dollars omzetting

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

kan iemand me zeggen wat dit toestel in euro kost?

bedankt

http://www.steadypower.com/catalog/prod ... ts_id=2168
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Voor in de toekomst kan je deze site gebruiken: http://www.netonline.be/financieel/wisselkoersen.asp
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Of gewoon in google, bijvoorbeeld: "100 USD in EUR"
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Vergeet ook de tax er niet bij te rekenen. In tegenstelling tot BTW bij ons staat die er meestal ook niet bij in de VS!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

En importkosten, die kunnen ook best hoog liggen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

TomG schreef:Vergeet ook de tax er niet bij te rekenen. In tegenstelling tot BTW bij ons staat die er meestal ook niet bij in de VS!
Niet bij online verkoop. Zelfs als je in de US online koopt in een andere staat, waar een bedrijf geen vestiging heeft, betaal je geen "sales tax". Hebben ze wel een vestiging betaal je de tax van je eigen staat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

kan iemand dat ontkrachten ?
Volgens mij ga je wanneer je goederen koopt in USA altijd import tax betalen + btw...
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Als particulier lijkt me dat zeker het geval en wat die import betreft ... Normaal krijg je een factuur vd douane die je eventueel niet moet betalen als je over een btw nummer beschikt en kunt aantonen dat het voor zakelijk gebruik is.

Dat kreeg ik zelfs bij het aankopen van dvd's in the us en dat bedrag was idd niet mis vond ik

groetjes
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

iceke schreef:Volgens mij ga je wanneer je goederen koopt in USA altijd import tax betalen + btw...
Volgens de regels ga je BTW betalen op de goederen + importtax + BTW op de verzendingskosten.
Je betaald als je vanuit Belgie besteld GEEN "sales tax" op het bedrag in de US.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb al talloze keren dingen gekocht in de US, besteld van US en naar hier laten komen of zelf meegenomen. Nog nooit heb ik ik invoertaks of welke zever dan ook moeten betalen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dan heb je veel geluk gehad... maar als je zo'n groot dinges bestelt als dit hier, is er heel weinig kans dat dit door de mazen van het douane net zal glippen
zie ook http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

punk schreef:Ik heb al talloze keren dingen gekocht in de US, besteld van US en naar hier laten komen of zelf meegenomen. Nog nooit heb ik ik invoertaks of welke zever dan ook moeten betalen.
Correctie, ik denk dat je het wel degelijk moest aangeven en dus betalen, maar je hebt t gewoon niet gedaan :-)
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Neen, zelfs al controle gehad (ja hier in Brussel) en twas geen probleem. Zo was er toen een naftbakplaatje van Harley-Davidson bij voor mijn schoonvader van $230 zonder taks en dat was geen probleem.
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Invoer van buiten de EU online aangekochte goederen: Klik

Het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om de juiste natuur en waarde van de goederen op het douaneaangifteformulier op de verpakking aan te geven.
Nu is het ook zo dat de douane niet alle zendingen controleert maar meer steekproeven uitvoert en 'verdachte' zendingen er uit pikt (bvb. heel grote of zware pakketten met een ridicuul lage aangiftewaarde e.d.).

Ik heb 100-en zendingen met een waarde van enkele € tot 100-en € uit Taiwan en China ontvangen zonder ooit één enkele € aan BTW of invoerkosten te hoeven betalen.
Nu is het wel zo dat Chinese verkopers niet echt nauw kijken met het aangifteformulier: De natuur van de goederen wordt dikwijls als 'Gift' aangegeven, of de waarde wordt opzettelijk tè laag aangegeven, als afzenderadres wordt dikwijls een fictief/privé adres opgegeven (geen firmanaam) om zo douaneperikelen in het land van bestemming te omzeilen.

Bij zendingen vanuit de US zijn mijn ervaringen gemengd: Ik heb zendingen van 100-en € gehad met de correcte natuur/aangiftewaarde en toch niets moeten bijbetalen maar bij de meeste was het 'bingo' (bijbetalen).
De meeste Amerikaanse verkopers zijn trouwens erg terughoudend om een fictieve natuur of waarde op het aangifteformulier aan te duiden omdat ze zelf zware boetes riskeren i.g.v. fraude.

Slechtste ervaring:
Bij een US webwinkel twee Johnson CM30 waterpompen gekocht (prijs met verzendings- èn invoerkosten/BTW was nog steeds iets interessanter dan de prijs bij de Belgische distributeur).
Pakket komt toe samen met een overschrijvingsformulier van de douane maar bevat slechts één van de twee bestelde pompen.
Klacht ingediend bij de webwinkel: Tweede pomp wordt gratis (behalve verzendkosten) nagestuurd.
Tweede pakket komt toe, met weeral overschrijvingsformulier van de douane!
Conclusie: Betaald voor twee pompen, 2x verzendkosten, en invoerkosten voor 3 pompen!
Uiteindelijk waren de 2 pompen in totaal duurder dan bij de Belgische distributeur...

Beste ervaring (ongewild):
Online aankoop van een Mikuni HSR42 carburatorombouwkit voor mijn Harley in een New Yorkse winkel.
Prijs was 204€ verzendkosten inbegrepen (dezelfde kit in België kostte zo'n 500€!). Met douanekosten en BTW erbij gerekend ca. 250€, nog steeds veel goedkoper.
Ik vraag specifiek voor (veel duurdere) verzekerde verzending op de reële waarde.
Komt het pakket toe, niets bij te betalen.
Zie ik dan vermeld op het douaneaangifteformulier: waarde 26$!
Was het pakket verloren gegaan had ik 2x niks terugbetaald gekregen...
Langs de andere kant heb ik in totaal maar 204€ betaald.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”