Ik beschik over 3 HD decoders bij mijn thuis, 1x een versie 4 decoder en 2x een versie 3b. Wij hebben een VDSL2 verbinding met een 50/6 lijnprofiel. Regelmatig stel ik opnames in via het internet zodat deze voor mij via Npvr worden opgenomen.
Het afspelen van deze Npvr opnames werkt redelijk goed op alle decoders maar wanneer je begint door te spoelen en terug te spoelen dan dan blijken de 2 decoders versie 3b het niet meer aan te kunnen. Het gebeurt dan dat je aan het doorspoelen bent en je terug op play drukt dat het nog 60 seconden duurt voor dat de decoder reageert en je dus ook weer moet terugspoelen waar hij dan ook nog eens moeite mee heeft. Je kan dit dan oplossen door eerst op pauze te duwen en dan weer eens wat terugspoelen of verderspoelen. Soms gebeurt het ook dat als je op Play geduwd hebt dat hij het Play logo laat zien maar dat de opname versneld blijft afspelen zonder geluid, of gewoon normaal afspeelt zonder geluid. De versie 4 decoder heeft hier zo goed als geen of toch veel minder last van.
Is er een manier om mijn 2 3b decoders om te ruilen naar versies 4? of komt er binnenkort misschien nog een nieuwe versie van de decoder op de markt en is het dan beter om te wachten? Of is hier misschien een andere oplossing voor?
Npvr streaming problemen op oudere decoder versies
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 4 keer
Ja inderdaad het hapert soms ook op mijn V4 decoder maar toch blijkt deze er minder last van te hebben.
Zijn er nog mensen die deze problemen ondervinden of hier eventueel een oplossing voor hebben?
Zijn er nog mensen die deze problemen ondervinden of hier eventueel een oplossing voor hebben?
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
komt ook geregeld voor bij mij. Iets wat bij mij dan wel werkt is even op pause te drukken en dan play en 9 van de 10 gaat het dan goed.
Ik merk wel op dat er de laatste tijd bij Npvr opname vaker op komt staan dat er problemen zijn opgetreden en dat hij niet kan afspelen; met rede of niet het is vaak bij de recentere films die ik opneem (bv zaterdag films op sommige zenders)
Ik merk wel op dat er de laatste tijd bij Npvr opname vaker op komt staan dat er problemen zijn opgetreden en dat hij niet kan afspelen; met rede of niet het is vaak bij de recentere films die ik opneem (bv zaterdag films op sommige zenders)