dommel naar edpnet of telenet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

hallo,

ik heb momenteel een digicorder bij telenet en homeconnect met raw copper bij dommel.
bij dommel heb ik de homeconnect en de raw copper opgezegd met ingang van 20/03/2012. rekening houdend met de wettelijke opzeg zal ik dus ten laatste op 20/04/2012 afgesloten worden.
ik vind het niet erg als ik een tijdje zonder internet zit want ik ben op vakantie van 18/04/2012 tot 25/04/2012 en kan voor en na eventueel tetheren met mijn iphone.

dit is mijn huidige opstelling:
* waar de coax binnenkomt: versterker (1) en motorola SB5101E SURFboard modem van telenet (2), beide verbonden met de digicorder aan de tv
* waar het koperpaar binnenkomt: siemens gigaset sx762 wlan dsl modem van dommel (1)
hieraan hangt linksys WRT610n router (2) en een siemens C475 telefoon (3)
aan de router hangen 2 pc's, nas en printer (bedraad) en iphone, ipad, laptop, ps3, ... (draadloos)

ik wil nu overstappen naar:

telenet fibernet shake (tv, fibernet internet en telefonie)
of
edpnet newer and faster internet met telefonie (tv hou ik bij telenet)


voor edpnet:
- kan ik aan hun Sagem Webr@cer 3464 gewoon mijn linksys hangen?
- kan ik naast hun voip ook een andere provider instellen en bellen met mijn telefoontoestel?
- moet ik dan ook de optie aanvinken om een technieker te laten langskomen? mijn koperpaar bij dommel heb ik opgezegd dus ik neem aan dat ze in de kast op straat ook moeten zijn.
- wanneer plan ik best de installatie? ik neem aan na 20/04/2012 om niet in conflict te komen bij dommel (als hun signaal nog op mijn lijn zit misschien?)
- ik zie dat edpnet de snelheid heeft opgevoerd. kan ik ergens een meting of wat dan ook doen om te testen hoe snel mijn lijn zou kunnen zijn?


voor telenet:
- ik neem aan dat mijn modem vervangen wordt?
- bij de fibernet shake zit een comfort installatie. legt de technieker ook de bedrading naar mijn linksys en mijn telefoon? die staan namelijk, zoals zichtbaar op de schets helemaal aan de andere kant van de kamer en er zijn nogal wat opstakels onderweg om te overbruggen (deuren, vensters, chauffage, schouw, ...). kan ik mijn linksys eigenlijk aan de telenet modem hangen? mijn pc's nas en printer wil ik absoluut bedraad verbonden hebben met elkaar en het internet
- kan ik naast de standaard telenet telefonie ook een andere voip provider instellen en bellen met mijn telefoontoestel?


welke raden jullie aan? telenet of edpnet?
ik zou eerder naar edpnet neigen omdat ik dan onbeperkt internet heb (zoals nu bij dommel en sommige maanden gebruik ik nogal veel), de telefoondraad toch in die hoek van de kamer aankomt en misschien makkelijker een andere voip kan instellen?
aan de andere kant naar telenet omdat ik dan met alles bij 1 provider zit en de snelheid hoger is dan edpnet?

ik hoop dat ik dit in het juiste subforum geplaatst heb want het gaat zowel over telenet als edpnet en overstappen...

bedankt voor alle info!!!
Bijlagen
Photo 19-03-12 17 26 49.jpg
(1023.66 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

topic mag gesloten worden.
80 views en niemand die er ook maar iets van weet...
heb besloten om over te stappen naar edpnet en ga mijn verdere vragen dan ook in dat subforum stellen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

darkzero schreef:80 views en niemand die er ook maar iets van weet...


Goh... is eerder dat lange posts met veel vragen de meeste mensen wat afschrikken.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

als ik alles in meerdere topics zou vragen, zouden de mods mij ook daarop wijzen.
129 views nu...
slotje aub!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waarom moeten wij jou daarop wijzen? Ik ga ervan uit dat als je een nieuw topic opent met dergelijk aantal vragen, je zelf al de zoekfunctie van dit forum of google hebt gebruikt. Dat is toch het eerste wat je doet als je een vraag hebt? Ook vraag je erg specifieke vragen rond jouw modem die bij de meesten alhier niet gekend is, vandaar dat je ook niet veel antwoorden krijgt. Maar als je zekerheden wilt : lees de manual!

Overigens is er binnen UB een afspraak dat we topics niet zomaar sluiten. Indien u zelf de antwoorden vind, kan u deze immers hier ook plaatsen zodat gebruikers van dit forum bij gelijkaardige problemen ook op jouw topic terecht komen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

heb hier nog al meegemaakt dat mijn onderwerpen, in mijn ogen, onterecht verplaatst/gesloten/samengevoegd werden.
voor sommige onderwerpen is het echt niet doenbaar om de zoekfunctie te gebruiken. zoek maar es op bv. splitter. als je al die onderwerpen moet doorlopen waar dat woord in voorkomt, en waar het soms dan ook niet terzake doet, ben je lang zoet en weet je (soms) nog niet wat je zocht. dan kan je even goed alles op google gaan opzoeken...
als je het over "jouw modem" hebt, heb je het dan over de webr@cer? ik heb die niet en op internet is hier niet veel info over te vinden, laat staan de manual. ik ga er wel vanuit dat er onder de abonnees van edpnet wel enkelen zijn die de modem hebben maar helaas...
als ik in het verleden vroeg om een topic te sluiten werd dat toch altijd gedaan. zoals ik al zei: ik kies voor edpnet én stel m'n vragen in een topic daar. dat wil dus niet zeggen dat ik zelf de antwoorden al weet...
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”