TVVlaanderen wordt duurder.

Alles over TV via satelliet
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

TVVlaanderen wordt duurder ? Heb een brief ontvangen dat in februari de tarieven zullen worden aangepast en indien ik niet akkoord was met de aanpassing dat de kaart nog 1 maand actief zou zijn na de opzeg, ..

Ook stond in de brief dat indien men meerdere kaarten zou willen voor meedere setop boxen dat het 2,5 euro zou moeten opleggen per maand. Dus ik denk dat bij deze de anti-cardshare methode in voege zal gaan.

En er stond nog iets in van een promo bij het aanschaffen van een extra setop box.

'k Zou de brief inscannen maar 'k denk dat ik hem reeds weggegooid heb.

EDIT: Terug gevonden in de vuilbak, .. Basic+ zou van 19,90 naar 20,90 gaan en de promo van de ontvanger was een nieuwe hd ontvanger normaal 249 nu 169 en dan krijg je een aangepaste LNB plus gratis coax kabel. Ook staat erin als je op de bovenstaande promoties ingaat dus kaart van 2,50 setop box van 169 dat je je abonnement met 24 maanden verlengt.

'k zal één deze dagen de brief inscannen moesten er geïnteresseerden zijn, in de exacte verwoording.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

BTW verhoging zeker ??
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zal geen btw verhoging zijn aangezien het maar ingaat op 1/02, en dat het blijkbaar een geldige reden is om contract op te zeggen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hehe, ik denk dat ze dat dan beter gedaan hadden voor hun idiote anti-cardshare regeling...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik ben eens curieus of je nog kan cardsharen, .. 'k zou graag eens een test doen. Iemand interesse om eens te kijken hoeveel shares men onderling zou kunnen sharen?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hoe werkt die cardsharing dan precies? Moet je die kaart dan in 1 ontvanger steken en die ontvanger (op de één of andere manier) verbinden met een 2de, 3de, 4de,... ontvanger?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Als volgt, je steekt je kaartlezer in je setop box, .. als jouw setop box een kaartlees daemon heeft zoals CCcam voeg je een F line en dan kan een andere setop box via het netwerk of het internet een Cline in geven in de configuratie en op die manier gebruik maken van uw keys. Daar komt het in het kort op neer, dus ipv dat het je locale kaart leest gaat het die tcp connectie aanzien als een virtuele kaart op afstand en gewoon over het internet van jouw daemon gebruik maken.

Dus eigenlijk zou je het als volgt kunnen zien jij opent een kanaal en je gaat via tcp gewoon vragen wat de key is om dat kanaal te decrypten. De server geeft een antwoord en jij kan mee kijken via die key.

Ik zie niet in hoe ze dit kunnen tegen houden, maar het zal dan wel. Als het 2 way was dan zou je nog zeggen maar uiteindelijk of het nu lokaal is of op afstand 'k zie niet echt in hoe ze kunnen weten hoeveel keys jij in gebruik hebt aangezien de smartcard toch het antwoord levert? En als jij met deze sleutel kan decrypten waarom een andere hetzelfde kanaal niet, .. daarom dat ik het eens zou willen testen ben nogal sceptisch :p
Laatst gewijzigd door Ofloo op 04 jan 2012, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dat impliceert dan ook dat de decoder mèt kaart altijd aan moet staan (of minstens op stand-by).

En het is dat wat TV Vlaanderen dus gaat beperken/restricteren (heb er paar weken al hier ergens een topic over gelezen, probleem is dat ik vrij onwetend ben omtrent satelliet apparatuur en dienst terminologie). Je zal dus per decoder een kaart van €2,5 moeten kopen, is dat waar het uiteindelijk om gaat?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik weet niet TomG ik heb caching aangezet, .. ik zou eens willen zien of dit helpt. Het is toch niet zo dat het elk uur andere sleutels zijn..
Laatst gewijzigd door Ofloo op 04 jan 2012, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Dat impliceert dan ook dat de decoder mèt kaart altijd aan moet staan (of minstens op stand-by). En het is dat wat TV Vlaanderen dus gaat beperken/restricteren


Gaat men dat dan beperken tot x-aantal uur per dag (geen idee of zoiets kan) of wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k was juist hetzelfde aan het denken amai als je dan wat zapt, .. volume keys op hehe

edit: normaal krijg jij de sleutels toch van je smartcard, .. en ze kunnen onmogelijk weten of jij een request doet, .. omdat het broadcast is geen 2 way. of de limiet moest in de kaart zijn software zitten. Zoals ik al eerder aanhaalde, .. Cache?
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb eergisteren eens bij een hollander gehoord van wie ik vroeger aftapte en die had alvast geen problemen op geen enkele zender ...

En die shared met redelijk wat mensen
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik denk dat je daar kan spreken van dynamisch ip ding, .. hij heeft waarschijnlijk zoveel shares dat hij er geen last van heeft omdat er altijd wel iemand aan het sharen is. als eentje down is werkt de andere enz.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Ofloo schreef:Als volgt, je steekt je kaartlezer in je setop box, .. als jouw setop box een kaartlees daemon heeft zoals CCcam voeg je een F line en dan kan een andere setop box via het netwerk of het internet een Cline in geven in de configuratie en op die manier gebruik maken van uw keys. Daar komt het in het kort op neer, dus ipv dat het je locale kaart leest gaat het die tcp connectie aanzien als een virtuele kaart op afstand en gewoon over het internet van jouw daemon gebruik maken.

Dus eigenlijk zou je het als volgt kunnen zien jij opent een kanaal en je gaat via tcp gewoon vragen wat de key is om dat kanaal te decrypten. De server geeft een antwoord en jij kan mee kijken via die key.

Ik zie niet in hoe ze dit kunnen tegen houden, maar het zal dan wel. Als het 2 way was dan zou je nog zeggen maar uiteindelijk of het nu lokaal is of op afstand 'k zie niet echt in hoe ze kunnen weten hoeveel keys jij in gebruik hebt aangezien de smartcard toch het antwoord levert? En als jij met deze sleutel kan decrypten waarom een andere hetzelfde kanaal niet, .. daarom dat ik het eens zou willen testen ben nogal sceptisch :p



OF je koopt bvb een smart wi.
abbo card in de smart wi.
en slaves in de recievers.
en echt een abbo kaartje en op meer dan 4 smart wi's kijken naar een andere zender , vergeet het maar heden.
heden is deze maatregel nog niet van toepassing op canal nl (maar komt er aan)
hollander zijn verhaal zal dan wel anders zijn.
en of ze het niet kunnen tegenhouden was een van de redenen van de smart card wissel in 2010.

een andere mogelijkheid van de nieuwe ses astra sats is het signaal te beamen.
met een 60 cm schotel dan bvb tvvlaanderen kijken in Belgie en omgeving in Spanje dan direct een schotel van 1 meter of groter nodig.
men is dan in de mogelijkheid om signaal te beperken tot de regio van de provider.
techniek staat niet stil langs zijde fabrikanten en hackers.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Je kan een beam wel richten naar een bepaald gebied, maar je hebt altijd overspill. In het geval van satelliet uitzendingen bedraagt die overspill ettelijke honderden vierkante kilometers.
TV Vlaanderen heeft zijn anti CS maatregel al ingevoerd, CanalDigital volgt vanaf januari. Alleen is het zo dat wie nu via CS kijkt er beter aan toe is dan wie een officieel abonnement heeft en een "goedgekeurde" TVV ontvanger. Trouwens, de servers waarop de shares draaien krijgen geleidelijk aan een update om de anti CS maatregelen tegen te gaan. En laat dat nu net het omgekeerde effect zijn van die anti CS maatregel. Wie illegaal kijkt ondervindt geen enkel probleem. Wie legaal kijkt ondervindt wel problemen.
En waarom een smart wi? Als je een receiver hebt met ethernet aansluiting stop je toch gewoon je kaartje in de kaartlezer van de receiver?
Wat de grootte van de schotel betreft is er maar 1 vuistregel: groter is altijd beter. Op die manier heb je minder last van uitval of blokvorming bij slechte weersomstandigheden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Ofloo schreef:ik ben eens curieus of je nog kan cardsharen, .. 'k zou graag eens een test doen. Iemand interesse om eens te kijken hoeveel shares men onderling zou kunnen sharen?

4 zenders van het pakket worden nog gedecodeerd terwijl dit voor 13/12 alles was.
Dus afhankelijk van je ontvanger (enkele of dubbele tuner) ga je max 4 shares kunnen doen.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ofloo schreef:Ook stond in de brief dat indien men meerdere kaarten zou willen voor meedere setop boxen dat het 2,5 euro zou moeten opleggen per maand. Dus ik denk dat bij deze de anti-cardshare methode in voege zal gaan.

Die extra kaart bestaat al jaren en is beperkt tot de vlaamse zenders.

Sinds die anti-cardshare maatregelen kan je dus met één kaart maximum 4 zenders decoderen. Je kan dus op vijf tv's naar VTM kijken, maar niet naar EEN, CANVAS, VTM, 2BE en VT4 op hetzelfde moment.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

In de praktijk wil dat dan ook zeggen dat je 4 tuners kan gebruiken (om op te nemen of live te kijken) zonder dat je gehinderd wordt? Wat gebeurd er dan bij 5de tuner (in de veronderstelling dat je ook 5 verschillende uitzendingen probeert te bekijken)? Beeld op zwart of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Beeld op zwart op alle 5 de tuners.
In de praktijk wil dit trouwens zeggen dat niet te snel mag zappen wanneer je 3 opnames hebt lopen, het durft wel eens in de soep draaien 3+ snelzappen(1+1) = 5

Idiote maatregel dus, die me weeral 200€ heeft gekost.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zie ook mijn vorig bericht: wie legaal kijkt en braaf veel centjes afdokt, die zit met de miserie. Wie illegaal kijkt via CS voor een fractie van de prijs, die is er beter aan toe want die ondervindt die problemen allemaal niet bij het zappen of beeld dat op zwart gaat. Ik kan dus maar 1 ding besluiten: lang leve CS.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Niet te snel roepen he, TVV heeft een klein aandeel op de Europeese markt, laat ons nog een paar weken afwachten en zien wat er gebeurt als ook Canal DIgitaal de anticardshare maatregel invoert.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Iceke, om even alle puntjes op de i te zetten: de payservers hebben een update gekregen waardoor ook CanalDigitaal vlekkeloos ontvangen kan worden na de anti CS maatregel. Deze update werd tegelijkertijd doorgevoerd als de update van TVV. Ik weet waarover ik spreek.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Leg maar uit, ik heb interesse in je uitleg :angel: of ze werken met 1 kaartje per 4 kanalen en sharen door, of ze kunnen die maatregel omzeilen.
Vooral in dat laatste heb ik interesse.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Jack Daniels schreef:Iceke, om even alle puntjes op de i te zetten: de payservers hebben een update gekregen waardoor ook CanalDigitaal vlekkeloos ontvangen kan worden na de anti CS maatregel. Deze update werd tegelijkertijd doorgevoerd als de update van TVV. Ik weet waarover ik spreek.

Via sid beperking: 4sids (variabel /10s)
of gewoon 4 sids instellen per kaart (vast)
Kan je zelf heel eenvoudig instellen in cccam/oscam.
Ik hou mijn seca2 & 3 kaart nog even bij (in de nslu2).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar ik kijk regelmatig op de site om de status te weten te komen. Op die manier weet ik dat er achter de schermen hard gewerkt werd om de anti CS maatregel van TVV en CD te omzeilen. En bij TVV met succes want in den beginne zat ik ook naar zwart beeld te kijken. Een paar dagen later was het euvel al verholpen. En tegelijkertijd werd dan CD aangepakt. Dus daar ga ik zelfs niet met zwart beeld zitten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Eerst zien en dan geloven dus, TVV is een kleine provider, met een 5-10tal kaartjes komen ze in principe toe om de zenders te overbruggen die niet in het Canal Digitaal pakket zitten.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen:
voeg dit toe aan cccam.cfg(variabel):

SID LIMIT: /dev/sci0 4 10

Stop met het promoten van payservers, zeker de info van daar is niet correct, er is niets omzeild, enkel gelimiteerd (in een pool met peers ga je er geen last van hebben).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ongelovige Thomassen heb je overal. Mij niet gelaten. Ik kan enkel uit ervaring spreken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@Jack D. Je weet dus duidelijk niet waarover je spreekt ;-)

Soit, ik hou er over op. Dit is niet het forum om dieper in te gaan op illegale toestanden...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef:Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar ik kijk regelmatig op de site om de status te weten te komen. Op die manier weet ik dat er achter de schermen hard gewerkt werd om de anti CS maatregel van TVV en CD te omzeilen. En bij TVV met succes want in den beginne zat ik ook naar zwart beeld te kijken. Een paar dagen later was het euvel al verholpen. En tegelijkertijd werd dan CD aangepakt. Dus daar ga ik zelfs niet met zwart beeld zitten.


Bij CD gaat de beperking in ergens volgende week . Vele melden al dat ze de laatste software revisie I4A op de kaart hebben gekregen vandaag . Dit kun je echter enkel binnenkrijgen met een originele ontvanger , cccam 2.3.0 , of OScam . Dit is ook de revisie die op de telesat en TVV kaartjes nu zit . Ik gebruik de 2.3.0 en merk veel verandering .
Elke keer je box koud opstart komen er 110 EMM's binnen vanaf dat er 1 zender aangevraagd wordt , dit blijft dan zo staan ( veranderd enkel als management wordt aangepast . Ga je 4 of meer zenders aanvragen lopen de EMM's mee op .

card reader /dev/sci0
handled 17188(16615) ecms and 175(175) emms

SECA card **.***.***.*** rev I4A entitlements:
0000 MANAGMENT : 2012-03-04
006c TV VLAANDEREN : 2012-03-04

Bij ccam 2.2.1 stond de vu+ soms 40 dagen aan ( soft stby ) en kwam ik aan amper 10 EMM's

Die 4 sid limit is geen oplossing , zeker niet om de 10Sec . Zap je 5 keer en prijs ( ook al staat de cache aan , ga je over 4 sid's binnen de 10 sec hang je , deze maatregel enkel goed om met 10 man die een kaart hebben op elke kaart 4 sid's toetewijzen die mag opgevraagd worden , allemaal lijntjes uitwisselen onder elkaar voor elke box in huis en dan ben je eruit .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

fendtje schreef:OF je koopt bvb een smart wi.

smart wi is gewoon CCcam principe, .. niet?

Volgens mij gaat er gewoon een update op de kaart staan die een aantal requests per minuut toelaat of iets dergelijks, .. als je dan begint te zappen ben je wel gekloot, .. anders zie ik er geen graten in, satellieten zijn nu eenmaal 1 way ! Normaal zou je dit moeten kunnen omzeilen door cache aan te zetten, omdat de decryptie sleutel altijd hetzelfde zal zijn. Hoe kan je anders in godsnaam een encryptie over een broadcast sturen die voor iedereen anders is. Het is niet zoals bij een webserver dat je kan zie wie er gerequest heeft, .. tenslotte wordt er gebroadcast of je nu kijkt of niet. Uw sateliet stuurt geen informatie naar de zender om te zeggen dat jij iets vraagt, .. het signaal is er of niet en dan decrypt jij klaar, .. kaart updates gaan op de zelfde manier. De enige maniert die ik kan bedenken is een limiet op hoeveel requests per kaart. Wat zou moeten kunnen omzeilt worden door cache aan te zetten. Aangezien dat je dan niet steeds requests naar je kaart stuurt.

Dus een oplossing zou kunnen zijn onderling sharen en zoals bij dynamische ip kijkt/zapt niet iedereen op hetzelfde moment en kan de request toegewezen worden aan degene die het op die moment nodig heeft. Ge moet al iets illegaal gaan doen om uw tv abonnement te kunnen gebruiken schandalig.

Op dit moment heb ik eigenlijk nog geen last gehad van cardshare dingen, .. 'k draai cccam 2.3.0 en heb verschillende backups voor TVV, share dus terug TVV en kan zoveel zappen als ik maar wil :p

Maar 'k zou eigenlijk de proef eens op de som willen nemen, om te weten waar de beperkingen liggen.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Als er echt gewerkt wordt met een limiet op het aantal aanvragen per tijdseenheid moet de smartcard één of andere klok hebben. Dan is de vraag of die klok intern gegenereerd wordt, en of je die kaart dan kan "overclocken" :twisted: .
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Overclocken naar 6,8 MHz geeft anders geen verschil :(
Gewoon broederlijk delen is beste oplossing, als je er tenminste last van hebt (anders hoeft het niet).
Laatst gewijzigd door silencer op 06 jan 2012, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik weet niet hoe het werkt maar ik weet wel dat ik ooit eens zag staan smartcard op zoveel mhz waarom hoe of wat, er speciaal aan was vraag het me niet, maar ik weet wel dat ik smartcard lezer op verschillende mhz kon uitlezen, maar 'k dacht dat dit eerder met bandbreedte van hoeveel requests er ineens kunnen gemaakt worden had, niet zo zeer van welke limiet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

ECM's zijn iets sneller op 6,8Mhz ipv 3,57Mhz (zeker met seca2).
Maar oscam en cccam konden hier dan niet allebei de kaart benaderen.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ofloo schreef:
fendtje schreef:OF je koopt bvb een smart wi.

smart wi is gewoon CCcam principe, .. niet?

De enige maniert die ik kan bedenken is een limiet op hoeveel requests per kaart. Wat zou moeten kunnen omzeilt worden door cache aan te zetten. Aangezien dat je dan niet steeds requests naar je kaart stuurt.

Dus een oplossing zou kunnen zijn onderling sharen en zoals bij dynamische ip kijkt/zapt niet iedereen op hetzelfde moment en kan de request toegewezen worden aan degene die het op die moment nodig heeft. Ge moet al iets illegaal gaan doen om uw tv abonnement te kunnen gebruiken schandalig.

.


Smartwii is een cccam soort ding ja , alleen werkt het net wat anders en blijkbaar rev I4A een groot probleem daarvoor ( ook de clone+ ) .

Onderling sharen kun je doen ja , en op uw kaart bv één , canvas , vtm ,2be . Een andere kaart weer 4 andere zenders uit het pakket enz , dan ecm cache erop en idd het werkt . Maar zonder SID limit + SID assaign , kun je wel s tegen problemen aanlopen Als een zender niet in uw cache zit en wordt toch aangevraagd.

TVV heeft gewoon de smartcard voorzien van een extra optie ( die wss al op de kaart zat maar niet actief was ) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

heeft iemand die cccam 2.3.0 eigenlijk al problemen ondervonden?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Problemen ? Ik zie niet in welk probleem cccam kan geven ?
Er is voorlopig echt geen magic trick hoor, of je kijkt 4 zenders en alles gaat zwart of je kijkt vier zenders en enkel de 5de gaat zwart.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

dat bedoel ik ook niet bv 2.2.1 bevroos het beeld constant enz, 'k wou ff polsen of dit bij 2.3.0 ook het geval was, .. en er zou blijkbaar een ant-cs maatregel zijn allicht zullen hier mensen problemen mee ondervinden alléén ik merk ze nog niet, dus was ik nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ofloo schreef:heeft iemand die cccam 2.3.0 eigenlijk al problemen ondervonden?

Hier nog geen problemen ondervonden met 2.3.0, met de vorige versie hadden we eenmalig een probleem, zwart beeld voor een tiental seconden.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”