Betamax kwaliteit
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
Bestaan er gegevens over de kwaliteitsverschillen tussen de oneindige reeks aan betamax providers?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens mij is geen verschil (buiten de prijzen en de namen), gezien ze allemaal dezelfde servers gebruiken, en dus waarschijnlijk ook dezelfde transit partners.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik denk het ook niet, het is hetzelfde netwerk.
De laatste dagen is het weer erg gesteld met de kwaliteit van Betamax. Andere personen aan de lijn, zogezegd een onbestaand nummer, onderbrekingen na 2 min. Goedkoop ja, betrouwbaar neen.
De laatste dagen is het weer erg gesteld met de kwaliteit van Betamax. Andere personen aan de lijn, zogezegd een onbestaand nummer, onderbrekingen na 2 min. Goedkoop ja, betrouwbaar neen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
mja, als hun BE-mobiel tarief lager is dan de MTR-tarieven ... dan weet je wel genoeg zeker. Echt kwaliteit moet je niet verwachten, maar prijs/kwaliteit is meestal nog steeds OK.
Kwaliteit is bij alle betamax clonen idd gelijk ...
Kwaliteit is bij alle betamax clonen idd gelijk ...
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Moet zeggen ben toch ook al tevreden geweest dat ik mijn vaste lijn nog heb.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13626
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Hmmm raar, ik ken deze problemen eigenlijk niet. Werkt al 5 maanden zonder problemen. De kwaliteit is lichtjes minder dan klassieke telefonie, maar het stoort me niet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
Tja...het is de bedoeling om mijn vaste lijn bij Telenet af te schaffen. Ik zal het eerst maar eens goed uitproberen.
De kwaliteit die 3starsnet levert, is die veel beter dan de betamax dingen?
De kwaliteit die 3starsnet levert, is die veel beter dan de betamax dingen?
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
maar je wil wss toch nog een vastlijn-nr voor inkomende gesprekken? Zet uw Telenet lijn dan gewoon over nr weepee, ovh of 3stars ... heb je op een zeker moment problemen met betamax ... kan je ook nog bellen via weepee/ovh/3stars als alternatief.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13626
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je met voip gaat werken, dan is het leuke dat je gewoon heel makkelijk kan wisselen als het volgens jou niet voldoet. Koop éénmaal 10 € bij een betamax provider en start de tests. Staat het je niet aan, bel die 10 € dan nog op en verwissel dan van provider. Staat het je wel aan, dan geen probleem. Of heb je meerdere bellers en is de ene al kieskeuriger dan de andere, laat dan de ene uitbellen via provider x en de andere via provider y.
Eén ding is evident: prijs/kwaliteit is niemand beter dan de betamax providers.
Eén ding is evident: prijs/kwaliteit is niemand beter dan de betamax providers.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik bel heel veel internationaal (en dan nog buiten europa, reken +- 250€/maand). Nationaal is Betamax waarschijnlijk wel ok maar internationaal is het sommige dagen gewoon niet werkbaar. Mijn ervaring is dat als Betamax werkt het ok is maar 10% van de tijd is het miserie. 3stars & Weepee daarentegen geen probleem (en Weepee is volgens mij nog iets beter) maar prijzen die 2x à 7x hoger zijn.
Aan al diegenen die beweren dat de kwaliteit van Betamax goed is, zet er dan ook eens bij wat je maandelijks/jaarlijks aan Betamax spendeert...
@Goztow, prijs/kwaliteit als het werkt...
Aan al diegenen die beweren dat de kwaliteit van Betamax goed is, zet er dan ook eens bij wat je maandelijks/jaarlijks aan Betamax spendeert...
@Goztow, prijs/kwaliteit als het werkt...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik gebruik toch regelmatig betamax om naar Mexico te bellen en mag niet klagen ervoor. Idem voor US en CA.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
Het is inderdaad de bedoeling mijn lijn te laten overzetten naar WeePee (voor inkomende gesprekken) en betamax voor uitgaande gesprekken te gebruiken, zodoende dat ik telenet (wat betreft telefoon) vaarwel kan zeggen.ChelloExtremer schreef:maar je wil wss toch nog een vastlijn-nr voor inkomende gesprekken? Zet uw Telenet lijn dan gewoon over nr weepee, ovh of 3stars ... heb je op een zeker moment problemen met betamax ... kan je ook nog bellen via weepee/ovh/3stars als alternatief.
Dit lijkt me de voordeligste optie, niet ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat we hier inderdaad appels en peren vergelijken.VOiD schreef:Ik bel heel veel internationaal (en dan nog buiten europa, reken +- 250€/maand). Nationaal is Betamax waarschijnlijk wel ok maar internationaal is het sommige dagen gewoon niet werkbaar.
De mensen die geen probleem ondervinden zijn waarschijnlijk die (bijna) alleen "binnenlandse gesprekken hebben (vast of GSM).
Hoewel "binnelands" mag je ruim interpreteren, gezien Betamax gesprekken naar België eigenlijk ook internationaal is (binnen Europa).
Als VOiD spreekt over "internationaal" bedoelt hij waarschijnlijk exotische bestemmingen buiten Europa (Afrika, Far East ...).
Voor professioneel gebruik (zoals VoID), waarbij kwaliteit en betrouwbaarheid belangrijker is dan prijs, is Betamax waarschijnlijk niet aan te raden. Maar voor gewoon particulier gebruik (binnen Europees) volg ik Goz is zijn beoordeling: prijs/kwaliteit is OK.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Al vele jaren klant.VOiD schreef:Aan al diegenen die beweren dat de kwaliteit van Betamax goed is, zet er dan ook eens bij wat je maandelijks/jaarlijks aan Betamax spendeert... .
Eerst voipbuster (een der eersten), daarna voipcheap en tegenwoordig 12voip, altijd uitstekende kwaliteit.
Gesprekken gemiddeld 150/maand, 90% buitenland. Deels naar mobiel, vandaar dat kosten hoger zijn dan 10euro/3 maanden.
Af en toe FUP exceeded.
Kosten ongeveer 80Euro/jaar. Momenteel nog 175 freedays over.
Betalingennaar 12voip:
Code: Selecteer alles
All purchases
Date Time Amount
02-Dec-2011 11:20:36 € 25.00
24-Oct-2011 13:39:03 € 10.00
20-May-2011 11:21:44 € 25.00
07-Jan-2011 11:17:44 € 25.00
06-Oct-2010 11:58:13 € 10.00
06-Oct-2010 10:42:24 € 10.00
21-Jul-2010 15:37:38 € 10.00
26-May-2010 13:39:09 € 25.00
27-Mar-2010 11:07:54 € 10.00
06-Jan-2010 13:50:40 € 10.00
05-Nov-2009 11:07:09 € 10.00
04-Nov-2009 01:26:25 € 10.00
En dan ook nog een zeer stabiele verbinding met een uitstekende kwaliteit
Wanneer je problemen met je kwaliteit hebt zou je beter eens je eigen installatie moeten onderzoeken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Betreffende de Betamax VoIP gesprekskwaliteit kan ik forumgebruiker Limburg enkel bijtreden: altijd prima.
Doch behoudens ik mij vergis, heeft forumgebruiker VOiD ook bij OVH soms last van de gesprekskwaliteit??
Ook bij OVH heb ik trouwens nog nooit te klagen gehad van VoIP gesprekskwaliteit. Altijd prima.
Doch behoudens ik mij vergis, heeft forumgebruiker VOiD ook bij OVH soms last van de gesprekskwaliteit??

Ook bij OVH heb ik trouwens nog nooit te klagen gehad van VoIP gesprekskwaliteit. Altijd prima.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik vind de kwaliteit goed te toen. Maar soms is het "netwerk onbeschikbaar" en moet ik evengoed met de vaste bellen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Gebruiken deze service ook al zeer lang..
Begonnen met Internetcalls, Justvoip, Voipbuster, Voipbusterbro, 12voip, Jumblo, Webcalldirect.
Tal van die services geprobeerd, kwaliteit min of meer dezelfde.
Begonnen met Internetcalls, Justvoip, Voipbuster, Voipbusterbro, 12voip, Jumblo, Webcalldirect.
Tal van die services geprobeerd, kwaliteit min of meer dezelfde.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Sinds 2 maanden betamax aan het gebruiken (voibusterpro & jumblo) volledig op basis van link. Enkel nationaal en gsm, weepee-in, C610IP, Belgacom Start. Zeer tevreden over, nooit problemen gehad.
Wat mij niet duidelijk is. Ik dacht dat je die Siemens niet achter een Telenet-modem kon hangen. Iets met modem-only ofzoiets
Wat mij niet duidelijk is. Ik dacht dat je die Siemens niet achter een Telenet-modem kon hangen. Iets met modem-only ofzoiets

-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
Ofschoon ik geen ervaring hiermee heb, heb ik ook gelezen dat er met de nieuwe modem (met router ingebouwd) van Telenet, problemen zijn...doch daar zou een oplossing voor bestaan...als ik me niet vergis
Alleszins, ik heb nog een aparte modem en dat zou goed moeten werken.

Alleszins, ik heb nog een aparte modem en dat zou goed moeten werken.
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
Wil dit zeggen dat als mijn huidige modem het begeeft, en Telenet bezorgt me een nieuwe (met router erin), dat ik dan de pineut ben?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ge zult toch wel voldoende ballen aan uw lijf hebben om Telenet dan een "modem only" versie te laten plaatsen? Niet?
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
Uiteraard

Tevens ... als ze niet willen zal ik me verplicht voelen om over te schakelen naar Belgacom (als daar tenminste niet dezelfde soort problemen zijn).


Tevens ... als ze niet willen zal ik me verplicht voelen om over te schakelen naar Belgacom (als daar tenminste niet dezelfde soort problemen zijn).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Akkoord, maar ik bel dus voor 37x meer per jaar, kans op problemen is dus ook 37x groter.Limburg schreef:Kosten ongeveer 80Euro/jaar.
Er is geen andere provider dan Betamax die dit voor deze kosten kan leveren.
En dan ook nog een zeer stabiele verbinding met een uitstekende kwaliteit
Nee, de problemen waarover ik spreek zijn wel degelijk provider gerelateerd. Verkeerde verbindingen, zogezegd onbestaande nummers, gehakkel na een paar minuten etc. Bovendien doen die problemen zich op dat moment dan niet voor via 3stars of Weepee. Het kwaliteitsverschil is op dat moment dan ook zeer duidelijk.Limburg schreef:Wanneer je problemen met je kwaliteit hebt zou je beter eens je eigen installatie moeten onderzoeken.
En m'n netwerk is hier echt wel volledige op Voip voorzien, Qos tot in de kleinste puntjes opgezet en ik monitor dat ook.
M'n bestemmingen zullen iets te exotisch zijn veronderstel ik

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
VOiD,
Indien het dan goed begrijp zijn de problemen die jij ondervindt bij de betamax klonen dan zeker niet van deze aard dat je de betamax klonen volledig aan de kant laat? Maar vallen de door jou gemelde problemen voor jou eerder onder de noemer: zeker aanvaardbaar indien alles in ogenschouw genomen?
De door jou eerder gemelde 10% probleemgevallen (wat me erg hoog lijkt) doen zich dan vooral voor naar de exotische bestemmingen?
Want indien 10% van de gesprekken een probleem zou vormen, moeten andere gebruikers dit toch ook zeker merken.
Indien het dan goed begrijp zijn de problemen die jij ondervindt bij de betamax klonen dan zeker niet van deze aard dat je de betamax klonen volledig aan de kant laat? Maar vallen de door jou gemelde problemen voor jou eerder onder de noemer: zeker aanvaardbaar indien alles in ogenschouw genomen?
De door jou eerder gemelde 10% probleemgevallen (wat me erg hoog lijkt) doen zich dan vooral voor naar de exotische bestemmingen?
Want indien 10% van de gesprekken een probleem zou vormen, moeten andere gebruikers dit toch ook zeker merken.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn : wat zijn die exotische bestemmingen dan?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Zoals eerder aangegeven bel ik/wij ongeveer 150x/maand, dus gemiddeld 5x/dag uitgaand.VOiD schreef:Akkoord, maar ik bel dus voor 37x meer per jaar, kans op problemen is dus ook 37x groter.Limburg schreef:Kosten ongeveer 80Euro/jaar.
Er is geen andere provider dan Betamax die dit voor deze kosten kan leveren.
En dan ook nog een zeer stabiele verbinding met een uitstekende kwaliteit
Dat zou voor jou neerkomen op 37x5=185 gesprekken per dag. Klopt dat ongeveer?

Maar ik wil best aannemen dat je slechtere ervaringen hebt met jouw intensieve gebruik.
Hier bellen we hoofdzakelijk naar Europeesche bestemmingen.
Hiermee bedoel ik dat in de ATA instelbare zaken zoals codeckeuze, inputgain en outputgain, de kwaliteit kunnen maken, maar indien verkeerd, ook kan verpesten.Limburg schreef:Wanneer je problemen met je kwaliteit hebt zou je beter eens je eigen installatie moeten onderzoeken.
-
- Pro Member
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
- Locatie: Zaffelare
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Welke software / hardware gebruik je om QoS te implementeren in je netwerk? Hoe monitor je? Hoe weet je met 100% zekerheid dat de kwaliteitsverlies niets te maken heeft met je eigen netwerk?VOiD schreef:En m'n netwerk is hier echt wel volledige op Voip voorzien, Qos tot in de kleinste puntjes opgezet en ik monitor dat ook.
Ik ben héééééél benieuwd naar het antwoord.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Nu zijn kwaliteitsverlies niks met zn intern netwerk te maken heeft...hij heeft weepee inkomend, dus dan zou dit toch ook slecht moeten gaan (net als zijn andere uitgaande providers)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
Ondertussen VOIP (voorlopig enkel uitgaand) geinstalleerd met gigaset C610ip gebruik makend van 12VOIP...en de kwaliteit is perfect !
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Mikrotik. Monitoring op basis van packet drops en RTT.TomVH schreef:Welke software / hardware gebruik je om QoS te implementeren in je netwerk? Hoe monitor je? Hoe weet je met 100% zekerheid dat de kwaliteitsverlies niets te maken heeft met je eigen netwerk?
Ik ben héééééél benieuwd naar het antwoord.
Zoals Krisken reeds zijn gebruik ik verschillende andere voip providers waar ik géén problemen mee heb. Ik ben bovendien professioneel actief in de (voip) telecom sector en weet heus wel waarover ik spreek.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik ben momenteel ook bezig met migratie naar VoIP op kantoor.
Er wordt belachelijk veel gebeld naar GSM's (bijna uitsluitend). De betamax provider internetcalls.com steekt dan ook mijn ogen uit.
0,02 euro per minuut zonder connectiekost...
Zijn er echt zoveel slechte ervaringen hier? Voor zover ik het al getest heb (buiten productie & prive) is er niks op aan te merken.
Ik heb een Cisco dual WAN router geïnstalleerd en er komt naast Business Fibernet ook nog een Belgacom Bizz Internet
Favorite verbinding als backup.. Dus dat zit wel snor denk ik.
Er wordt belachelijk veel gebeld naar GSM's (bijna uitsluitend). De betamax provider internetcalls.com steekt dan ook mijn ogen uit.
0,02 euro per minuut zonder connectiekost...
Zijn er echt zoveel slechte ervaringen hier? Voor zover ik het al getest heb (buiten productie & prive) is er niks op aan te merken.
Ik heb een Cisco dual WAN router geïnstalleerd en er komt naast Business Fibernet ook nog een Belgacom Bizz Internet
Favorite verbinding als backup.. Dus dat zit wel snor denk ik.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb telenet. De router die ik erbij kreeg hangt aan de Telenet modem. Aan de router hangt LAN PC, wireless laptop & smartphone en de Siemens C610 opstelling. Nergens problemen tegen gekomen.Dfrog schreef:Sinds 2 maanden betamax aan het gebruiken. Enkel nationaal en gsm, weepee-in, C610IP, Belgacom Start. Zeer tevreden over, nooit problemen gehad.
Wat mij niet duidelijk is. Ik dacht dat je die Siemens niet achter een Telenet-modem kon hangen. Iets met modem-only ofzoiets
Correctie (toevoeging aan dit bericht)
het gaat niet om een router, maar om een switch
Laatst gewijzigd door AfAX 14 feb 2012, 00:55, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bij Telenet "krijg" je normaal geen routers bij een modem.AfAX schreef:De router die ik erbij kreeg hangt aan de Telenet modem.
- Ofwel heb je een modem-only + switch en/of wireless AP.
- Ofwel heb je de wireless modem-router.
Als je in het eerste geval bent, dan zal VoiP natuurlijk perfect werken (want dan krijgen alle toestellen een publiek IP)
Wat is het type van router die je van Telenet "gekregen" hebt ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Wat zijn eigenlijk de sip settings van 12voip, staan precies niet op de site vermeld ?
Laat maar ondertussen gevonden via google:
SIP port : 5060
Registrar : sip.12voip.com
Proxy server : sip.12voip.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your 12VoIP username
Password : your 12VoIP password
Display name/number : your 12VoIP username or voipnumber
Stunserver (option) : stun.12voip.com
Laat maar ondertussen gevonden via google:
SIP port : 5060
Registrar : sip.12voip.com
Proxy server : sip.12voip.com
Outbound proxy server : leave empty
Account name : your 12VoIP username
Password : your 12VoIP password
Display name/number : your 12VoIP username or voipnumber
Stunserver (option) : stun.12voip.com
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Idd, je hebt gelijk: het is geen router, het betreft een switch die ik er bij kreeg, de D-Link DES-1005D (het ging hier om een actie voor een bundel TV+internet)philippe_d schreef:Bij Telenet "krijg" je normaal geen routers bij een modem.AfAX schreef:De router die ik erbij kreeg hangt aan de Telenet modem.
- Ofwel heb je een modem-only + switch en/of wireless AP.
- Ofwel heb je de wireless modem-router.
Als je in het eerste geval bent, dan zal VoiP natuurlijk perfect werken (want dan krijgen alle toestellen een publiek IP)
Wat is het type van router die je van Telenet "gekregen" hebt ?
Ik heb het hierboven in het originele bericht rechtgezet, thanks.
Voor zo ver ik kan zien is Belgium mobile 20 cent per minuut en niet 2 cent.f0xbe schreef:Ik ben momenteel ook bezig met migratie naar VoIP op kantoor.
Er wordt belachelijk veel gebeld naar GSM's (bijna uitsluitend). De betamax provider internetcalls.com steekt dan ook mijn ogen uit.
0,02 euro per minuut zonder connectiekost...
Zijn er echt zoveel slechte ervaringen hier? Voor zover ik het al getest heb (buiten productie & prive) is er niks op aan te merken.
Ik heb een Cisco dual WAN router geïnstalleerd en er komt naast Business Fibernet ook nog een Belgacom Bizz Internet
Favorite verbinding als backup.. Dus dat zit wel snor denk ik.
Dan is cosmovoip voordeliger.
- Bijlagen
-
- ImageUploadedByTapatalk1329344116.608733.jpg
- (88.72 KiB) Nog niet gedownload