VOIP instellingen cityline andere modem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Misschien kan iemand van jullie me helpen bij de configuratie van mijn modem :???: .

Ik gebruik sinds jaren een Draytek Vigor 2850 modem met VOIP-functie (via oa. Poivy en Jumblo) met uitstekend resultaat op een Dommel cityconnect lijn. Recent hebben we overgeschakeld naar Dommel cityline en kregen we zo klein lelijk ding (bijna niet configureerbaar) als modem toegestuurd. Ik had op voorhand de posts van Jaker en Sparky goed doorgenomen en heb inderdaad probleemloos de 2 usernames en bijhorende paswoorden uit de Fritzbox kunnen halen. Bij invoeren in de Draytek heb ik telkens hetzelfde probleem: de DSL-lijn start steeds perfect op met de Dommel-gateway, maar het registreren van de 1ste lijn (sipXXXXX) lukt om een of andere reden nooit. De 2de telefoonlijn daarentegen (sipXXXXX-1) registreert probleemloos via de Draytek en we kunnen er perfect mee uitbellen/inbellen (niet dus met de 1ste lijn). De andere instellingen (sippoort 5060, codec G711 en registrar : 83.101.17.141 of 83.101.17.141) in de beide accounts zijn identiek. Ook op de website van Dommel geeft de account aan dat ik een correcte Fritzbox gebruik (via MAC-cloning). Heb uiteindelijk van pure miserie toch maar de Fritzbox terug aangehangen :bang: , maar zou mijn oude VOIP-accounts toch willen verder gebruiken...

Mijn vragen zijn de volgende:
- wat zou ik in de instellingen kunnen veranderen om toch de eerste account te registreren?
- heeft Dommel een restrictie ingesteld (en dan blijkbaar enkel op het 1ste nummer) op de manier van VOIP-registratie?
- andere suggesties?

Van harte dank voor een reactie!

Een VOIP-liefhebber.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer
Provider

Sterk verhaal, ben je wel 100% overtuigd dat je het correcte wachtwoord hebt gebruikt voor je eerste lijn? Ikzelf ben ondertussen overgeschakeld naar Scarlet maar heb vroeger wel wat met de voip instellingen van Dommel geëxperimenteerd (Voip-modems & soft sip-clients). Als de instellingen correct waren, werkten steeds beide lijnen. Nooit gehad dat er maar één van de twee werkten ...
PS: Ik had wel netline (mss dat de configuratie dan anders was? maar lijkt me toch sterk)
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:
Provider

Mogelijk een tikfoutje? Als de tweede werkt moet de eerste ook werken. Netline of cityline maken op dat vlak geen verschil. Ik heb alleen geen zicht meer op de registrars en dergelijke.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Bedankt Pumbaah en Jaker!

Het was inderdaad een tikfoutje in het wachtwoord (een "nul" voor een "Ooh" gewisseld)... De FB is ondertussen in een hoek gegooid.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”