Problemen Proximus buitenland ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Vorig jaar of een paar maanden geleden zijn Proximus klanten in Frankrijk even onbereikbaar geweest, en heb de indruk dat het nu weer van dat is. Ik kan gewoonweg niemand bereiken.
Laatst gewijzigd door decat 22 jul 2012, 17:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
ook melding op skynet site
mvgImportant message
Dear customer, we experience some congestion problems with our international traffic. We recommend you to switch off your phone and try later. Proximus is making every effort to solve this as quickly as possible. Please accept our apologies.
Reference Code : Roaming
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
- Bedankt: 2 keer
Zelfde hier in Nederland, sinds vanmiddag opeens onmogelijk om te bellen. Na reboot telefoon onmogelijk te verbinden met welk netwerk dan ook.
EDIT: Zelfde bericht staat nu ook op website Belgacom/Proximus
EDIT: Zelfde bericht staat nu ook op website Belgacom/Proximus
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
- Bedankt: 2 keer
Toch schandalig dat een grote provider als Proximus (bijna exact) een jaar later nog altijd niet voor fatsoenlijke buitenland roaming kan zorgen... Base was toch zo slecht nog niet
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
techniek kan altijd een keer falen.
Er bestaat nergens ter wereld een provider die kan zeggen ons netwerk wekt altijd 100% perfect
Er bestaat nergens ter wereld een provider die kan zeggen ons netwerk wekt altijd 100% perfect
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Jeroentje1991 schreef:Toch schandalig dat een grote provider als Proximus (bijna exact) een jaar later nog altijd niet voor fatsoenlijke buitenland roaming kan zorgen... Base was toch zo slecht nog niet
Wat proximusboyke zei, techniek kan altijd falen.
Als er eens een panne voorvalt zijn dat ook factoren die handig kunnen zijn naar een zoektocht voor verbetering.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Wat ik wel zie deze keer is er communicatie via proximus.be / belgacom.be / skynet.be / twitter ...
Dus qua communicatie doen ze vrij goede pogingen. De vraag is waar loopt het technisch verkeerd, ik begrijp dat er waarschijnlijk in vakantieperiodes korte enorme pieken roaming in zijn die misschien verkeerd zijn ingeschat.
Dus qua communicatie doen ze vrij goede pogingen. De vraag is waar loopt het technisch verkeerd, ik begrijp dat er waarschijnlijk in vakantieperiodes korte enorme pieken roaming in zijn die misschien verkeerd zijn ingeschat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Techniek kan falen, maar tegen dezelfde muur lopen is ook stom hé
Best lastig voor mensen die op dit druk weekend op vakantie vertrekken of naar huis gaan.
Best lastig voor mensen die op dit druk weekend op vakantie vertrekken of naar huis gaan.
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Het is nog niet zeker of er "tegen dezelfde muur" aangelopen wordt. Het gaat misschien over een totaal ander probleem dan verleden jaar. Hopelijk kan Proximus hieruit zijn lessen trekken..
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
- Bedankt: 2 keer
Falen of niet, het lijkt hier weer te werken!
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Congestion = opstopping = te weinig capaciteit voorzien om roamingcalls te routeren (dus op buitenlandse netwerken of bij Proximus zelf)
Lijkt me iets dat wel te voorzien was als het aan de kant van Proximus lag... => wellicht doordat de roamingtarieven aantrekkelijk genoeg zijn om er niet meer te hard op te moeten letten (itt vroeger, 75ct pm) dat iedereen pak meer traffiek genereert.
Lijkt me iets dat wel te voorzien was als het aan de kant van Proximus lag... => wellicht doordat de roamingtarieven aantrekkelijk genoeg zijn om er niet meer te hard op te moeten letten (itt vroeger, 75ct pm) dat iedereen pak meer traffiek genereert.
Beste klant, er zijn momenteel verzadigingsproblemen met het internationaal verkeer. Wij bevelen jullie aan om uw telefoon af te zetten en later terug te proberen. Proximus stelt alles in het werk om dit zo snel mogelijk te herstellen. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
vorig jaar deze periode hebben ze het ook eens voorgehad, toen ook 'verzadigingsproblemen"
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Lijkt me zo goed als zeker, veel andere problemen kunnen er niet zijn en anders horen we dit wel in het nieuws. Alles wordt door gerouteerd door een "lijn" die ze afhuren. Als die te klein is (kost verschrikkelijk veel) heb je prijs. Ik dacht dat ze al geleerd waren.Jordy1990 schreef:Het is nog niet zeker of er "tegen dezelfde muur" aangelopen wordt. Het gaat misschien over een totaal ander probleem dan verleden jaar. Hopelijk kan Proximus hieruit zijn lessen trekken..
Achja we zijn veel te veel gewoon dat alles werkt en we hierop berusten, vroeger zonder telefoon ging dit ook.
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Met nader onderzoek denk ik dat het inderdaad om hetzelfde probleem als vorig jaar gaat. Maar goed techniek laat het al eens afweten, ochja normaal gebruik ik mn gsm toch praktisch niet op vakantie.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
denk dat veel mensen wel eens bellen met het thuisfront als ze veilig aangekomen zijn op bestemming, denk dat veel mensen gisteren dan ook ongerust hebben zitten wachten op nieuws zelf niet in staat contact te leggen. vervelende situatie natuurlijk. heb wel de indruk dat de panne minder lang geduurd heeft dan vorig jaar op 16/07
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 14 keer
Ondertussen op Twitter :
We hadden de dochter gevraagd om een SMS te sturen als ze goed waren aangekomen.
Gelukkig hadden we het nummer van het hotel en hebben we ze daar kunnen bereiken.
Je gaat ervan uit dat de GSM werkt in het buitenland, maar gisteren heeft dat dus de ganse dag plat gelegen.
Gisteren dus ook geen bereik in Spanje.Beste Users,de netwerk problemen in het buitenland (roaming) zijn opgelost.Onze excuses voor het ongemak hier door.Mvg Eva
We hadden de dochter gevraagd om een SMS te sturen als ze goed waren aangekomen.
Gelukkig hadden we het nummer van het hotel en hebben we ze daar kunnen bereiken.
Je gaat ervan uit dat de GSM werkt in het buitenland, maar gisteren heeft dat dus de ganse dag plat gelegen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
- Locatie: Hoboken
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Ook hier in Polen was er gisteren middag tussen 14.00u en 19.50u geen verbinding mogelijk.
Normaal zit ik hier op het Plus netwerk maar net zoals vorig jaar was het dus van dattum.
Enkel deze keer was het probleem dus van minder lange duur als vorig jaar want het was opgelost in enkele uurtjes tijd.
Normaal zit ik hier op het Plus netwerk maar net zoals vorig jaar was het dus van dattum.
Enkel deze keer was het probleem dus van minder lange duur als vorig jaar want het was opgelost in enkele uurtjes tijd.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Grote panne voor Proximus-netwerk
Proximus kampte gisteren met een zware panne van bijna 6 uur voor wie zijn gsm in het buitenland wou gebruiken.
Wie zondagmiddag vanaf 15u in het buitenland wou bellen was er aan voor de moeite. Het internationale netwerk van Proximus lag volledig plat. Volgens woordvoerster Frédérique Verbiest werkte de link tussen Proximus en de buitenlandse operatoren niet langer: "We gaan nu na wat er precies aan de hand was." Zowel telefonie, sms als mobiele data werkten niet. Ook voor buitenlanders in België was het onmogelijk om het Proximus-netwerk te gebruiken.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 634823.htm
Proximus kampte gisteren met een zware panne van bijna 6 uur voor wie zijn gsm in het buitenland wou gebruiken.
Wie zondagmiddag vanaf 15u in het buitenland wou bellen was er aan voor de moeite. Het internationale netwerk van Proximus lag volledig plat. Volgens woordvoerster Frédérique Verbiest werkte de link tussen Proximus en de buitenlandse operatoren niet langer: "We gaan nu na wat er precies aan de hand was." Zowel telefonie, sms als mobiele data werkten niet. Ook voor buitenlanders in België was het onmogelijk om het Proximus-netwerk te gebruiken.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 634823.htm
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Proximus vergoedt klanten die zondag in buitenland niet bereikbaar waren
De klanten van telecomoperator Proximus die zondagmiddag in het buitenland telefonisch niet bereikbaar waren, zullen geval per geval vergoed worden. Dat zegt Haroun Fenaux, woordvoerder van Belgacom, waar Proximus toe behoort. De panne ligt aan een probleem met de signaaloverdracht tussen de gsm van de klant in het buitenland, en Belgacom in België.
Zondag omstreeks 15 uur ontdekte het controlecentrum van de operator het probleem, waardoor gedurende minstens twee uur Proximus-klanten in het buitenland niet bereikt konden worden.
'Rond 21 uur waren de laatste door de panne getroffen klanten opnieuw bereikbaar', zegt Fenaux. 'Gelukkig is dat niet het meest door onze klanten gebruikte tijdstip. De panne had dus beperkte gevolgen.'
Vergoeding
De getroffen klanten kunnen een vergoeding aan Belgacom vragen. 'We bestuderen iedere aanvraag geval per geval, controleren of de betrokken klant wel degelijk in het buitenland was, en of hij tijdens de panne zijn telefoon probeerde te gebruiken. In functie daarvan stellen we hem een adequate vergoeding voor.'
Intussen zoeken de ingenieurs bij Belgacom nog altijd naar de exacte oorzaak van het probleem.
bron : het nieuwsblad
De klanten van telecomoperator Proximus die zondagmiddag in het buitenland telefonisch niet bereikbaar waren, zullen geval per geval vergoed worden. Dat zegt Haroun Fenaux, woordvoerder van Belgacom, waar Proximus toe behoort. De panne ligt aan een probleem met de signaaloverdracht tussen de gsm van de klant in het buitenland, en Belgacom in België.
Zondag omstreeks 15 uur ontdekte het controlecentrum van de operator het probleem, waardoor gedurende minstens twee uur Proximus-klanten in het buitenland niet bereikt konden worden.
'Rond 21 uur waren de laatste door de panne getroffen klanten opnieuw bereikbaar', zegt Fenaux. 'Gelukkig is dat niet het meest door onze klanten gebruikte tijdstip. De panne had dus beperkte gevolgen.'
Vergoeding
De getroffen klanten kunnen een vergoeding aan Belgacom vragen. 'We bestuderen iedere aanvraag geval per geval, controleren of de betrokken klant wel degelijk in het buitenland was, en of hij tijdens de panne zijn telefoon probeerde te gebruiken. In functie daarvan stellen we hem een adequate vergoeding voor.'
Intussen zoeken de ingenieurs bij Belgacom nog altijd naar de exacte oorzaak van het probleem.
bron : het nieuwsblad
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik bel dus naar de klantendienst van Proximus op het nummer 078/056000 met de bedoeling een vergoeding aan te vragen, waarnaar meneer Haroun Fenaux refereert.
Edit : gewoon nog even teruggebeld met diezelfde klantendienst, kreeg ik Sandra aan de lijn.
We zijn toch in 2012 ? Wie heeft er nu nog een fax of een fax-modem ?Ja meneer u moet een brief opstellen en die faxen naar de klachtendienst.
Edit : gewoon nog even teruggebeld met diezelfde klantendienst, kreeg ik Sandra aan de lijn.
Dikke pluim voor Sandra dat ze dat zo vlug voor mij kon oplossenNou dan zullen we voor u even dit formuliertje invullen en dan wordt dat automatisch doorgestuurd naar de desbetreffende dienst.
-
- Starter
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 14 nov 2011, 10:53
- Bedankt: 1 keer
Volgens de klantendienst zullen betrokkenen 5 eur krijgen ter compensatie, dit zowel voor prepaidkaarten als abonnementen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 aug 2012, 23:29
Net terug uit het buitenland en sinds 22 juli geen connectie (roaming noch normaal gsm verkeer bij terugkeer in Belgie) meer gehad. De helpdesk kon me enkel vertellen dat ik mijn SIM moet inruilen omdat hij te oud is - lees: incompatible met de nieuwe software die zij op 22 juli gereleased hebben wss (ja hoor: roaming...). Na meer dan 10 Jr trouwe klant te zijn geweest, ben ik totaal nt tevreden met hun uitleg - proactief klanten verwittigen is wel het minste wat ze mogen doen...
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Software heeft daar zo goed als niets mee te maken, ik denk dat het eerder de ouderdom van je simkaart is: hij/zij heeft het opgegeven na 10 jaar trouwe dienst. Naar mijn mening kan Proximus dit niet voorzien, al kan ik me inbeelden dat dit een vervelende situatie was.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus