Mobistar: contract stopzetten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik zou graag een Mobistarabo van feb 2012 stopzetten omdat er een enorm interessant aanbod is gekomen vanwege mijn werkgever. Stom genoeg is dat een contract van 24 maanden (I know, never again), en is de nieuwe telecomwet nog niet gepubliceerd. Nu vroeg ik mij af wat de mogelijkheden kunnen zijn om er eventueel een mouw aan te passen (welke methode dan ook)... Iemand toffe ideeën, evt via pm? :wink:
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten...

Opzeggen en de vergoeding betalen lijkt mij de enige correcte uitweg.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Op zich kan je bij Mobistar nu ongeacht het abo dat je hebt naar een ander abo overschakelen. Heb dat zelf ook gedaan van een iPhone abo (normaal tot 01/2013 geldig) naar een van hun nieuwe (onnozele dierennamen) abo's. Nu, ik denk dat voorlopig de getrouwheid wel blijft gelden bij mij staat daar bij de abonnements gegevens op mijn account op hun site in ieder geval toch nog altijd geldig vanaf 14/01/2011. Anyway, waar ik naartoe wilde gaan is dat je altijd naar het aller goedkoopste abo kan overschakelen (5 euro dacht ik) en dan pas opzeggen :) Of beter nog, je wacht dan tot die nieuwe regeling ingaat in de zomer en dan ben je hoop en al nog een 10-20 euro kwijt.

Just a thought, ik kan niet verifieren of het effectief ook zou werken :-)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

eekhoorntje 5 zetten en nieuw nr nemen
of eekhoorntje 5 nemen maand wachten en dan nummeroverdracht als je geluk hebt is het aantal maanden x 5
bollewolle als ze het systeem van proximus toepassen zal het niet helpen want dan is het aantal resterende maanden x origineel tariefplan met een max van 150 euro
Laatst gewijzigd door proximusboyke 11 mei 2012, 12:29, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

idd... denk trouwens niet dat die nieuwe telecomwet van toepassing zal zijn op contracten van bepaalde duur die afgesloten zijn in het verleden?
Laatst gewijzigd door xenne 11 mei 2012, 12:30, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster

@proximusboyke: hehe, de korte versie van mijn uitleg, moet eens leren effecienter te zijn met mijn woorden denk ik :D
LPS
Premium Member
Premium Member

@texarcanaa ... maar mag wel zoeken naar een brandwondenzalf om het te verzachten, toch :wink:

Ja, ik was ook al zoiets aan het denken, @pboy; maar echt zeker is dat niet? Of zijn er casussen waar dat al wel gelukt is?
Thx @bollewolle, misschien is dat nog het beste, om eventjes te wachten tot de zomer in de hoop dat de wet er tegen dan doorkomt, en ook voor bestaande contracten geldt (al vrees ik er voor, daarom dat ik nu al eens peil naar ideeën en ervaringen).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Toch nummer laten porteren en jouw werkgever de boete laten betalen? :-)
Of de ontvangende operator? (bij grote business abo's wilt dat wel eens toegestaan worden)
LPS
Premium Member
Premium Member

@meon, dat laten ze bij ons niet toe. Ze dekken zichzelf in door het te vermelden op de porteringsformulieren...
proximusboyke schreef:eekhoorntje 5 zetten en nieuw nr nemen
of eekhoorntje 5 nemen maand wachten en dan nummeroverdracht als je geluk hebt is het aantal maanden x 5
bollewolle als ze het systeem van proximus toepassen zal het niet helpen want dan is het aantal resterende maanden x origineel tariefplan met een max van 150 euro
Daaruit kan ik afleiden dat het altijd, bij contract van bepaalde duur, steeds het best is om het laagste abo te tekenen en daarna te upgraden?
xenne schreef:idd... denk trouwens niet dat die nieuwe telecomwet van toepassing zal zijn op contracten van bepaalde duur die afgesloten zijn in het verleden?
Denk ik ook, maar dan maak ik me toch de bedenking: het is wel toegelaten om te upgraden en dan onder een nieuw contract van bvb 24 maanden te vallen, en op die contracten zou het dan wel van toepassing moeten zijn lijkt me?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

nee want als je veranderd ben je de promo kwijt.
Ze zijn ook slimmer gekomen hoor :-D
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:idd... denk trouwens niet dat die nieuwe telecomwet van toepassing zal zijn op contracten van bepaalde duur die afgesloten zijn in het verleden?
De nieuwe wet is toch ook pas geldig na 6 maanden dacht ik, of niet? Of dat je toch minstens de eerste 6 maanden moet betalen indien je daarvoor opzegt. Dus kunnen ze toch perfect zeggen dat bestaande contracten er ook aan moeten voldoen?
snowboylatin
Starter
Starter

Idd de werkgever laten betalen , was bij mij ook zo . Zat bij base en nu Mobistar maar een grote ramp is dat hele corrupte mobistar . Base was een stuk beter . :eek:
tapperken
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Welk Mobistar abonnement heb je? Wat de loyalty betreft zal deze duren, ook al komt de wet daar, doet einde van de contract(promo)duur. Voor een direkte opzegging(via aangetekende brief) zal er dan 150 €(particulier) aangerekend worden. Nieuw nummer nemen bij andere operator en dit abo laten uitlopen met de laagste tarief is een optie..Dus think twice LPS.
FilipC
Starter
Starter

Ik heb vorig jaar maart een contract getekend voor de duur van 2 jaar. Drie weken geleden heb ik nog een bijkomend contract getekend voor de duur van 1 jaar voor mobiel internet voor de iphone. Van dit laatste contract ben ik zeer ontevreden. Ik haal amper 3G verbinding en als ik er dan toch in slaag om een verbinding te hebben ligt de downloadsnelheid tussen 0,04 en max 1,2Mb/s. En daar betaal ik dus 15€ voor. Ik heb reeds 3 x met de klantendienst gebeld, zij noteerden alles en er ging mij iemand bellen van de technische dienst. Daar kreeg ik een amateur aan de lijn die totaal niet op de hoogte was. Bij de vraag welke snelheid ik zou gemiddeld zou moeten halen bij 3G verbinding kreeg ik volgend antwoord: "Als je op een foto klikt dan zou die binnen de 8 sec moeten open gaan". Dus opnieuw een dossier laten openen maar nu 3 dagen later heeft mij nog niemand gecontacteerd. Dus belde ik opnieuw om de voorwaarden te kennen voor de opzegging van mijn contracten zonder dat ik een vergoeding moet betalen. Voor het eerste contract moet ik een aangetekend schrijven opsturen in de maand februari 2013, dus 1 maand op voorhand. Voor het tweede contract dien ik hetzelfde te doen in april 2013. Als ik vroeger van dit contract afwil dan moet ik een vergoeding betalen van 150€.
Mijn vraag is, kan ik nu al een aangetekend schrijven opsturen waarin ik vraag om de 2 contracten op te zeggen bij de eerstvolgende vervaldag.
Op dit forum heb ik ook gelezen dat ik nog geen contact moet opnemen met een nieuwe provider om problemen te vermijden. Dus ga ik rond februari 2013 contact opnemen met een nieuwe provider voor een nieuw contract met overdracht van mijn GSM nummer. Iemand een idee hoelang deze overgave zou duren want ik wil steeds bereikbaar blijven. Bestaat er een mogelijkheid om vroeger van het mobiel contract af te geraken. Ik betaal veel geld voor iets waardeloos, moeten ze mij niet een minimum aanvaardbare snelheid garanderen voor dit bedrag. Alle tips en opmerkingen zijn welkom.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Er is een nieuwe telecomwet in de maak om na 6 maand op te zeggen.
Hopelijk is het voor U met terugwerkende kracht en kan u opzeggen.
U kan ook klacht indienen bij de ombudsdienst en vragen op basis van de brote teleurstelling en service het contract kosteloos op te zeggen.
Dan hopen dat mobistar U wilt volgen
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

zeg dat ge naart buitenland verhuist en dat je je belgisch nummer wil behouden op een prepaid kaartje.. je zal wel een bewijsje moeten geven voor hun boekhouding..
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”