Beamer Acer P1265 DVI HDCP probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Weet iemand een oplossing voor volgend probleem;

Ik heb een beamer van Acer type P1265. Deze heeft een dvi aansluiting (die hdcp ondersteunt).
Tot voor kort kon ik op deze dvi aansluiting perfect een hdmi bron aansluiten zoals de BelgacomTV decoder of een PS3. Dit d.m.v. een verloopkabeltje hdmi naar dvi.
Sinds vorige week wil dit echter niet meer lukken, telkens "no signal". Het lijkt mij eerder een HDCP probleem. DVI aansluiting via PC werkt gewoon.
Wanneer ik de BelgacomTV decoder aansluit, kabel insteek, stroomkabel in, dan krijg ik wel het start scherm van belgacomTV, wanneer het tv beeld zou moeten komen valt het signaal echter weg ("no signal").
Playstation zelfde verhaal. Wanneer ik de kabels aansluit, stroom insteek, krijg ik een zwart beeld op de beamer (dus wel signaal, maar zwart beeld, wanneer ik de hdmi kabel dan terug af en aansluit, geen herkenning van het signaal...).

Heeft iemand hiervoor een oplossing? Kan ik op een of andere manier een soort reset doen? Zou ik dit kunnen laten herstellen, zo ja hoe? De beamer is wel al bijna 4 jaar oud ondertussen.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Er zijn misschien firmware updates voor deze beamer op de website van Acer ?
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Kan je de acer een factory reset geven ?
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Op Acer websites geen firmware updates te vinden.
Factory Reset: nergens te vinden hoe dit moet en of dit kan (in het menu kan je wel een reset uitvoeren, maar dat helpt niet).

Ik heb ondertussen via de website van Acer een melding gedaan van het probleem. Ik heb vandaag een bericht gekregen dat ik de beamer moet opsturen naar Acer (hiervoor kreeg ik een bon voor ophaling via UPS :-) ).

Nu, deze beamer is al twee jaar niet meer onder garantie. Heeft iemand enig idee wat dit gaat kunnen kosten?
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Meestal als ze alles zelf regelen duidt dit op een gekend probleem en is dat gratis.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”