In bepaalde regio's niet kunnen sms'en

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
YannickG
Starter
Starter
Provider

Ik heb een raar probleem met mijn smartphone(Galaxy S), op sommige plaatsen in België, en altijd in het buitenland, kan ik geen smsen versturen.. Hier in de buurt(vlaams brabant) werkt alles perfect(bellen,data en sms) maar ik was bvb onlangs in Walibi en daar kon ik bellen en op internet, maar geen smsen versturen.. kreeg altijd bericht niet verzonden foutmelding, heel de dag door, terwijl mijn vriendin geen problemen ondervond met haar gsm(geen smartphone).

In Nederland net hetzelfde voor, ik zat op het vodaphone netwerk als ik me niet vergis. Ik ontving smsen en kon bellen/gebeld worden maar geen smsen versturen...

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Kan het bvb aan mijn simkaart liggen die aan vernieuwing toe is ? (ik heb deze al een jaar of 5)
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Dat zou kunnen liggen aan een mast-update-link naar je gsm toe. Probeer je dan je gsm te herstarten?
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
YannickG
Starter
Starter
Provider

Dat had ik idd erbij moeten vermelden, herstarten heb ik gedaan, zonder effect

Edit: heb eens mijn sms centrale nummer nagekeken en dat staat om één of andere reden op 00, ik neem aan dat dat de oorzaak kan zijn? Alleen snap ik niet zo goed waarom ik hier in de omgeving wel smsen kan versturen? Spijtig genoeg kan ik dit natuurlijk niet meteen testen of het nu verholpen is dat zal pas op de volgende uitstap blijken..

Alleszins voor mensen die hetzelfde probleem hebben op hun smartphone en een versie van CM draaien op hun toestel: blijkbaar moet je bij CyanogenMod een speciale methode toepassen om je smscentrale nummer in te geven in het toestel:
1. In de dialer *#*#4636#*#* invoeren
2. Phone information aanklikken
3. Beetje naar beneden scrollen, bij SMSC hetvolgende ingeven voor de centrale van proximus:
07912374151616F61
4. Klik op de update knop en start je gsm opnieuw op
5. In orde!

bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=979564
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”