laptop

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
saskia

Hoi,
Ik heb al een hele tijd een laptop die aan mijn pc hangt,nu is dat al een paar dagen dat ik niet meer op internet geraak met mijn laptop ook niet als ik hem rechtstreeks aan mijn modem hang;
De modem synchroniseert maar ik kan niet op internet.
Wie kan mij helpen?
mvg
Saskia
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wat voor modem is het? Een ethernetmodem? Een USB-modem?

Indien ethernetmodem, kijk eens in de webinterface naar de status. Of er daar nergens foutmeldingen staan.

Indien USB-modem, welke fout krijg je als je probeert in te bellen?

Je zal toch een beetje meer info moeten geven over je PC, merk en type modem, ...

Cheers
Afbeelding
Saskia

Het is een toshiba laptop die draait met windows xp home en de modem is een assus usb modem.
Normaal ga ik op internet via een icoontje op het bureaublad,maar dat lukt niet meer als ik daar dubbel op klikt gebeurt er niks meer.
Mijn laptop is verbonden met de pc via een crossed cable
mm2
Pro Member
Pro Member

Misschien gebruik maken van de "system restore" (systeemherstel) functie die je kan vinden onder Start => Help and support (althans in XP pro - ik denk dat deze functie ook in XP home bestaat).

Daarmee kan je eenvoudig teruggaan naar een moment dat de verbinding wel nog goed werkte.

Voorwaarde is wel dat je weet vanaf welke dag het probleem zich voordeed zodat je het herstelpunt van de dag net daarvoor kan terugzetten toen het zeker nog werkte. Vergeet ook niet dat alle software veranderingen/installaties die je gedaan hebt na de dag van het herstelpunt weg zijn. (je documenten en mails blijven wel volledig behouden).
stephan
Elite Poster
Elite Poster

in xp home :

start => all programs => accesoires => system tools => system restore
en dan : reset computer to an earlier time

voila :wink:

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als de modem herkend wordt door windows (het icoontje in de taakbalk is groen) en de modem synched, maar hij belt gewoon niet meer in en je krijgt geen foutmelding ofzo. Dan zou ik de drivers eens herinstalleren. Ik zou de system restore pas als laatste optie gebruiken. De driver volledig verwijderen en dan terug installeren. De modem pas insteken als de driver geïnstalleerd is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”