Oordeel zelf:
27/03/2012:
Bestelling via webshop geplaatst voor 2 telefoontoestellen. Toestellen volgens webshop 'in voorraad'
Betaling uiteraard reeds online uitgevoerd (kredietkaart)
Melding bij levering: Levertijd via post: max. 4 dagen.
28/03/2012:
bestelling Status wijziging naar 'afgesloten'
Geen verder nieuws ontvangen.
03/04/2012:
Nog steeds geen bestelling noch enig nieuws ontvangen.
E-mail naar Weepee: waar blijft bestelling?
05/04/2012:
Antwoord Weepee: Toestellen niet op voorraad!
Antwoord Weepee: Nieuwe leverdatum onbekend!
05/04/2012:
Naar Weepee: Ik wens bestelling te annuleren en onmiddelijk geld terug gestort te krijgen voor einde van de week wegens leverdatum onbekend.
13/04/2012:
Nog steeds geen terugbetaling noch enig nieuws/reactie ontvangen.
Herinnering voor terugbetaling gestuurd. Geef hen nog tot die avond de tijd.
13/04/2012:
Antwoord Weepee: Maandag opnieuw voorradig zijn en kunnen leveren
Antwoord Weepee: terugbetaling kan op eerste verzoek en terugstorting na 30 dagen na verzoek
13/04/2012:
Antwoord naar Weepee: keuze: Ofwel ontvang ik de producten of de terugstorting vóór volgende vrijdag,
16/04/2012:
Antwoord Weepee: We zullen ze deze week bezorgen
20/04/2012:
Nog steeds geen bestelling ontvangen!
Zijn er nog mensen met dergelijke klachten/behandeling?
Weepee: Oplichting of slechte service en klantonvriendelijk?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Weepee is zoizo traag in antwoord via de support, dus je moet tijd hebben maar komt altijd wel goed
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Op de site kan je normaal gezien een chatvenster vinden, direct antwoord van Suzy...
Soit, ik heb eerder goeie ervaringen met Weepee. (maar koop m'n hardware elders)spijtig dat het zolang moet duren, maar maak je geen zorgen, uiteindelijk zal alles wel goed komen.
Soit, ik heb eerder goeie ervaringen met Weepee. (maar koop m'n hardware elders)spijtig dat het zolang moet duren, maar maak je geen zorgen, uiteindelijk zal alles wel goed komen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Hun website staat niet op punt hé. Foute of onvolledige info over voorraad.
Als je hun algemene voorwaarden eens leest:
Als je argumenteert dat de informatie op de online shop niet correct was dan moeten ze in principe je geld onmiddellijk terugstorten.
Als de bestelling na 30 dagen nog steeds niet geleverd is, heb je sowieso recht op volledige terugbetaling.
Alle informatie ook op http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... _internet/
Als je hun algemene voorwaarden eens leest:
Hieruit volgt dat Weepee hun eigen voorwaarden niet hebben nageleefd.De levertermijn voor toestellen is maximum 5 dagen, tenzij het goed niet in voorraad is. (De actuele voorraad is steeds op te vragen
via onze shop, en word bij bestelling ook extra geaccentueerd indien niet voorradig)
Als je argumenteert dat de informatie op de online shop niet correct was dan moeten ze in principe je geld onmiddellijk terugstorten.
Als de bestelling na 30 dagen nog steeds niet geleverd is, heb je sowieso recht op volledige terugbetaling.
Alle informatie ook op http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... _internet/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Je hebt met kredietkaart betaald dus je kan ook gewoon aan je financiële instelling doorgeven dat je die bestelling niet gehad hebt. Normaal contacteren zij dan Weepee en als die niet onmiddellijk een ontvangstbewijs kunnen voorleggen zal de kredietinstelling je terug crediteren. Kan wel even duren en geloof dat je binnen een bepaalde termijn van je afschrift moet melden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Wat er in de praktijk is gebeurd:
De toestellen zijn niet meer in voorraad. Dit werd inderdaad niet aangegeven in de store. (We werken aan een nieuwe waar dit wel mogelijk is)
Onze leveranciers verzekerden ons dat we ze twee weken geleden vrijdag of ten laatste vorige week maandag zouden ontvangen. Bleek niet zo te zijn, dus we kunnen het order niet voldoen hoewel wijzelf goede redenen hadden om aan te nemen dat we dat vorige week wel zouden kunnen.
Uiteraard zullen wij ofwel de bestelling voldoen of het geld terugstorten (zal dat laatste zijn). Daarin volgen wij de Belgische en Europese terugbetalingsregels die stellen dat dit binnen de 30 dagen moet gebeuren.
Aangezien dit gegeven publiek gemaakt is, verwacht ik wel dat na de terugbetaling hier een seintje komt: "is terugbetaald".
De toestellen zijn niet meer in voorraad. Dit werd inderdaad niet aangegeven in de store. (We werken aan een nieuwe waar dit wel mogelijk is)
Onze leveranciers verzekerden ons dat we ze twee weken geleden vrijdag of ten laatste vorige week maandag zouden ontvangen. Bleek niet zo te zijn, dus we kunnen het order niet voldoen hoewel wijzelf goede redenen hadden om aan te nemen dat we dat vorige week wel zouden kunnen.
Uiteraard zullen wij ofwel de bestelling voldoen of het geld terugstorten (zal dat laatste zijn). Daarin volgen wij de Belgische en Europese terugbetalingsregels die stellen dat dit binnen de 30 dagen moet gebeuren.
Aangezien dit gegeven publiek gemaakt is, verwacht ik wel dat na de terugbetaling hier een seintje komt: "is terugbetaald".
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik denk dat er open kaart moet gespeeld worden en bedrijven meer communicatief moeten zijn met klanten. In dit geval bleek dit wel zo te zijn, maar Weepee is in fout door te zeggen dat de levering vorige week ging gebeuren, hoewel ze maandag wel wisten dat hun leverancier niet geleverd had tegen de avond. De avond zelf of de dag daarachter de klant verwittigen dat het op ieder moment kan binnen komen is niet misplaatst.
In de praktijk heeft ieder bedrijf wel andere zaken te doen dan constant mieren te neuken met mierenneukers die repetitief op korte tijd de status van hun bestelling navragen enzovoort... De dag van vandaag moet alles zeer snel zijn, maar is het een ramp als het niet zo is of als beloofde zaken uiteindelijk anders lopen.
En multinationals of grotere postorderbedrijven hebben daarvoor de manpower. Van kleinere ondernemingen kan je soms niet het beste verwachten qua service en voorraden, simpelweg omdat die niet stipt en prompt kan gegeven worden.
In de praktijk heeft ieder bedrijf wel andere zaken te doen dan constant mieren te neuken met mierenneukers die repetitief op korte tijd de status van hun bestelling navragen enzovoort... De dag van vandaag moet alles zeer snel zijn, maar is het een ramp als het niet zo is of als beloofde zaken uiteindelijk anders lopen.
En multinationals of grotere postorderbedrijven hebben daarvoor de manpower. Van kleinere ondernemingen kan je soms niet het beste verwachten qua service en voorraden, simpelweg omdat die niet stipt en prompt kan gegeven worden.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Nochthans ze alle gegevens van me hebben, heb ik nog noch e-mails, noch een telefoontje, noch producten, noch geld van hun ontvangen...
Over enig excuus of compensatie nog maar te zwijgen!
Op forums reageren kunnen kunnen ze blijkbaar wel...
Ik ben eens benieuwd of ik mijn geld zal terug zien.
Trouwens die 30dagen-regel is enkel bij terugsturen van aangekochte producten tijdens de bedenkperiode. Hier is zelfs niets geleverd geweest!
Als ik volgende week nog niets hoor, zal ik noodgedwonen juridische stappen dienen te ondernenmen!
Wat een bedrijf zeg!
Over enig excuus of compensatie nog maar te zwijgen!
Op forums reageren kunnen kunnen ze blijkbaar wel...
Ik ben eens benieuwd of ik mijn geld zal terug zien.
Trouwens die 30dagen-regel is enkel bij terugsturen van aangekochte producten tijdens de bedenkperiode. Hier is zelfs niets geleverd geweest!
Als ik volgende week nog niets hoor, zal ik noodgedwonen juridische stappen dienen te ondernenmen!
Wat een bedrijf zeg!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Er is verbetering op komst...vanaf 1 juni dacht ik nemen ze iemand extra aan. Denk dat weepee beetje te snel aan het groeien is/was
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Of je nu te snel groeit of niet, service is en blijft belangrijk. Waar ik werk groeit het ook snel maar de service blijft wel optimaal.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Plus Member
@Venax Zoals al gezegd zullen we je volledig terugbetalen. Dit binnen de maand na de aanvraag voor die terugbetaling. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dit hele voorval is een spijtige zaak die ook buiten onze macht ligt. Daarmee is de kous voor ons af, maak je geen zorgen.
@VOiD als er een probleem is met onze service, stuur dan een dm via twitter of rechtstreeks. We zijn hard gegroeid en daarom duurt het nu soms een paar dagen voor we alle tickets kunnen beantwoorden. Dankzij een nieuwe werknemer die binnenkort begint, kunnen we dat hopelijk snel rechttrekken. Wat de innovaties of product aanpassingen betreft: alle suggesties zijn welkom . Maar eigenlijk staat het VOIP-platform op punt.
Dat geldt trouwens voor allemaal. Ondervind je problemen, aarzel dan niet om mij er over aan te spreken. Via sociale media kan ik vaak veel sneller reageren. WeePee is niet perfect, maar we zetten stapjes...
@VOiD als er een probleem is met onze service, stuur dan een dm via twitter of rechtstreeks. We zijn hard gegroeid en daarom duurt het nu soms een paar dagen voor we alle tickets kunnen beantwoorden. Dankzij een nieuwe werknemer die binnenkort begint, kunnen we dat hopelijk snel rechttrekken. Wat de innovaties of product aanpassingen betreft: alle suggesties zijn welkom . Maar eigenlijk staat het VOIP-platform op punt.
Dat geldt trouwens voor allemaal. Ondervind je problemen, aarzel dan niet om mij er over aan te spreken. Via sociale media kan ik vaak veel sneller reageren. WeePee is niet perfect, maar we zetten stapjes...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
@weepee komen er op termijn ook plannen om tarieven in de zin van ovh aan te bieden ?
Ik heb wel vragen maar voor een forfait -> 5 euro per 99 nummers fixed call ofzo ?
Jullie voip is mooi maar de manier van factureren dateert uit een (historisch) tijdperk.
Ik heb wel vragen maar voor een forfait -> 5 euro per 99 nummers fixed call ofzo ?
Jullie voip is mooi maar de manier van factureren dateert uit een (historisch) tijdperk.
-
- Plus Member
@Tomsworld is misschien wel een idee hoor, hoe zag je dat juist?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dat is simpel, de tarieven van weepee zijn niet competitief voor consumenten. Misschien moeten jullie je tarieven eens iets meer beginnen afstemmen op dat segment. Nu koop je een weepeenummer en bel met een andere provider, voor mijn part hoef je echt niet te concurreren tegen de betamax tarieven, een abonnement van bv. 5€ per maand naar vaste of 10€ per maand naar vast/mobiel in Belgie volstaat.
Geef de consument maw een alternatief voor die Betamax providers, een die beter is maar niet goedkoper hoeft te zijn.
Edit: There ain't no such thing as a free lunch,... mensen betalen tegenwoordig liever X€ voor "zoveel bellen als je wil" ook al halen ze dat er nooit uit aan jullie tarieven...
& ten tweede, zorg voor domiciliëring... ik heb genoeg klanten die het gedoe met prepaid helemaal niet willen, dit zijn bv. klanten die liever iets meer betalen voor hun Gsm abbo dan elke maand naar den Aldi/Colruyt/MV te moeten spurten/surfen.
Geef de consument maw een alternatief voor die Betamax providers, een die beter is maar niet goedkoper hoeft te zijn.
Edit: There ain't no such thing as a free lunch,... mensen betalen tegenwoordig liever X€ voor "zoveel bellen als je wil" ook al halen ze dat er nooit uit aan jullie tarieven...
& ten tweede, zorg voor domiciliëring... ik heb genoeg klanten die het gedoe met prepaid helemaal niet willen, dit zijn bv. klanten die liever iets meer betalen voor hun Gsm abbo dan elke maand naar den Aldi/Colruyt/MV te moeten spurten/surfen.
Laatst gewijzigd door iceke 30 apr 2012, 15:46, in totaal 2 gewijzigd.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
+1
[Mod Edit] als je een post van iemand positief wil beoordelen, gebruik hiervoor dan de beoordelingsknoppen (handjes).
Een aparte post aanmaken alleen met een "+1" heeft geen toegevoegde waarde.
[Mod Edit] als je een post van iemand positief wil beoordelen, gebruik hiervoor dan de beoordelingsknoppen (handjes).
Een aparte post aanmaken alleen met een "+1" heeft geen toegevoegde waarde.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Inderdaad. Jullie moeten eens denken om forfaits aan te bieden om onbeperkt naar vast en/of GSM te bellen. Eventueel ook een forfait buitenland.
Daarnaast zou ik ook graag een publiek 'hosted' PBX aanbieding zien met basisdiensten als menukeuze, sluitingsboodschap etc.
Om jullie een idee te geven: Vroeger betaalde ik bij Weepee maandelijks 45€. Nu nog 15€ bij OVH (ongeveer 10u fix en 3u GSM iedere maand).
Daarnaast zou ik ook graag een publiek 'hosted' PBX aanbieding zien met basisdiensten als menukeuze, sluitingsboodschap etc.
Om jullie een idee te geven: Vroeger betaalde ik bij Weepee maandelijks 45€. Nu nog 15€ bij OVH (ongeveer 10u fix en 3u GSM iedere maand).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als er mensen een vps willen voor wat pbx oplossingen te testen en daar mee te spelen...laat maar weten
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Het volgende is mijn inziens geen innovatie maar wél een uiterst belangrijk onderdeel van een telefoonlijn: bereikbaarheid van noodnummers.weepeechris schreef:Wat de innovaties of product aanpassingen betreft: alle suggesties zijn welkom . Maar eigenlijk staat het VOIP-platform op punt.
Iets wat WeePee tot op de dag van heden nog steeds niet kan aanbieden.
Ik hou er dan ook een andere mening op na betreffende "het op punt staan" van jullie VoIP-platform...
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ook de services die je erbij krijgt bij OVH zijn veel uitgebreider. Bij Weepee is er enkel een doorschakeling mogelijk & voicemail. What else?
Ok, OVH is een multinational en Weepee staat nog maar in kinderschoenen tegenover een mastodont als OVH...
Maar een "OVH SAS au capital de 10 000 000 €" met een Vlaams bedrijf(je) in volle expansie vergelijken is niet te doen...
De juiste stappen zetten op het juiste moment... En wie weet.
Ok, OVH is een multinational en Weepee staat nog maar in kinderschoenen tegenover een mastodont als OVH...
Maar een "OVH SAS au capital de 10 000 000 €" met een Vlaams bedrijf(je) in volle expansie vergelijken is niet te doen...
De juiste stappen zetten op het juiste moment... En wie weet.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)