Sat ervaringen (split)

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

MClaeys schreef:
raf1 schreef:Mijn gouden raad: Als twee honden vechten om de gouden kabelschat, neem je beter meteen een schotelantenne met Linux-ontvanger.

Daar ga ik toch ook eens wat over opzoeken. Hebt ge goede betrouwbare links om bij te beginnen?

Heel binnenkort volgt hier op userbase een post over m'n eigen ervaringen. Ik installeer deze week namelijk een schotelantenne om het analoge kabelabo definitief te vervangen.
Volgende links hebben me geholpen in m'n keuze:
http://www.detransponder.nl/Downloads.php#specials
http://www.sat4all.com

[Mod Edit] afgesplitst van de Telenet topic
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Een goeie tutorial zou grensverlagend kunnen werken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

raf1 schreef:
MClaeys schreef:
raf1 schreef:Mijn gouden raad: Als twee honden vechten om de gouden kabelschat, neem je beter meteen een schotelantenne met Linux-ontvanger.

Daar ga ik toch ook eens wat over opzoeken. Hebt ge goede betrouwbare links om bij te beginnen?

Heel binnenkort volgt hier op userbase een post over m'n eigen ervaringen. Ik installeer deze week namelijk een schotelantenne om het analoge kabelabo definitief te vervangen.
Volgende links hebben me geholpen in m'n keuze:
http://www.detransponder.nl/Downloads.php#specials
http://www.sat4all.com

Ik ben goeie maand geleden ook geswitcht naar een schotel met 4 LNB's en een VU+ Ultimo met een TV Vlaanderen smartcard en Basic Light abonnement.

Het is bijna te mooi om waar te zijn: ik kan mijn opnames meenemen op reis (op HDD met mediaplayer die je analoog of via HDMI op tv aansluit), kan op iPad kijken (jammer genoeg enkel SD), kan streamen over netwerk en zelfs over internet (al is upload daar bij momenten wel te traag voor, afhankelijk van bitrate stream).
Daarnaast kan ik ook terugkerende opnames inplannen op basis van een bepaalde string die dan al dan niet matcht (kan je manueel in xml toevoegen). Opnames kunnen ook bijgeknipt worden. Backuppen kan ook (iedere dag middels crontab en rysnc naar NFS share NAS). Heb HDD van 2TB en VU+ Ultimo zitten.

En wellicht nog veel meer, maar mijn box is redelijk standaard geconfigureerd.

Die Belgacom/Telenet gevallekes lijken precies wel de prehistorie vergeleken daarmee. Om nog maar te zwijgen van alle FTA satelliet kanalen die je kan ontvangen waar je bij Telenet/Belgacom voor moet betalen (bvb BBC 3, 4 en HD).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Satteliet heeft zijn voordelen en zijn nadelen (zenderlijsten,weersinvloeden, andere), maar zelf zeer tevreden.
BBC etc. ga je binnenkort wss niet meer kunnen ontvangen (tenzij je aan de zee woont).
Ook maar 1 kaart nodig voor heel het gezin (oscam, cccam).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Woon 60 km van de Belgische kust, is dat ook te ver?

Meen inderdaad eens iets gelezen te hebben dat ze de footprint van Astra 2 zouden verkleinen, iemand die daar een actuele kaart/info over heeft?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=19631

Zal mij ook benieuwen hoe een vaart die smallere spotbeam zal lopen.
Hebben TN analoog al opgezegd wilde gaan voor sateliet maar wilde toch graag de BBC's kunnen ontvangen.
Weepee TV is oop een optie maar kan natuurlijk niet blijven wachten.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik gok dat het goed zal meevallen om de BBC te ontvangen met de smalle beam.
Mijn broer woonde voorheen in Varna, Bulgarije , aan de Zwarte zee. Dat ligt volledig buiten het bereik van de Astra-satelliet. Toch konden ze TV-vlaanderen er goed ontvangen. Ik meen zelfs met een 90 cm schotel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ja, duimen maar! Bovendien zijn er weinig mensen die schijnbaar doorhebben dat het gebruik van een satelliet-ontvanger het volume van je internet verbruik gevoelig verlaagt! Met als gevolg dat ik met 2GB van Mobile Vikings méér dan voldoende heb per maand...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wied schreef:Bovendien zijn er weinig mensen die schijnbaar doorhebben dat het gebruik van een satelliet-ontvanger het volume van je internet verbruik gevoelig verlaagt!


Die moet je eens verklaren.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

nogal eenvoudig, lijkt mij. Opnemen van films vreet bandbreedte, behalve igv gebruik van een satelliet-ontvanger. Bijgevolg heb ik weinig nodig voor surfen, email, youtube, enz. enz...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

kwatch natuurlijk, alsof ik minder zou downloaden omdat ik meer zenders op m'n tv heb...uiteindelijk download ik iets dat (nog) niet op den tv te zien is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ge moogt het kwatch noemen, ik noem het voetafdruk!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het is zeer nobel van u om uw footprint te verkleinen door via wireless internet te surfen ipv via een dsl/kabelmodem. :bang:
Soit, ik vind het geen argument, maar als jij toekomt met een trage internetverbinding en 2GB vind ik dat prima
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

daarover beslis ikzelf, iemand anders hoeft dit niet prima te vinden! En het hele verhaal over wifi, hotspots, funspots, e.d. stemt je niet tot nadenken dan!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik snap hem niet hoor ? De hotspots zijn toch gewoon een commerciële zet van de internetproviders, wat dit te maken heeft met sat ervaring gaat me te boven ?
(je kan die dingen gewoon afzetten wanneer je hier geen gebruik van wil maken)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als je een VU+ wil kopen , kun je mss nog even wachten . Er gaan nieuwe toestellen uitkomen . Grootste nieuwigheid voor de duo is dat deze dan verwisselbare tuners gaat hebben ipv onboard . Ook worden ze uitgerust met 1 insteek module met 2 dvb-s2 tuners op . Dus de duo kan 3 tuners gaan hebben en de ultimo 4 .
Ook gaat het nieuwe model 2 displays vooraan hebben . Dan nog een dualcore 1.3ghz processor ........ . Ik zou nog even wachten dus :) . Ook ben ik eens benieuwd op dreammultimedia hun antwoord :wink: .

Afbeelding
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

raf1 schreef:
MClaeys schreef:
raf1 schreef:Mijn gouden raad: Als twee honden vechten om de gouden kabelschat, neem je beter meteen een schotelantenne met Linux-ontvanger.

Daar ga ik toch ook eens wat over opzoeken. Hebt ge goede betrouwbare links om bij te beginnen?

Heel binnenkort volgt hier op userbase een post over m'n eigen ervaringen. Ik installeer deze week namelijk een schotelantenne om het analoge kabelabo definitief te vervangen.
Volgende links hebben me geholpen in m'n keuze:
http://www.detransponder.nl/Downloads.php#specials
http://www.sat4all.com

[Mod Edit] afgesplitst van de Telenet topic


Waarom niet http://www.luxsat.be proberen? Bij Sat4all krijg ik regelmatig te horen dat je nogal makkelijk afgezeikt wordt

EDIT 1:
TomG schreef:Ik ben goeie maand geleden ook geswitcht naar een schotel met 4 LNB's en een VU+ Ultimo met een TV Vlaanderen smartcard en Basic Light abonnement.

Het is bijna te mooi om waar te zijn: ik kan mijn opnames meenemen op reis (op HDD met mediaplayer die je analoog of via HDMI op tv aansluit), kan op iPad kijken (jammer genoeg enkel SD), kan streamen over netwerk en zelfs over internet (al is upload daar bij momenten wel te traag voor, afhankelijk van bitrate stream).
Daarnaast kan ik ook terugkerende opnames inplannen op basis van een bepaalde string die dan al dan niet matcht (kan je manueel in xml toevoegen). Opnames kunnen ook bijgeknipt worden. Backuppen kan ook (iedere dag middels crontab en rysnc naar NFS share NAS). Heb HDD van 2TB en VU+ Ultimo zitten.

En wellicht nog veel meer, maar mijn box is redelijk standaard geconfigureerd.

Die Belgacom/Telenet gevallekes lijken precies wel de prehistorie vergeleken daarmee. Om nog maar te zwijgen van alle FTA satelliet kanalen die je kan ontvangen waar je bij Telenet/Belgacom voor moet betalen (bvb BBC 3, 4 en HD).


Blij dat je het licht hebt gezien :-D

EDIT2:
silencer schreef:Satteliet heeft zijn voordelen en zijn nadelen (zenderlijsten,weersinvloeden, andere), maar zelf zeer tevreden.
BBC etc. ga je binnenkort wss niet meer kunnen ontvangen (tenzij je aan de zee woont).
Ook maar 1 kaart nodig voor heel het gezin (oscam, cccam).


De zogenaamde "spotbeam" die ze gaan introduceren. Dan hang je toch een grotere schotel? Het blijkt wel mogelijk te zijn om landinwaarts deze zenders nog te ontvangen, maar de schotel moet groter. En tot 120cm heb je geen bouwvergunning nodig. Hier hangt nu 88 cm tegen de gevel. Als ze die spotbeam introduceren dan komt er meteen 120cm tegen de gevel.

EDIT3:
dopke schreef:Als je een VU+ wil kopen , kun je mss nog even wachten . Er gaan nieuwe toestellen uitkomen . Grootste nieuwigheid voor de duo is dat deze dan verwisselbare tuners gaat hebben ipv onboard . Ook worden ze uitgerust met 1 insteek module met 2 dvb-s2 tuners op . Dus de duo kan 3 tuners gaan hebben en de ultimo 4 .
Ook gaat het nieuwe model 2 displays vooraan hebben . Dan nog een dualcore 1.3ghz processor ........ . Ik zou nog even wachten dus :) . Ook ben ik eens benieuwd op dreammultimedia hun antwoord :wink: .

Lijkt mij inderdaad dat ze bij VU steeds maar meer voorsprong nemen op Dream Multimedia. Als mijn DB800 ooit de geest mocht geven, dan denk ik er sterk aan om VU in huis te nemen.
Laatst gewijzigd door TiTanium op 27 jul 2012, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verschillende dubbele posten bijeen gevoegd, volgende keer in 1 post gieten aub!
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

dat afzeiken valt daar wel mee! Dit gebeurt trouwens op de meeste fora, daarom dat ik niet te snel van mening verander...
Bedankt trouwens voor de tip, die luxsat moet ik eens leren kennen.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Schotel tot 120cm geen bouwvergunning nodig (in bepaalde gevallen) ?
Voor één van 78cm is het hier wel nodig (voorgevel).

Heeft BGC/telenet ook 24 BBC HD kanalen voor de olympische spelen ?

Blijkbaar kan ik met openpli geen gelijktijdige opnames (dezelfde transponder) plannen om mn dm800, spijtig.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb de ultimo nu al een tijd . Beste aankoop ooit . Had daarvoor de duo , en ik moet zeggen , de ultimo overtreft op elk gebied ( ook op beeld , geen onboard tuners ) . In al die tijd nooit een green screen gehad , is snel en draait lekker koel ( heef DM het nogal eens moeilijk mee 8) ) .

Als de duo2 uitkomt , ga ik er dadelijk om , komt de ultimo te koop te staan :wink: .

@jack , de dm 800 heb ik ook gehad , en ik moet zeggen , zonder extra koeling ( laptop usb koeler ) was dat een zeer onstabiel " geval" , vooal door de grote warmte in dat kleine bakske .

Afbeelding


Koeling ging via usb van de tv , dus tv uit vielen die stil , zo ook gemerkt dat de alps tuner hierin voor de hitte en dus ook slechte werking zorgde . Voor 459 € een dure fout .
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Een van mijn twee dm800's heeft ook een koelingsprobleem, fan500tr (zal iets minder zijn via usb) lost het wel op.
Maar de oude kernels (van 2006) van de Dm800 spelen echt parten (geen etx4, ntfs support, ...). Zal nooit meer zo'n toestel kopen ! Andere fabrikanten hebben de 3.0 of 3.1 kernel al !
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”