welk nieuw abo te nemen

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
unxplained
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

Ik heb momenteel een dommel cityconnect lijn met raw copper aan 37.30 euro per maand. Ik zou graag overschakelen op VDSL en ik vraag me af wat mijn opties precies zijn.

De belangrijkste vereisten zijn:
- Vast IP adres
- NNTP server

Het gemakkelijkste zou natuurlijk Dommel speedconnect plus zijn, maar migreren naar een ander abonnement binnen Dommel lijkt niet altijd even goed te werken dus dat is alvast geen optie.

Ik draai een mail- en webserver dus vandaar de vereiste voor fixed IP.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer
Provider

Heb je dat fix IP absoluut nodig ? Kan je bv. niet voor een hosted optie gaan ? Gaat je abbonnement een stuk goedkoper maken...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
unxplained
Member
Member
Provider

De hosted optie valt misschien wel te overwegen maar ik zou toch liefst een fixed IP hebben.

NNTP is wel een must.

Alvast bedankt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

unxplained schreef:maar ik zou toch liefst een fixed IP hebben.
Probleem is dat je hier bij de meeste providers stevig voor moet betalen (een alternatief is DynDNS etc).
unxplained schreef:NNTP is wel een must.
Als het erin zit is het mooi meegenomen... maar NNTP kan je ook gewoon apart aanschaffen en gebruiken bij iedere provider (en dan echt op basis van je wensen). Ik zou het dus niet meteen koppelen aan m'n provider keuze.
unxplained
Member
Member
Provider

r2504 schreef:Als het erin zit is het mooi meegenomen... maar NNTP kan je ook gewoon apart aanschaffen en gebruiken bij iedere provider (en dan echt op basis van je wensen). Ik zou het dus niet meteen koppelen aan m'n provider keuze.
NNTP door een externe dienst is over het algemeen redelijk duur. Heb je misschien enkele voorstellen van een goede externe dienst (qua prijs en kwaliteit dan natuurlijk).

Mijn oog is momenteel gevallen op EDPnet. Iemand een idee of daar NNTP bij zit? Doen ze ook aan poort filtering?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

De enige ISP waar NNTP bij zit zoals gekend bij Dommel is...dommel.
EDPNet bied dit in elk geval niet aan.

Ik zou persoonlijk gaan voor edpnet vdsl2 met een apart abonnement voor nntp.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

EDPNet geeft toch geen fix IP (op de consumer abonnementen) ? Dan is hij goedkoper af met Scarlet of Belgacom, anders moet je nog de cost van de raw copper bijrekenen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Via consumer idd geen fixed ip

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
unxplained
Member
Member
Provider

Volgens de edpnet helpdesk doen ze wel aan poort filtering. Iemand hier enige ervaring mee?

Ook iemand een idee of belgacom poorten filtert? Ik heb het dan vooral over poorten 80 en 443. Dyndns is op zich nog niet zo slecht :-)
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:
Provider

Toen ik erover vroeg bij EDPnet een jaar geleden zeiden ze dat de enige poort die ze filteren uitgaande smtp is. Als je mails wil verzenden moet dat dus via ssl smtp of relay.edpnet.be. Voor de rest staat alles open. En mijn eigen ervaring wijkt daar niet van af. postfix is op mijn server ingesteld om mails te relayen via relay.edpnet.be. Verder draai ik een webserver (poorten 80 en 443), een ssl smtp server (:465), een ssl imap server (:993) en een ssh server (:22). Allemaal geen problemen mee.
treve01
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer
Provider

waarom wil je een vast ip? je kan perfect met dyndns werken, je kan dit in de modem instellen... dus het lijkt dan alsof je een vast ip hebt.
je kunt je mail en webserver toch instellen op een hostnaam in plaats van een nummertje. ik gebruik dit zelf voor wake on lan, ftp server, gmote server, etc etc ivm smarthphone, totaal geen last van een nieuw ip adres
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een mailserver op een dynamisch IP draaien is miserie vragen. Da's al bij voorbaat extra hoog in de ranking van spamengines etc.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

VOiD schreef:Een mailserver op een dynamisch IP draaien is miserie vragen. Da's al bij voorbaat extra hoog in de ranking van spamengines etc.
Ik draai m'n eigen mailserver (bij TN op een dynamisch adres), maar relay via TN en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Moest je niet relayen (maar dat laat TN niet toe) dan zou je inderdaad een hoge spam ranking krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”