens moet bekeken worden ...
Hopelijk is het een beetje duidelijk
stel dat je bij opnamedatum 13/02/2012 opgeeft ... dan moet de andere cel bijvoorbeeld rood oplichten exact 3 maand later (hoeft zelfs geen datum in te komen zoals in het voorbeeld: enkel de opmaak is ok).
de laatste 6 of 7dagen voor het vervallen dient de cel echter geel te kleuren ... om aan te duiden dat het eens moet bekeken worden ...
Hopelijk is het een beetje duidelijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Gewoon de volgende van de formatteringregels omwisselen en ervoor te zorgen dat ze alle 2 worden uitgevoerd?
Dus vinkje op het einde van elke regel uitvinken.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Zelf ook aan het testen geweest en tot de zelfde oplossing gekomen als Astralon: De beide regels die gelden voor F3 van plaats omwisselen en het vinkje op het einde van de regel wegnemen.Astralon schreef:Gewoon de volgende van de formatteringregels omwisselen en ervoor te zorgen dat ze alle 2 worden uitgevoerd?
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato