adsl en telenet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Boswachter

Hallo,

Een vraagje. Heeft iemand van jullie ervaring met zowel adsl en telenet samen op één pc?
Ik werk nu met een hub en krijg binnekort telenet erbij.

Hoe kun je switchen tussen telenet en adsl?

Graag info

Prettige feesten,

mvg,
boswachter :?:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je kan ze niet beiden tegelijker tijd op 1 pc te samen laten runnen ofzo - juste mentioning ken ene die dat wou proberen ;-) -Wat ge kunt doen is hetvolgende:

Als ge wilt surfen via ADSL moet ge inloggen dus dat is geen probleem. Het enige wat ge moet doen is maken dat uwen utp van telenet niet in de hub of de netwerkkaart zit.

Als ge wilt surfen via Telenet --> niet inloggen met adsl (enternet300 ofzo)

Internet Explorer op LAN settings zetten enja, iedere x veranderen van proxy als ge wilt surfen via adsl of Telenet. Of je gebruikt voor het ene: Netscape en voor het andere Telenet.

Je zal steeds het één en het ander moeten doen om te switchen. Of 2 browsers nemen.

Dit is theoretisch uiters simpel uitgelegd, het kan zijn dat er nog conflicten tussen netwerkkaarten komen, kheb het zelf nog niet gedaan dus ... is puur theorie eh. Maar denk wel dat het moet lukken.
Wat ideaal is, is een pc op telenet en een andere op adsl. Dat is zeer handig om te testen ;-) moet dan wel over twee pc's beschikken.

Maar eigenlijk zie ik het rendement niet van ze beiden in huis te nemen. Nen maat van mij heeft dat gedaan indertijd voor meer volume te hebben, maar na een paar maanden heeft hij Telenet weer buiten gegooid.
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

hier vind je misschien wel iets:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/425521
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/490120
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/456692

De oplossingen hier zijn niet altijd even goedkoop of simpel maar kom :)
In principe zou ik The Oddity zijn post volgen.
NuKeM
boswachter

Dus als ik oddity zijn antwoord goed begrijp (ik nog een beetje leek) is he tgewoon zien dat de juiste kabel inzit ende andere niet? klopt dit of niet ?
Bij mij zou telenet in de hub terecht komen adsl komt nu via usb modem (webcom 850)nu wordt de tweede pc via eerste pc op net gebracht.

mvg
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

met jou config zou je als je met adsl wilt surfen, de telenet kabel uit de hub moeten trekken, en dan connscten met het prgm dat je nu gebruikt om adsl te starten, om met telenet te surfen moet je dan alleen de kabel insteken en geen verbinding met adsl maken
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Boswachter, ik kan het niet beter dan Sensei zeggen, hij heeft beantwoord wat je aan mij vroeg. Het is idd enkel de TELENET UTP kabel losmaken van de hub.
Dat is het enige fysieke dat je zou moeten doen.
boswachter

Bedankt aan alle voor de info.

nog prettige feesten
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Geen probleem Boswachter always here to help out.

Enne ook een gelukkig nieuwjaar eh, en alles wat ge graag hebt ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”