16/02/12, 13u05
Sabam delft onderspit tegen Netlog
Een sociaalnetwerksite kan niet verplicht worden voor al zijn gebruikers een filtersysteem te installeren om te voorkomen dat ze illegaal muziek- en beeldmateriaal uitwisselen. Dat blijkt uit een arrest dat het Europees Hof van Justitie (EHJ) vandaag velde. Lorenz Bogaert, oprichter van Netlog, noemt het een overwinning voor alle gebruikers van het open internet. Sabam had dan weer niets anders verwacht.
Het EHJ boog zich over een vraag van de Brusselse rechtbank van eerste aanleg over een zaak die auteursrechtenmaatschappij Sabam aanspande tegen de Belgische sociaalnetwerksite Netlog. Sabam wil dat de rechter Netlog verplicht het uitwisselen van illegale muziek- en filmfiles onmogelijk te maken. Het gaat immers om beschermde werken en er wordt geen vergoeding voor betaald, is de redenering. Sabam eiste een dwangsom van 1.000 euro per dag.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/Inter ... hten.dhtml
Sabam kan filtersysteem voor Netlog niet verplichten
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Laten we een filter plaatsen voor de kassa van SABAM, alles wat niet voor hun is dat dat er ook blijft inhangen. Ik vind dat sabam altijd maar meer en meer wilt. Ik wissel geen muziek uit en ben ook het ook niet van zin, maar via een sociale site muziek/beeld uitwisselen is volgens mij al deftig met vuur spelen...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Filmkes met muziek zat op youtube, facebook, netlog... internet zou een doodsaaie en peperdure bedoening zijn in een wereld waar sabam de regels bepaald. Onrechtmatig geld eisen noem ik afpersing. dat ze daar sabam eens voor dagvaarden.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Uw wens wordt vervuld!Heronic schreef:Filmkes met muziek zat op youtube, facebook, netlog... internet zou een doodsaaie en peperdure bedoening zijn in een wereld waar sabam de regels bepaald. Onrechtmatig geld eisen noem ik afpersing. dat ze daar sabam eens voor dagvaarden.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=32623
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.